Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Varning för billebro (Sida 1 av 1)

Varning för billebro 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Artiklar (kommentarer) » Varning för billebro

• oakey_one
  •  
  • #1 Måndagen den 14 juli 2008 kl 14:17

Varning för billebro

Jag tror att ni alla sett vad folk skriver om Kent Billebro, men vill bara instämma och varna för denna högst oseriösa människa.
    Ingen som helst service, har precis fått det bekräftat då de kommer försöka ta betalt av dig för att laga garanti ärenden.

Inlägg uppdaterat Tisdagen den 20 oktober 2009 kl 19:57

• Raderad16748
  •  
  • #2 Tisdagen den 15 juli 2008 kl 22:16

Ser du honom så hälsa från Kevin här att han kan bomma igen innan ja kommer upp & ********************* :P

• Jacob_Källner
  •  
  • #3 Tisdagen den 15 juli 2008 kl 23:41

fattar inte att han överlever när allt och alla hatar han vad jag vet... men nån måste ju gilla han verkar det som?

• Drakenberg
  •  
  • #5 Onsdagen den 16 juli 2008 kl 05:57

En viss klubb har ju börjat sammarbeta med honom, jag tänkte att jag skulle berätta för dem hur det ligger till och svarade på ett promotionbrev ang billebro med massa fakta om denna oseriöse man som har gjort mycket för att denna branch är såpass kass som den är idag.

• Raderad49827
    Moderator

•  
  • #7 Onsdagen den 16 juli 2008 kl 12:04

Drakenberg skrev [visa]: En viss klubb har ju börjat sammarbeta med honom, jag tänkte att jag skulle berätta för dem hur det ligger till och svarade på ett promotionbrev ang billebro med massa fakta om denna oseriöse man som har gjort mycket för att denna branch är såpass kass som den är idag.

Kanske klubben är lika oseriös som han?

• Drakenberg
  •  
  • #9 Onsdagen den 16 juli 2008 kl 21:44

Nja, saken är ju den att denne man än rent utsagt dum i huvet, det vet alla som har nånsomhelst koll på branchen.

Det gäller bara att lära nybörjare att billebro inte är bra, det är em han livnär sig på, och att lura folk.

• Raderad16748
  •  
  • #10 Söndagen den 20 juli 2008 kl 20:03

Är inte ute efter att gynna den jäveln.. :P
    Men, va tycker vi om idén att handla hos honom, OM han nångång skulle ha nåt till bra pris, utan att tjäna 1000.- på de..
    Pajar prylen kan man ju skicka den direkt till tillv. med en kopia på kvittot bara.. :S

• magebarf
  •  
  • #11 Onsdagen den 30 juli 2008 kl 01:03

Hmm, jag tror mig ha stött på en av de allra skummaste annonserna jag sett från Billebro...

Tydligen så har idioterna börjat spamma runt hela j-a vendolin med sina förb-nade annonser, och någonstans mitt emellan två stycken annonser där billebro står explicit i beskrivningen hittade jag den här:

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.asp?rub=60025&annonceid=5446208

Jag är inte helt 100 på att det är Billebro som lagt upp den, eller om det är någon som försöker sarkastiskt hinta om något till Billebro, men något säger mig att denna bisarra annons mycket väl kan vara Billebro själva som lagt upp...

• Gugge
    Moderator

•  
  • #13 Torsdagen den 31 juli 2008 kl 09:43

Det är hans som skrivit en massa anonnser läs bland annat

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.asp?rub=60025&annonceid=5446262

Vem skulle skriva en sådan annons om inte herr Kent själv?

• DJFLINT
  •  
  • #15 Torsdagen den 31 juli 2008 kl 13:54

Har sett andra annonser med billebro där på vendolin men dom har varit under tecknade eller visat att det va han å det såg jag inte på dena killes länk hehe. men det finns ju en rapport funktion så man kan ju rapportera annonsen om man anser att den är olämplig

• magebarf
  •  
  • #16 Lördagen den 2 augusti 2008 kl 18:12

Tja... Det är väl dubbeleggat...

Mr Billebro hade väl aldrig själv erkänt att sakerna vore trasiga, men han hade ju å andra sidan garanterat försökt sälja dem ändå... Han kanske har insett att saker som inte ens klarar av att lysa inte går att sälja som nya...

Om man tittar på när annonsen är inlagd så är den ju faktiskt inklämd mellan två annonser där det uttryckligen står Billebro, och alla tre annonser har samma postnummer listat. Det faktum att det ligger ungefär 20-30 stycken annonser av Billebro på en period av två dagar och att denna ligger mitt i gör ju att man blir misstänksam... Indicier, må hända...

• Dj Hingst
  •  
  • #17 Onsdagen den 15 oktober 2008 kl 22:26

Kent himself erbjuder folk att lägga ut annonser i sitt namn och sedan linka till hemsidan och för besväret ger han personen 10% rabbat i butiken. Jag blev själv erbjuden detta men tyckte det verkade jävla konstigt.
    Föredrar Dj Service i alla lägen.

•  
  • #18 Onsdagen den 26 november 2008 kl 16:55

Haha jag vet inte vem Billebro är, så det är okej just nu :) Tack för varningen ändå ;)

• SADBO
  •  
  • #19 Torsdagen den 27 november 2008 kl 22:22

Raderad49827 skrev [visa]: Alla okunniga nybörjare vet ju inte hur han fungerar desvärre.

Hej alla mer erfarna!
    Jag har gjort musik i 10 år nu och började intressera mig för Dj yrket på senare halvåret. Jag köpte in Dj Hercules Console mk2 för att få in någon uppfattning om vad det handlar om. Sen ville jag gå vidare till en bra utrustning och jag började leta efter dessa.

Jag har tänkt själv att köpa ett bra gig begagnat till ett par tusen, men risken finns ju alltid att grejen inte fungerar som det ska, knapparna sitter fast, spakarna svarar inte och almänt dryckspill. Det har ja stött på nu i mängder. Men sen när ja skulle ta mitt pick o pack o köpa nytt så gjorde jag det via ... hör och hämpa.. billebro.

Köpte Reloop RMX40 dsp + 2 rmp2 och fick grejerna levererade för två dagar sen. Innan det har jag varit ljupt intrasslad med massa recensioner från proffs tidningar osv och funnit att dessa har updaterats och är ett utmärkt paket i mellanklassen. Jag packade upp grejerna och jag är alltid noga med att kolla om alla grejerna sitter \"fasttejpade\" ordentligt och inga övertejpningar på kartong osv. Paketen luktade nytt och allt satt på sin plats faktiskt. Riggade upp grejerna och allt fungerade faktiskt felfritt.

Jag vet inte om jag har råkat ut för en dålig affär eller har jag kanske bara tur? Blev kontaktad av en jättetrevlig Malin från deras kontor och vi pratades om relevanta grejer och ja fick ett bra intryck. Hur som helst, jag har grejerna nu, funkar fint och är i nytt skick. Vad är det jag kan börja oroa mig för nu när jag ändå väl sitter i denna sits?

Tacksam för seriösa svar.

• Raderad49827
    Moderator

•  
  • #21 Torsdagen den 1 januari 2009 kl 16:10

jeanbaptiste skrev [visa]: Jag är nybörjare vart ska man handla sina grejjer, i butik helst.

Beror på vart du bor!?

• ojje
  •  
  • #24 Torsdagen den 1 januari 2009 kl 20:47

Drakenberg skrev [visa]: www.djservice.se sthlm
    www.vdjaudio.se (okänd ort, men sjuuuukt bra)

vdjaudio håller till i borås.

• miketoss
  •  
  • #26 Lördagen den 14 februari 2009 kl 19:35

BILLEBRO TEAM:

Typ två år sen har jag sökt jobb till Billebro. Jag kände inget om dom utan tänkte att det skulle vara kull att jobba med massa DJ-prylar, men efter två veckoar har jag sagt upp mej. De är inte duktiga på samarbete heller. Det var två tråkigaste veckor i mitt liv. + Kent är snål javel med löna sina anställda. Och alla som jobbar där är rädda att ändra på något.

I somras såg jag en annons på armetsförmedlingen att de söker en medieutvecklare för att spela in video-tutorials och annat skit. Har ni sett dom på YouTube? Better not!

:(

Synd att så stor stad som Stockholm har bara två stora butiker. DJSERVICE är inte bäst heller, men är ändå bättre än Billbro!

BILLEBRO UTHYRNING:

Alltså de här killarna har ingen anning om vad service är. Jag arrangerar fester och brukade hyra belysning hos dom. De passar inte tiderna. Sista gång fick och med polarna vänta på utrustningen i 2 FUKKKKING TIMMAR!!! Vad är det för utveckling?!

PS: Röker Kent på eller nånting?!

• miketoss
  •  
  • #27 Lördagen den 14 februari 2009 kl 19:39

2 jeanbaptiste:

Du, gör det smartare! Gå till närmaste DJ-butik om du vill "röra på" grejerna och sen beställ dom på www.thomann.de . Jag harhandlat hos dom inte länge sen och det var riktigt snabbt och billigt (inkl. frakt). Jag sparat typ 2-3 lax när jag köpte mina CDJ-400 och DJM-700.

Inlägg uppdaterat 2009-02-14 19:40:28 av miketoss

Inlägg uppdaterat Lördagen den 14 februari 2009 kl 19:40

• koolpistol
  •  
  • #28 Torsdagen den 14 maj 2009 kl 10:23

Vill också passa på att varna för Billebro som återförsäljare. Köpte ett PA-system och en mixer därifrån för ett år sedan till en föreningslokal (budgeten tillät inte mer). Det har jag bittert fått ångra. PA't har varit paj 2 ggr och senaste reparationen har tagit nästan 2 månader.
    Mixern har aldrig funkat som den ska (vilket inte är Billebros fel dock, den är av tämligen välkänt märke) men när jag till slut vill reklamera varan och få pengarna tillbaka (vilket man har rätt till då felet är allvarligt) hävdar Billebro att jag inte kan reklamera den hos dem utan måste vända mig till Mixermärkets distributör i Sverige. Bullshit. Har kopplat in KO nu.

• Svennebanan
  •  
  • #29 Torsdagen den 14 maj 2009 kl 10:38

Gå in i affären och sätt dig och skit på golvet. Filma och lägg upp filmen på youtube : )

• DJ-RORO
  •  
  • #30 Tisdagen den 18 augusti 2009 kl 02:37

Hej hej alla (vinkar glatt, om än en gnutta skamsen)...

Här har ni den senaste nya medlemmen i BAFB-klubben.
    (B)låst (A)v (F)arbror (B)illebro...

Köpte ett par hörlurar (reloop) på prov, de motsvarade inte alls den ljudbilden (och frekvens omfång) som utlovades. Pratade med en person - som liksom lady & lufsen - inte kan språket särskild bra.
    - Ja, ja bara skicka den, vi fixa det sade denna lufs... Jag skickade lurarna som kom tillbaka med posten. 2:a omgången skickas de med UPS, de kom fram, har försökt maila både denna lufs och Farbrorn Billebro him self.

Utan psykolog-examen är det förhållandevis lätt att inse att denna man borde söka hjälp. Om inte annat finns det säkert en karriär på statens labaratorier som intelligensbefriad labbråtta.

Summa kardemumma: Lurarna är tillbaka på Billebro, och jag har inte sett röken av mina pengar som skulle återbetalas.

Nån med lite grafisk kreativitet som kan göra en snygg BAFB logga? Kan ju pryda bilen eller nåt :-)

.../Robban

• ojje
  •  
  • #31 Tisdagen den 18 augusti 2009 kl 07:20

koolpistol skrev [visa]: Har kopplat in KO nu.

Fler borde ta till hårdhandskarna och anmäla för att få stopp på galenskapen. Näringsförbud på livstid och en hård spark i pungen är inte alltför mycket begärt när det gäller Billebro :)

• DJ-RORO
  •  
  • #32 Tisdagen den 18 augusti 2009 kl 14:05

Ojje skrev [visa]: Fler borde ta till hårdhandskarna och anmäla för att få stopp på galenskapen. Näringsförbud på livstid och en hård spark i pungen är inte alltför mycket begärt när det gäller Billebro :)

Ojje, förfan, du kan få låna mina stållhätta-pjux innan du laddar för sparken! Vore kul att sampla ljudet och använda i kommande mixar ;) Tänk dig : Mr Billebro Jingle bells - feat. ojje :-) Skulle bli en smash-hit på alla torrent & andra peer2peer program där man självklart aldrig laddar ner annat än tillåtet material ;)

Ärlig talat ja, ett officiellt övertag av alla fodringar som folk har mot Billebro skulle kunna fungera. Alltså en gubbe tar över alla fodringar juridiskt, och kräver sedan Billebro på denna samlade summa pengar inom 30 dagar. Efter det pyntar man in 500Kr till domstolen och begär Billebro i konkurs :) Man kanske inte får igen pengarna men man har då åtminstone fått valuta för pengarna genom att ha blivit av med honom.

Det går att sätta åt honom ordentligt, och lagligt, men det skulle kräva en enorm tight sammahållning mellan alla DJ´s som blivit blåsta på ett eller annat sätt av honom.

Och om det är möjligt vet jag faktiskt inte. Vad tror du (och alla andra?)

.../Robban

• x4live
  •  
  • #34 Tisdagen den 20 oktober 2009 kl 19:57

Här är en bra sida. om ni vet nåt bättre skriv gärna jag vill veta vart jag kan handla en Reloop Digital Jockey2 Interface Edition http://www.recordcase.de

• Uppgesinte
  •  
  • #35 Söndagen den 21 augusti 2011 kl 01:26

Som högskoleutbildad i ellära och elektronik måste jag både skratta och gråta åt Billebros Blocket-annonser, det hela torde vara lagvidrigt.
    T.ex. att rubricera en högtalare som 500-wattare när märkeffekten ligger på ca 100 Watt som även den i flera fall är i överkant. En "peakeffekt" kan teoretiskt bli hur hög som helst om man använder microlånga signaler eller kortare och får inte missbrukas.
    Gamla skit-Gamma är modifierade utseendemässigt men samma öststat-skräp som på 70 och 80-talet
    En varning är det minsta man kan avge, särskilt som man sen förr känner den här filurens förehavanden.

• Uppgesinte
  •  
  • #36 Söndagen den 21 augusti 2011 kl 01:29

Det kostar inget att anmäla lagvidriga annonser till konsumentverket.
    De som handlat och därmed lurats kan skaffa vittnesintyg och anmäla till ARN.
    När företaget fällts ett antal gånger är det en smal sak att stämma.

Hoppsan, här var det visst dåligt med referenter, detta var ett svar på ett inlägg ang. Billebro AB.

Inlägg uppdaterat Söndagen den 21 augusti 2011 kl 01:31

• dj2011
  •  
  • #37 Söndagen den 21 augusti 2011 kl 07:05

wow måste gå in och säga att det är 2011 och billebro är inte som tidigare butiken på frejgatan 27 är ass grym mycket proffsprodukter till riktigt bra priser !

butiken drivs nu mera av peter riktigt bra kille med koll på det mesta

• DJ-RORO
  •  
  • #38 Söndagen den 21 augusti 2011 kl 09:44

Menar du allvar eller är du ännu en av Billebro´s "rabatt gubbar" som gör reklam åt honom för någon ynklig rabattsats?
    Frågan grundar jag på att det FORTFARANDE är Kent Billebro som driver företaget på "frejgatan"
    enligt bolagsregistret.

Föreslår att du på allvar kollar bakgrunden innan du blåser "faran över" i framtiden.

Till oss övriga : nej det dj2011 skrev stämmer alltså *INTE*... tyvärr

• dj2011
  •  
  • #39 Söndagen den 21 augusti 2011 kl 12:24

vad snackar du om ?

vad jag vet så är kent ägare men peter driver butiken kent är aldrig där peter har tagit in riktig bra personal dvs den gamla dj eliten .

jag föreslår att du går och tittar vad som har hänt med billebro innan du snackar mera skit vet också att flera stora namn inom djs som är på väg in och skall jobba för peter .

visst har det varit skit med billebro det vi alla men man kan ju faktiskt ändra på sig det tycker jag peter har bevisat ganska tydligt kolla bara hur butiken ser ut det är som natt och dag .

ps det går tydligen riktigt bra också hörde att dom omsätter 24 miljoner inte illa

jag tror att butiken kommer byta namn pga att peter inte vill stå för det som har varit tidigare där emot kommer post order fortfarande heta billebro post order där det fortfarande finns en del brister det kanske han inte vill stå för och det kan man ju förstå

så chill

• dj2011
  •  
  • #40 Söndagen den 21 augusti 2011 kl 12:47

kolla tex hemsidan den börjar se bättre ut sen att det är en del som kanske i text är överdivet något kanske inte är helavärlden man behöver inte handla om man inte vill och jag tror inte dom står och faller med det köpet heller ,omsätter man 24 miljoner så kan inte alla kunder bli nöjda .

tex jam som ligger brevid omsätter endast 700.000 per år rätt stor skillnad !!

har hängt där nere en heldel har sätt folk köpa högtalare som dem själva bränt / spelat sönder och förväntar sig ny det e klart att det inte går på garantin och klart som fan att dem blir besvikna och snackar skit .

• dj2011
  •  
  • #41 Söndagen den 21 augusti 2011 kl 12:58

ps har också sätt på senare tid dj som rob & raz .mondaybar killarna ,djs från berns, kungen,Thomas Gylling, tobbe trollkarl, tv program side show till solsidan där dem kör med billebro som sponsor mm etc och en hel del andra stora djs handla där video med house mafia med billeros 21 tummare och dessutom många andra kändisar från idol mm och jag tror detta beror mycket på att folk fått tillbala förtrondet när peter tagit över butiken . då han känner hela eliten på djs & kändisar .

• DJ-RORO
  •  
  • #42 Söndagen den 21 augusti 2011 kl 21:39

Jaha, en gubbe som känner en annan som i sin tur känner en till skall alltså vara en slags garanti...
    Vi får väl se.... Jag avvaktar, några kända namn är ingen garanti för min del om förbättrad service, inte 2 månaders lång garanti reparationer eller ett gäng "nysvenska wanna bees" som inte kan ett skit sakerna de säljer eller behärskar svenska när man ringer in med sitt ärende. Tekniskt rappekalja i annonser med "spektakel prestanda" som får den tekniskt kunnige att undra hur det egentligen är ställt med den tekniska kompetensen, för att bara ta ett axplock ur billebro galenskaper under alla år.

Men visst, vi ger Peter en chans att försöka återskapa det som Pucko-Kent har pajjat... Men med ett pucko "Hövding" kommer det en dag då Kent kör över Peter med sina idiot ideér, för han är FORTFARANDE VD och den som bestämmer...
    Jag avvaktar som sagt och ser med intresse på utvecklingen.

FYI: Omsättning är inget att lägga vikt vid. Det är endast Pengar in. Det visar INTE hur mycket pengar som gått ut ur firman eller hur mycket pengar som stannade kvar i firman (sk vinst). Det är som bekant inte inkomsterna du blir rik på, utan det är VINSTEN.

Här får du en snabb genomgång:
    Soliditet är ett nyckeltal som beskriver hur stor andel av företagets tillgångar (däribland även vinsten) som är finansierade med egna - och inte lånade - pengar. Soliditet ger en bild av företagets betalningsförmåga och möjlighet att överleva på lång sikt. Ju högre soliditet desto större finansiell styrka och "hur bra företaget" mår och hur stor vinstgivande företaget verkligen är.

Kollar du upp Billebro IDAG får du fram att soliditeten är hela 3,8% och har således RASAT från det högst uppmätna 17,8% som var år 2007...
    Inget illa menat, men Peter har en TUFF uppförsbacke och det är på tok för tidigt att ropa faran över.

Och alla de miljoner du refererar till betyder som sagt inte ett smack. Låter bra som skrytfaktor till den som inte behärskar företagsekonomi dock... Men då är detta fel forum i så fall :-)

Som sagt, jag avvaktar gärna ett tag till och ser med intresse på Billebro´s utveckling.
    Och varför inte önska Peter lycka till, för det lär han behöva...

• 7an
  •  
  • #43 Måndagen den 22 augusti 2011 kl 03:04

Jag vet att peter har skrivit på div forum tidigare, då han tröttnat att bli förknippad med kt, men en fråga jag ställer mig, om man nu tröttnat, KLIPPER man inte alla band i så fall?

Det här tjötet gör en bara trött, Kt billigbro har tagit över blocket helt och hållet, var man än vänder sig är deras förbannade jävla annonser mitt i fejjan, tro fan man köper från Thomann eller andra butiker som kan leverera 1. Produkten, 2. kunnande 3. Trevligt bemötande.

Det är väl inte så svårt att få spons på att sälja skitprylar, och om "Knugen" eller hovet till och med skulle gör reklam, så visar man tydligt att man inte bryr sig eller kan något om kvalitet.

Så var det med den monarkin

Låt folk köpa deras egensnickarede kinaskit och lära sig den svåra vägen, för uppenbarligen fattar inte folk vad vi pratar om.

• Trin
  •  
  • #44 Måndagen den 22 augusti 2011 kl 03:18

När kom peter in i bilden? Var inne i butiken sent 2010 och har lovat mig själv att inte sätta foten där igen pga att de försökte lura på mig ett riktigt risigt PA, samt att personalen inte gav ett bra bemötande. De ville veta att vi skulle handla ett PA innan de ville dema något, något som vi givetvis inte kan lova om vi inte gillar vad vi hör. Sen känndes kompetensen bristfällig.

Högtalare som riktigt svajjar i diskanten, eller låter gräsligt... Reloop och Billebros egna högtalare låter inte speciellt kul.

Tills jag hör något makalöst håller jag mig gärna till andra ljudbutiker, om det gäller dj utrustning finns ju dj service ett stenkast ifrån och de verkar dessutom matcha billebros priser - så varför bli förnedrad när man kan få hjälp i stället?

Inlägg uppdaterat Måndagen den 22 augusti 2011 kl 03:20

• dj2011
  •  
  • #45 Måndagen den 22 augusti 2011 kl 14:36

jag hörde om du undrar 2 miljoner i vinst i detta bokslutet & omsättning 24miljoner

men du får tänka på att det finns ett lager värde på ca 20 miljoner också billebro har vuxit

2000 kvm lager

• dj2011
  •  
  • #46 Måndagen den 22 augusti 2011 kl 14:52

jo men visst är det så man går väl fan och äter där det smakar gott det är ingen som tvingar någon att köpa varm korv om man skulle ha råd till annat

men fakta är lågbudget produkter till låga priser är nödvändiga för just dem som inte har råd och så kommer det alltid att vara

jag har personligen inga problem att gå in på billebro och köpa tex en traktor s4 till bästa priset i sverige

det är en bra produkt !!!!

så det jag vill säga är kunden själv är ju ansvarig att ta reda på vad fan man köper annars är man ju korkad

billebro har bra produkter också men dom kostar

ingen skulle kunna lura på mig ett pa som jag inte tycker spelar bra så fungerar jag i alla fall

så jag förstår mig inte på alla dessa sossar som gnäller över ett par spräckta plast lurar för 99:- vad förväntar sig kunden egentligen ?? asså pioneer hdj 1000 luren går också av och kostar 1700:-

köp en ny för 99:- vad e problemet ??

så jävla trött på gnidena sossar som gnäller på allt om allt hehe

• DJ-RORO
  •  
  • #47 Måndagen den 22 augusti 2011 kl 22:34

Tro inte allt du hör, titta in på
    http://www.ratsit.se/5564232592 som ett exempel.
    Så ser du sanningen istället för att "höra" en hel del skitsnack...

Lagervärde finns alltid med i kalkylerna och är med i "må bra ekonomisk" prognoserna. Även mer känd som "omsättningstillgångar". Lägg märke till "vinstmarginal utvecklingen" näst längst ned på sidan när du klickat på "Bokslut & nyckeltal" fliken... Inget direkt övertygande resultat i "vinst".. Från -12,1% till 1% till senaste -3,2%.. Vad drar du för slutsats ur det? Att firman går back eller med vinst?

Gör dig själv en tjänst, glöm Billebro :-)

Och jag, tja jag slösar inte mer tid på detta nu, har fullt upp med att göra nya remixar till nattklubbarna.
    Det enda jag kan tipsa dig om är att inte tro allt du hör.

• dj2011
  •  
  • #48 Måndagen den 22 augusti 2011 kl 22:57

det du ser är förra åretsbokslut :) och det finns förklaringar till detta men det är en lång historia som jag inte orkar förklara

tro mig jag vet att billebro gick + ca 2 miljoner 2010 för den senaste redovisningen som inte är uppdaterad ännu

det kommer du också se snart tro mig

obs endast sossar och folk som är missnöjda med något skriver skit tyvärr och så kommer det alltid vara

hur ofta skriver någon om något som är bra och är en nöjd kund ingen som orkar bry sig å så är det :)

tyvärr har jag själv rätt stor erfarenhet av just sådant i mitt dag yrke oftast är det 98% kunden fel med trasig elektronik brända högtalare osv folk har helt enkelt noll koll och vet oftast inte vad dom vill eller vet vad dom köper ;) dvs sossar

skåål negativa arne vad har hänt dig egentligen efter som du e så negativ är du sosse ?

• Gugge
    Moderator

•  
  • #49 Tisdagen den 23 augusti 2011 kl 09:42

http://www.idg.se/2.1085/1.391414/sa-far-du-ratt-mot-datorjatten/2-har-ar-foretagen-som-oftast-aker-dit

"Undvik de här företagen! De struntar i att följa Allmänna reklamations-nämndens beslut om hur tvister med kunder bör lösas. Tvisterna handlar om varor och tjänster värda allt från dryga tusenlappen till sexsiffriga belopp. "

http://www.radron.se/Svarta-listan/

Så kan vi avsluta denna diskutuion med att säga att bolaget ligger på svartalistan och bör undvikas. Bolaget tas bort från listan då de följer ARN's rekomendationer.
    DJP kommer att upplysa om att bolaget vägrar följa ARN och därigenom så bör man undvika detta bolag ända tills de tas bort från denna lista.

Jag låser nu denna tråd!

• Gugge
    Moderator

•  
  • #50 Söndagen den 28 augusti 2011 kl 19:45

DJ2011 har helt rätt att Billebro är borttaget i svartalistan som publicerades i fredags enligt ett PM till mig. Och som jag skev så är det då ingen anledning till att låsa tråden längre.

Sedan är det upp till var och en att köpa eller inte av företaget. Att de låg på listan från Feb 2011->Aug 2011 är dok klart. Men som sagt jag öppnar tråden igen, och det är upp till var och en att säga god saker eller dåliga om bolaget. Så länge man inte bryter mot regeln att göra reklam i trådar.

• dj2011
  •  
  • #51 Måndagen den 21 november 2011 kl 21:53

ja och det e mycket märkligt att det uppenbarligen bara är massor av dj fjantar som är så långt ifrån en riktigt dj man kan vara som gnäller som åsnor som uppenbarligen inte har lyckats komma någonstans mera en till stadshotellet i någon skit stad å därför bara har råd å köpa skit produkter för 1999:-

hur kommer det sig att man aldrig ser någon känd dj klaga ?
    hur kommer det sig att swedish house maffia använder billebro högtalare i sin video och aldrig klagat ??
    hur kommer det sig att idol sångare köper pa från billebro och aldrig klagar ???
    hur kommer det sig att miss univers samarbetar med billebro ????

jag har en förklaring till det dom e inte snåla sossar och dem har koll och köper & använder produkter som håller hög kvalite !!

dom lägger helt enkelt några 1000 lappar till och får kvalitets produkter och därför har dom inga problem ganska enkel mattematik .

skål & god jul på jante fjante lagen :)

• TobiasChilli
  •  
  • #52 Onsdagen den 16 maj 2012 kl 18:09

Synd att jag inte läste om Billebro innan jag handlade där. De har dragit extra pengar från mitt konto när jag handlade där, och vägrar att ge tillbaka mina pengar.

Har ringt 4-5 gånger, stått i telefonkö från mobilen totalt 1 timme.
    Mailat fram och tillbaka med dom gång på gång, ena sekunden säger de att de ska ge tillbaka pengarna, andra gången skriver dom att de inte kan göra något åt saken, sen skriver dom att jag ska få mina pengar igen om jag bara väntar några dagar, men när pengarna aldrig kommer och jag kontaktar dom igen så säger dom att det inte är dom som kan göra något utan att jag ska ringa någon som dom sammarbetar med.

Så jag tänker inte handla där något mer eftersom de drar mer pengar från kontot än vad jag egentligen handlar för, och anser därför att de är tjuvar och funderar på att polisanmäla detta.

Inlägg uppdaterat Onsdagen den 16 maj 2012 kl 18:15

• 7an
  •  
  • #53 Onsdagen den 16 maj 2012 kl 18:25

DJ2011 verkar ju ha svar på det mesta så jag säger så här

"jag har en förklaring till det dom e inte snåla sossar och dem har koll och köper & använder produkter som håller hög kvalite !!

dom lägger helt enkelt några 1000 lappar till och får kvalitets produkter och därför har dom inga problem ganska enkel mattematik ."

Vi andra handlar på "mer" etablerade affärer", jag köper det mesta jag behöver på Thomann Cyberstore, helt brutal service och nästan allting finns i lager och allt levereras till dörren!

Mkt bra och konkurrenskraftiga priser, och framförallt GARANTIN.

Funderar på att Polisanmäla?

Har du bevis på att BEE har ägnat sig åt bedrägeri så finns det ingen anledning att vänta.

Vad har du köpt för någonting?

/7an

• TobiasChilli
  •  
  • #54 Onsdagen den 16 maj 2012 kl 18:49

Det handlar om hundralappar, så jag vet inte om jag orkar lägga ner tid på det. Men det är egentligen inte pengarna jag är ute efter utan själva känslan av att de har snott från mig och sen spottar i ansiktet, det är det som gör att jag vill gå vidare, inte för pengarna.

Att de vet om att de dragit för mycket, de säger det själv men ändå låter de bara bli att ge tillbaka dom, säger gång på gång att de ska men sen gör de inte det i alla fall och se till sist bara slutar svara mig.

• word1
  •  
  • #56 Fredagen den 1 juni 2012 kl 14:09

Handlade i butiken över disk för 10 dagar sedan. köpte förstärkare, högtalare, skivspelare och en mixer. Åker hem dom 10 milen som det är från affären, packar upp och inser att det saknas strömsladd till mixern. Ringer och meddelar detta samt min adress och dom skickar den på stört säger dom! Ringer efter 5 dagar då sladden inte kommit fram och får svaret att den är på väg, Frågar när den skickades och när den förväntas vara framme - "Dröj kvar" Får reda på att det inte finns en sladd till denna mixer , 9V 1000MA..... Varken hos leverantören eller nånannanstans.. Men dom jobbar på att lösa problemet!

Men det kunde ta alltifrån 1 dag till 3 månader att lösa problemet enligt dom. AHA tänkte jag , Om man vore postorderkund så kan man ju vara förberedd på vissa förseningar men när man handlar i butik över disk ska grejjerna funka på stört! (enligt min uppfattning) bli tillsagd att vänta tills "problemet är löst som i detta fall skulle kunna ta en evighet enligt dem själva ....

Jag vägrar finna mig i detta och efter mycket argumenterande kommer vi fram till att dom ska byta ut mixern och ersätta mig med en bättre då den aktuella utgått ur sortimentet...

Okej tänker jag , Dom proppsar för att jag ska få en ny BÄTTRE och DYRARE mixer än den jag valt, istället för 3 kanaler ska jag få en 4 kanalers.... Men jag behöver i själva verket inte mer än 2 kanaler... men men ... Den skulle komma på tisdag eller onsdag enligt BILLEBRO.... SEEENAST! Nu är det fredag och jag har varit i kontakt med dem och mixerna har INTE gått iväg än!!!!! Dom har tappat bort min adress som jag lämnat 4 ggr .... Det har kostar mig 1 timme i telefon varje dag samt ett jäääävligt dåligt humör.

Så även om man handlar över disk i denna butik så förbered er på att det kommer bli trassel och problem....

Men det är klarrt , när man kommer in i butiken och väntar i 20 minuter för att anställd pratar telefon bakom disk och ignorerar kunder som väntar , för att sen slänga på luren och avsluta med: - Nu kom en storkund för 40 000 kr in så jag måste lägga på luren... Att samma kille inte ens kan räkna bort momspengar för att han inte hade gått i skolan som han själv sa höjer ju inte helhetsintrycket för butiken.

Får vänta och se hur denna soppa reder sig ... Senaste sa dom att mixern ska vara leverarad på måndag - tisdag. Alltså 15 dagar efter att jag handlade i deras butik.

• DeeJay Molle
  •  
  • #57 Tisdagen den 5 juni 2012 kl 04:39

Jag har jobbat som Dj i många år och hela tiden har Billebro lyckats hålla sig vid ytan, hur???, har inte en blekaste. Min historia om Billebro tjänade jag på:

Jag var bokad på en festvåning och ett bröllop, jag var där i god tid och riggade, spelade bakgrundsmusik som det var uppgjort osv osv, när det dyker upp ett par från festen bredvid, också ett bröllop, där Dj´n inte dykt upp, och det fanns ingen anläggning på plats. Jag frågade dom om vem dom bokat, när svaret kom fick jag bita mig i tungan, Billebro.

Det andra bröllopsparet erbjöd mig mer pengar än vad mina bokade hade erbjudit, jag svarade att jag kan inte göra så mot dom, men att dom skulle prata med "mitt" bröllopspar om dom kunde köra gemensamt, vilket var det som hände. Vem vill blåsa någon annan på deras bröllopsfest.

Runt 23 tiden dyker en snubbe upp som såg ut som ett riktigt Emo, dock inte Kenta himself, men som försökte kräva pengarna utav bröllopsparet. Gick sådär för honom.

Jag gick hem med dubbla gage och 2 par nöjda nygifta.

Att gå dit för att klämma och känna, inga problem, köp prylarna nån annanstans. Att försöka få bort det företaget från marknaden kommer inte att ske, bolaget förändras hela tiden för att slippa gå under. Att ingen slagit ihjäl denna man, är för mig en gåta.

Ja just det, när SHM spelade in sin video kan jag sätta pengar på, att det var videoproduktionen som hyrde in den anläggningen, så billigt när dom presenterade vilka som skulle göra en video att det inte gick att göra på något annat sätt.

• Drakenberg
  •  
  • #58 Onsdagen den 6 juni 2012 kl 03:12

guld att denna tråd fortfarande lever, våga vägra billebro, dessvärre satsar han på de nya, vi som hållt på ett tag har ett ansvar att lära ut!

• DeeJay Molle
  •  
  • #59 Onsdagen den 6 juni 2012 kl 17:37

@Drakenberg, jag googlade loss på Billebro och hittade inlägg i allt från biltidningar till olika bröllopsforum, ändå lever han kvar. Du har helt rätt i att vi har ett ansvar mot våra oerfarnare kollegor

• Svennebanan
  •  
  • #60 Fredagen den 8 juni 2012 kl 21:02

Första gången jag hörde något negativt om kenta och billebro var 2001.
    En polare hade blivit bestulen på sin 1200, han gick in i affären och hittade den hos billebro (kände igen den pga av klistermärken). När han förklarade att det var hans så blev det en massa tjaffs.

En annan insider om kenta.. är att han är eller var med i en sekt som kallas någonting för "landmark education". Man blir hjärntvättad och måste betala massa pengar för att bli "utbildad", fast jag tror han blev utslängd.. jaja detta va som sagt va för typ 10 år sedan. Jag lovar detta är true story

• troia
  •  
  • #61 Tisdagen den 7 augusti 2012 kl 13:15

Tyvärr köpte jag saker där innan jag sökte runt om billebro på internet men det är exakt som ni skriver deras support suger samt att sakerna man köper kommer aldrig.

Jag köpte en baslåda med ett slutsteg samt högtalare till bilen.

för det första så finns det ingen instruktions bok till hur man kopplar in basen i slutsteget.
    för det andra så kommer inte högtalarna.
    för det tredje så var basen lite skönhets skadad.

Inlägg uppdaterat Torsdagen den 9 augusti 2012 kl 10:01

• Amstaff
  •  
  • #62 Torsdagen den 4 oktober 2012 kl 11:24

Köpte faktiskt tro det eller ej 2st barrelscan (olika) från billebro i början av året.
    Vid leverans visade sig ena vara trasig, hur? Jo det stod TRASIG skrivet med tuschpenna på kartongen ;D

Mailade och frågade hur dom ville lösa det, genast ringde en kille upp mig, bad om ursäkt och skickade en ny barrelscan modell dyrare istället.

Tack och bock tänkte jag.

Nu såhär 7månader senare så fungerar bara hälften av dioderna i lamporna, tror dock inte det är billebros fel utan snarare vacklande kvalite´på kinaprylarna.
    Hursomhelst så har jag mailat igår så får vi se om dom är villiga att lösa det :)

Inlägg uppdaterat Torsdagen den 4 oktober 2012 kl 11:28

• Theone
  •  
  • #63 Lördagen den 11 mars 2017 kl 16:12

Detta är 100% fakta han försöker utnyttja människor att gratis oftast lägga ut falsk marknadsföring via sök sajters. Han har flera stuckna människor som gör detta arbete åt honom. Jag vet de. De e fakta inget skit snack. Vem fan e så des så man skriver bra feed back om sig själv? Människan är instabil labil och jävligt närgången snuskig. Han är weird så är de bara!

• Theone
  •  
  • #64 Lördagen den 11 mars 2017 kl 16:14

oakey_one skrev [visa]: Jag tror att ni alla sett vad folk skriver om Kent Billebro, men vill bara instämma och varna för denna högst oseriösa människa.
    Ingen som helst service, har precis fått det bekräftat då de kommer försöka ta betalt av dig för att laga garanti ärenden.

Allt ihop stämmer 120% han har folk som han utnyttjar som ska skriva hans annonser och rajta hans företag. Kopierar även dom bra kommentarerna mm. De finns en Gustav som är fejk. Han e en sanslöst snål och pengagirig typ. Även närgången och äcklig! Akta er för den typen säger jag bara!

• Uppgesinte
  •  
  • #65 Söndagen den 9 juli 2017 kl 18:19

Ingen rök utan eld, K.B. är en vrickad ohederlig individ helt utan insikter om hur och när han skadar människor.
    Var bekant med fanskapet redan i början av 80-talet då jag ibland biträdde en släkting i hans HiFi-rörelse i Sollentuna (samt hade han liten butik på Surbrunnsgatan) och vi gemensamt tillverkade mellanregisterhorn för PA och hifi. K.B hade hjälp i sin butik vid Hornstull och det var unga poikar på praktik. De fick inte ens ut sin futtiga praktikantlön om några kronor per timme.
    Redan då insåg jag och andra hur det står till i KB:s huvud.
    Affärstalang har han dock och alltför få har anmält hans fasoner till ARN. Om ens någon.
    Jag har ända sedan dess känt en stark avsmak och känner samma avsmak om jag får syn på någon av de oftast oseriösa annonserna på Blocket.
    Numera ägnar han sig visst på healing e.d. och tror han kan "läka" andra människor som mår dåligt.
    Givetvis helt absurt.
    Han är helt galet konstruerad i sitt eget sinne och skulle nog aldrig komma på tanken att be någon han skadat om ursäkt.
    Å andra sidan begriper han nog inte mycket av vad han gör utom när han tjänar pengar på lågkvalitativ skräp. Det är han bra på.
    Nu gick jag hit igen efter några år därför att han lurat flera personer, bland annat en släkting till mig, att han har lägenheter att hyra ut i Krylbo, helt enligt annonser på Blocket.
    Släktingen som ofta är utomlands behövde en lägenhet nära järnvägsknuten.
    K.B. blev glad, som det verkade när han efter många år fick kontakt med någon från 80-talet.
    Genast sände han kramar via mail och lovade att det fanns självklart lägenhet och det var bara att komma.
    Men inte hade han några lägenheter lediga. Han erbjöd en illaluktande släpkärra till lastbil ...
    Sen gick han mest runt och flummade med olika befängda ideer.
    Under tiden kom det visst fler personer som lovats bostad och också var grundlurade.
    Detta var kanske ett sätt för en mycket ensam dåre att få träffa nya människor.
    opålitligheten står sig mao och inom andra områden än bara DJ-prylar.
    Se alltid upp med detta ohederliga spektakel.
    ANMÄL varje bevisad bluff till ARN, ring konsumentvägledaren på din kommun.
    Låt inte en sån här pajas få härja fritt och tjäna en massa pengar på folks okunskap.

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015

av Lugg för 3 år sedan