Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Hej hur kopplar man mixerbordet (Sida 1 av 1)

Hej hur kopplar man mixerbordet 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Artiklar (kommentarer) » Hej hur kopplar man mixerbordet

• Toppskivling
  •  
  • #1 Torsdagen den 8 februari 2007 kl 17:10

Hej hur kopplar man mixerbordet

hej jag har firewire & nu vill jag koppla ihop det med mixern så man kan spela in de man gör :P behöver man bara 1 adapter + kablar från firewire till xlr??

Nått tips på bra gratis program till datorn som man kan spela in mixarna på :) inte fruityloops

Tack på förhand! peaCe

Inlägg uppdaterat Onsdagen den 7 maj 2008 kl 13:30

• Toppskivling
  •  
  • #2 Torsdagen den 8 februari 2007 kl 17:11

vet ni nått billigt ställe att köpa en sån adapter på oxå så vore det guld :)

• Pellovic
  •  
  • #3 Torsdagen den 8 februari 2007 kl 17:59

Toppskivling skrev [visa]: hej jag har firewire & nu vill jag koppla ihop det med mixern så man kan spela in de man gör :P behöver man bara 1 adapter + kablar från firewire till xlr??

Nått tips på bra gratis program till datorn som man kan spela in mixarna på :) inte fruityloops

Tack på förhand! peaCe

Vad menar du? Har du ett ljudkort som ansluts via firewire eller vad? Från Firewire till XLR ska du inte ansluta någonting.

Om du ska spela in från Vinyl- eller CD-spelare som är kopplade till mixern, ansluter du från rec out på mixern till line-in på datorns ljudkort.

Gratis inspelningsprogram har du i audacity. Googla på namnet så kommer den först av alla träffarna.

--
    Pelle
    www.musicv2.com/artist/don_pelleone

DJ Watch

Choco Canel (33 år)
Stockholms län / Stockholm

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista