DJ Portal lägger ner den 5:e oktober 2018. Fram till dess fungerar tjänsten som vanligt. Klicka för mer info.

Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Fan vad less jag bli....!!! (Sida 1 av 1)

Fan vad less jag bli....!!! 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Artiklar (kommentarer) » Fan vad less jag bli....!!!

• DJ Tjompa
  •  
  • #1 Måndagen den 7 augusti 2006 kl 09:08

Fan vad less jag bli....!!!

Tja fan nu snackar vi lite om att vara trevlig och vare en dj som folk tycker inte bara är duktig utan en person som är *TREVLIG* jag är just nu på min farbrors hotell Boman nere i Trosa och hjälper till och jobbar med några bröllop som är bokade här nere.
    I lördags hade vi ett bröllop som vart kanon tills Dj komm det var den mest otrevliga dj jag någonsin träffat asså va fan håller man på med om man kommer till ett ställe och ska spela och börjar snacka om hur jävla trist musik dom vill ha och att det säckert inte är något roligt folk och sen börjar han klaga på att det var dumt att det var norrmän på bröllopet och att man inte fatta vad dom säger.

När jag jobbar som Dj är jag självklart mig själv men jag är inte otrevlig jag försker att vara så trevlig som möjligt och konversera med dom som anlitat mig och så fan inte bara komma med en jävla text i pannan där det står jag Hatar det här typ fan man kan väll unna sig och vara lite trevlig och posetiv för fan.

Jag tycker bara att man ska vara trevlig och så fan det är ju som vilket annat jobb som hälst eller?

svara gärna jag vill veta vad dom där idioterna tycker om det här.

DJ TJOMPA

• Raderad49827
    Moderator

•  
  • #2 Måndagen den 7 augusti 2006 kl 10:55

Enkel regel jag följer:
    Behandla andra som du själv vill bli bemött!

• Pellovic
  •  
  • #3 Måndagen den 7 augusti 2006 kl 12:37

Alla jobb har sina negativa sidor, men det är ju aldrig någonting man låter kunden veta.
    --
    Pelle
    www.djpelle.se

• dj kraftverk
  •  
  • #4 Måndagen den 7 augusti 2006 kl 13:11

DJ Tomas Hazee skrev [visa]: Alla jobb har sina negativa sidor, men det är ju aldrig någonting man låter kunden veta.
    --
    Pelle
    www.djpelle.se

Om det inte är något extremt som kunden borde veta.

var med om en liknande grejj; MIn halv syster fyllde 40år och dom hade bokat en snubbe som kom och klaga på allting. det börgade med att han inte var nöjd med pioneer cdj1000 mk1 orna som fanns där. och så hade han inte tagit med den musiken som det var bestämt att han skulle spela så det blev techno i stället för 80tal. sedan efter spelningen gick jag och frga vad han spelar på annars och han svara; 2st Stanton S.250 och en Behringer VMX100!.

då ska man f*n inte klaga på 2st pioneer cdj1000.

tyver så kunde inte jag ta den spelningen pga dubbel bokning.

//Daniel

• Pellovic
  •  
  • #5 Måndagen den 7 augusti 2006 kl 13:32

Nja, det skulle vara om kunden vid bokningen påstått att de vill ha det på ett sätt och sen när man kommer dit har ändrat allt utan förvarning. Men om man kräver specifik utrustning får man väl säga det alt ta med sin egen eller hålla käft.

Ser man rent yrkesmässigt på sin DJ-roll är det bara att ta de spelningar som kommer, spela musiken (även den man inte gillar) och göra sitt bästa för kunden. Utan kund - inga gig.

Sen att man inombords förbannar American Audio eller liknande är ju en annan sak. Av den anledningen föredrar jag att få fixa utrustningen på kundens uppdrag, så jag vet vad det blir för prylar.

--
    Pelle
    www.djpelle.se

• 7an
  •  
  • #6 Måndagen den 7 augusti 2006 kl 16:43

Deejay = Serviceyrke!

Har man ingen känsla för detta så bör man stanna hemma!

if u can't stand the heat, u better stay out of the kitchen, tycker jag är rätt bra! "ROBOCOP"

Alla har vi våra dåliga dagar, det kan ingen ta ifrån oss, men att kunden får lida är ingen ursäkt.

Dock skall det vara ömsesidig respekt, finns gäster/kunder som bär sig åt som rena svin, och det skall inte heller försvaras.

Mitt knep är att dom får betala extra i så fall, om gäster är uppkäftiga eller bara allmänt struliga, kalla på vakterna, d.v.s om festen är på klubb, är det privat är det värre, tala med arrangören, och lägg fram på ett vänligt men bestämt sätt, att sånt här tolererar inte jag, jag är proffs, så låt mig sköta musiken, och ni andra ängnar er åt er verksamhet.

A & O är att man är lyhörd och ödmjuk, dock till en viss gräns, ibland urartar fester så det enda man vill egentligen är att ta sina prylar och åka, men det kan man ju inte göra, tyvärr!

Ett mynt har två sidor, och oftast landar den ljusa sidan uppåt så det mesta går att lösa.

Dom flesta deejays är proffs, gamla hundar i gemet, och vi vet vad som krävs, det är väl tyvärr dom nyutflugna
    kycklingarna som slår sig för bröstet och tror att det enda som krävs är att vända lite plattor!

På tal om utrustning, dom flesta har skitprylar så att klaga är bara dumt, jag tar med egen rigg om så krävs, då kan ingen fan i världen klaga, allra minst jag själv om något går åt pipan!

Många är bortskämda, det är sanningen, dom tror att dom kan, men i själva verket skulle dom sysslat med något annat och överlämnat jobben till folk som vet vart skåpet skall stå!, eller åt vilket håll skivan snurrar *asg*

/S

"As a Deejay you never get full on learning, Every new day/gig is a challenge, face it with humility and grace/respect for the arts and you shall succeed" - SE[ v ]EN 2006

The Denonizer is Commin!*** Inlägg uppdaterat av DJ_SEVEN_7_ kl 2006-08-07 16:44:45 ***

*** Inlägg uppdaterat av DJ_SEVEN_7_ kl 2006-08-07 16:47:50 ***

• Dj Thinny
  •  
  • #7 Tisdagen den 8 augusti 2006 kl 02:04

På tal om less...

En polare gjorde 2 jobb på en nattklubb här i trakten.

Och, kunde, efter några dagars tjat, äntligen få betalt. Krögaren kunde gå med på att ge honom 450 kr, eller inget alls. Vad gör man då? :S

Förjävligt.

Clothes off, face down, ass up! :D

• Pellovic
  •  
  • #8 Tisdagen den 8 augusti 2006 kl 12:33

DJ Tomas Hazee skrev [visa]: På tal om less...

Och, kunde, efter några dagars tjat, äntligen få betalt. Krögaren kunde gå med på att ge honom 450 kr, eller inget alls. Vad gör man då? :S

Förjävligt.

Man drar lärdom och tar alltid betalt i förskott.
    --
    Pelle
    www.djpelle.se

• DJ Tjompa
  •  
  • #9 Tisdagen den 8 augusti 2006 kl 14:42

Men en ska du alltid måste tänka på när du är DJ är ju att fan vill du ha spelningar och att folk ska tycka om dig och anlita dig måste du ju vara en trevlig person.
    Skulle ni anlita någon som kommer och är piss sur och bara klagar sen inte ens spelar bra.

Killen som spelade på Bröllopet kunde inte mixa i alla fall inte tackt.
    När han hade nått slutet av låten så starta han den andra vid ungefär 20 sek kavar så i 20 sek fick du höra två tackter två låtar och det lät fan inte bra den enda mixen som var bra det var inte hans egen det var en låt man kan ladda hem på typ *kazaa* eller nått liknade (asg).

Jag hoppas bara att alla ni Proffs a eller i alla fall jobbar som DJ för intressets skull (The Passion)
    och inte har det som en extra knäck för att få in en hacka till utöver allt annat ni som lägger ner lite av er själ i jobbet och tycker det är roligt ni som sattsar på att en dag bli number one DJ. =P

DJ är mitt jobb min Life Style my Passion
    And i do it good juste like you

DJ Tjompa
    Master of Denon

• DJ Tjompa
  •  
  • #10 Tisdagen den 8 augusti 2006 kl 14:45

Vill bara tacka alla pro's för att ni bryr er lite om det här för i mina ögon är det lite allvarligt på ett sätt som ni sa behandla andra som ni själv vill bli behandlade.

Keep the records spinning for all the DJ's in the world.

• Raderad7136
  •  
  • #11 Tisdagen den 8 augusti 2006 kl 18:51

DJ Tomas Hazee skrev [visa]: På tal om less...

Förjävligt.

Tjena,

Gjordes ingen överenskommelse före gigen, om gage dvs? Det låter som kisen spelade och sedan frågade om han kunde få någon typ av lön efteråt, vilket är dumt!

Att ta betalt i förskott, tja jag vet inte. Man skall inte behöva göra detta och det visar sig ju ganska snart vilka som är seriösa eller ej!

/Gert

• 7an
  •  
  • #12 Tisdagen den 8 augusti 2006 kl 18:56

hahahah, låter som det kunde vara någon som rimmar på galax, sax, krax, trax.

finns många som inte klarar skivan, men ändå är dom kvar!

passionen är det viktigaste av allt.

För mig är det så här

1. Musiken
    2. Publiken
    3. Klubben/Festen
    4. Pröjset!

Pengar är mycket men inte allt

/S

"As a Deejay you never get full on learning, Every new day/gig is a challenge, face it with humility and grace/respect for the arts and you shall succeed" - SE[ v ]EN 2006

The Denonizer is Commin!

• Dj Thinny
  •  
  • #13 Tisdagen den 8 augusti 2006 kl 21:22

DJ Tomas Hazee skrev [visa]: Tjena,

Gjordes ingen överenskommelse före gigen, om gage dvs? Det låter som kisen spelade och sedan frågade om han kunde få någon typ av lön efteråt, vilket är dumt!

Att ta betalt i förskott, tja jag vet inte. Man skall inte behöva göra detta och det visar sig ju ganska snart vilka som är seriösa eller ej!

/Gert

Har faktiskt ingen aning om hur allt gick till, snackade med honom för några dagar sedan, och han var inte direkt glad så att säga. Men förmodligen gjordes ingen överenskommelse.

Knepigt är det iallafall.

• Pellovic
  •  
  • #14 Tisdagen den 8 augusti 2006 kl 21:53

Jag lägger fram det som smidigt att betala i förskott. Då behöver man inte leta upp varandra när kvällen är slut och hålla på och hatta (folk är fulla etc), utan arrangören kan dra därifrån om de vill.

Man säger ju inte "jag vill ha stålar i förskott, annars blir det inget", utan lägg mer fram att det är smidigast för alla att lösa det i förväg.

--
    Pelle
    www.djpelle.se

DJ Watch

Choco Canel (34 år)
Stockholms län / Stockholm

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 3 år sedan

Sommarlista