DJ Portal lägger ner den 5:e oktober 2018. Fram till dess fungerar tjänsten som vanligt. Klicka för mer info.

Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

RE: Kommentar: Pioneer CDJ-800 (Sida 1 av 1)

RE: Kommentar: Pioneer CDJ-800 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Recensioner (kommentarer) » RE: Kommentar: Pioneer CDJ-800

• Drakenberg
  •  
  • #1 Fredagen den 6 juli 2007 kl 15:49

RE: Kommentar: Pioneer CDJ-800

ärsh, vill man leka vinyl ska man leka med numark cdx, annar kö man vinyl... Jag tycker att vinyl jogs är lite fåniga, jag har lekt lite med mina men vafan...

på 1000mk3 kan du ställa in hur hårt joggen skall snurra (*sträcker ut rungan och flabbar bläää*) :D

Köpte du dina 800 eller?

Inlägg uppdaterat Måndagen den 9 juli 2007 kl 15:56

• Thildir
  •  
  • #2 Fredagen den 6 juli 2007 kl 19:25

Drakenberg skrev [visa]: Köpte du dina 800 eller?

Frågar du mig? :P

Jag ska iaf köpa 2 st 800mk2 :) Tycker de värkar sköna att jobba med ^^

• 7an
  •  
  • #3 Lördagen den 7 juli 2007 kl 03:46

På 3000/3500/5000 snurrar joggen hela tiden. går att stänga av så man får Piomode.

Men 3500an är direktdriven precis som en T1200, fast med ett mindre format på tallriken, så känslan har man iaf ;)

Oavsett om du köper Mk3 eller Cdj 800 mk2, se till att du har den senaste mjukvaran, annars kan det strula rätt gôtt.

@ CJD

Har du uppdaterat dina mk3or än?, tyckte du det blev någon skillnad, det tycker iaf jag, fett mkt stabilare och inga konstigheter med jogg eller MT. som det var innan rätt som det var.

/S

• Drakenberg
  •  
  • #4 Lördagen den 7 juli 2007 kl 04:52

7an skrev [visa]: @ CJD

Har du uppdaterat dina mk3or än?, tyckte du det blev någon skillnad, det tycker iaf jag, fett mkt stabilare och inga konstigheter med jogg eller MT. som det var innan rätt som det var.

/S

japp jag kör 2.20, funkar grymmt

Man märker det mest på bpm mätaren, men även på andra fronter.

Den uppdateringskivan ligger i mitt cd case, jag planerar på att uppdatera alla mk3or i hela sthlm *ont garv och ond min* mohahhahah.

Köpte ju mina när dom släpptes och då var det en jääävla massa shabbel, tro inte att jag inte tänkte tanken "vafan har jag köpt för något"...

Den tanken finns inte kvar.

Inlägg uppdaterat 2007-07-07 04:54:13 av Drakenberg

Inlägg uppdaterat Lördagen den 7 juli 2007 kl 04:54

• DJ Tjompa
  •  
  • #5 Lördagen den 7 juli 2007 kl 15:42

Har äntligen köpt mina DNS-3500or och har aldrig varit lyckligare.

finns inget skönare... du seven måste bara fråga fattar du hur man ska skruva i hop det där så du kan ha en 7'' på i stället för plast skivan, vill ha den ultimata känslan.

• 7an
  •  
  • #6 Lördagen den 7 juli 2007 kl 17:16

Du sätter överdelen av adaptern i hålet och skruvar ihop bakstycket med tre skruv!,DRA DOM BARA INTE FÖR HÅRT, för då pajjar dom och blir skeva!

Passa dom ordinare plastlåsningarna oxå, för går dom sönder är dom i princip omöjliga att få tag på!

Var dina uppdaterade med Sys99?, eller fick du göra det själv?

Jo dom är klart sköna att lira på, responsen är blixtsnabb i synnerhet i piomode!

Enda jag retar mig på är Denons idiot lösning på snabbspolning, där slår CDJ 1000 dom på fingrarna!

men det är oxå det enda, så det är inte helt avgörande, men ändå jobbigt emellanåt!

Kul att höra att du vart nöjd iaf för det är grymt bra spelare för bråkdelen av priset mot vad pioneer kostar!

/S

Inlägg uppdaterat 2007-07-07 17:18:57 av DJ_SEVEN_7_

Inlägg uppdaterat Lördagen den 7 juli 2007 kl 17:18

• DJ Tjompa
  •  
  • #7 Måndagen den 9 juli 2007 kl 15:56

jaa jag kan säga att jag har inte ens hunnit kolla om dom har uppdateringen än håller på att bygga ett nytt hus och har inte kommit speciellt långt och så bor vi här så jag har ställt grejjerna på shourgarde för att dom inte ska gå sönder så.

men jag tror att dom redan har uppdateringen för EM Nordics brukar alltid ha lagt in dom själva innan dom säljer dom så men ska ta en titt på det för säkerhetsskull.

DJ Watch

Choco Canel (34 år)
Stockholms län / Stockholm

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 3 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015

av Lugg för 3 år sedan