Ang. Radering av inlägg
(Sida 1 av 1)

GuggeInlägg: 1 484 st
Moderator#1 Måndagen den 31 augusti 2009 kl 09:27
Ang. Radering av inlägg
Jag har börjat lessna på alla på hopp på nybörjare som skrev om och om igen av vissa av forumets medlemmar.
Det sker om och om igen där vissa idiotförklarar nya personer på en gång.
Jag vill ha ett stopp på detta! Även fast inlägget i sig kanske är konstigt i era ögon, så strunta i att svara inlägget med innebörden att ni bara ser ner på personen i fråga
Om ni läser reglerna så står det:
"Alla svar som postas i trådarna ska tillföra tråden något, tänk efter före du postar, har du inget vettigt att tillföra är det bättre att låta bli"
Ja det finns sökfunktion i forumet, dok inte den bästa alla gånger. Men som hjälpsam forums medlem så svara med länkar till svaren på återkommande frågor. I Stället för att enbart skriva sök själv i forumet, annars så låt bli att svara på tråden.
Detta är ett led att förbättra DJP, innan vi släpper nya DJP, och då ska det ske lite mer drastiska förändringar för att få ett bättre forum för alla. Nybörjare, Data DJ's. Vinyl DJ's osv. ALLA, nybörjare, så som de erfarna ska vara välkommna och känna sig så också.
/Gugge
--------------------
DJ Portal Admin
Inlägg uppdaterat Torsdagen den 3 september 2009 kl 00:19

Raderad49827Inlägg: 3 235 st
Moderator#2 Måndagen den 31 augusti 2009 kl 15:33
tja gugge..
Nu tyckte inte jag att det var speciellt elakt på nått vis i just detta fallet. (tänkte på killen som ville ha en hem dj) Men jag håller med om att attityden ibland kan bli lite för låg & kan skrämma folk från bygget. Kan även ta på mig ett visst ansvar för onödiga "flosker". Men att vissa frågor besvarar sig själv eller att attityden från första stund hos vissa individer inte kan räkna med något annat än bemötas av samma attityd. Det kan självklart vara svårt för en nybörjare att i ord beskriva det du behöver hjälp/råd med vissa ggr & självklart kan missförstånd inträffa.
Många här är nog ganska trötta på att samma frågor dyker upp 4-5ggr på en vecka & förstår även att det brister på tålamodet.. mer hos vissa än hos andra. Har personligen försökt att svara dessa på att dom hittar det under liknande trådar. Sedan tillhör jag själv en generation som tagit reda på information själv & lärt mig själv det jag behöver kunna för att nå mitt mål. Har ingen som helst förståelse varför den "nya" generationen ska ha allt serverat på silverfat. (alla är inte sånna men allt för många) Där har det oftast brustit för min del.
Nåväl.. ska försöka vara lite mer tillmötesgående i fortsättningen & i värsta fall får du väl ta bort inläggen. :)

Moderator#3 Måndagen den 31 augusti 2009 kl 16:19
Kan hålla med att de raderade inläggen inte var värsta övertrampen som skett den senaste tiden.
Mitt tålamod är inte längre på topp, har man en 3 veckor liten tjej hemma så tar den allt tålamod :-)
Ja det är ett stort problem att frågor kommer om och om igen. Men tyvärr så blir det på de flesta forumen. Lösningen som t ex Denon forumet använder är att man länkar till tidigare svar på samma fråga sedan stänger/låser nya tråden. I stället för att idiotförklara den nya medlämmen som skrev samma fråga som tidigare togs upp.
Jag uppskattar vissa av er ni gör ett jätte bra jobb och svarar på frågor om t ex DJ mjukvara och musik produktion som inte jag har koll på.
Tack för det, jag vet vilka ni är och kommer säkert då nya DJP blir klar se till att ni får bätte möjligheter att synnas och hjälpa till!!

Raderad49827Inlägg: 3 235 st
Moderator#4 Måndagen den 31 augusti 2009 kl 19:02
Gugge skrev [visa]: Mitt tålamod är inte längre på topp, har man en 3 veckor liten tjej hemma så tar den allt tålamod :-)Se där ja.. får passa på att slänga en ut en gratulation.. fram med cigarrerna! :)

SvennebananInlägg: 794 st#5 Måndagen den 31 augusti 2009 kl 21:44
En grej som man inte får glömma är att det är "normalt" att dom flesta nybörjare frågar samma saker hela tiden. Sedan är det valfritt att svara på inlägg. Tålamod liksom.
Trenden verka tendera till att alla vill bli laptop djs + det får inte kosta något hehe.

Moderator#6 Tisdagen den 1 september 2009 kl 08:40
Ja tyvärr verkar trenden vara nerladdat PC program och ljudkorts frågor.
Men som sagt, tålamod med svaren, länka till tidigare samma frågor eller strunta i att svara. Det är de bästa alternativen för att få ett trevligt forum.

7anInlägg: 3 662 st#7 Tisdagen den 1 september 2009 kl 11:59
Självklart skall det inte behöva vara så att ev besökare känner sig missnöjda eller påhoppade, men hur skall man göra når vissa har svårt att förstå?
Du får posta reglerna på framsidan med stora tydliga bokstäver för vad som är gångbart och INTE!
Jag tycker dj portalen har ballat ur om du frågar mig, det har kanske i sin tur gjort att man inte ser speciellt seriöst på alla frågor som dyker upp!
1. Alla frågor bör ha relevans med diskjockeyverksamhet att göra, vill man bara chatta så finns det bättre sidor för sådant, det tycker jag iaf.
2. Behandla andra som du själv vill bli behandlad, tryck inte ned någon utan försök komma med konstruktiv kritik, om inte detta uppskattas eller att det uratar i ett flamewar, dela ut *1* varning, fortsätter detta kicka ut dem inblandade.
3. Egentligen skulle jag själv se en hårdare granskning för vem som blir medlem, alltså man går inte med i ett forum om man inte är intresserad eller hur?
4. skapa underkategorier så det bli lättare för oss att söka, gärna om möjligt ett "intressefilter" där jag själv kan bestämma vilka trådar (Kategorier) som intresserar mig, alltså inte alla 50/11 frågor om datorer och ljudkort t ex, och då slipper jag sålla alla trådar för att finna något som intresserar mig.
5. Ni får skaffa fler moderatorer helt enkelt, några som både har tid och lust att bära portalens färger högt i det blå ;)
Njea, alla har vi varit nybörjare, men det får finnas gränser för dalt och vel och ev personliga påhopp, d.v.s om ni är måna om att behålla dem seriösa och inte sluta som Datorportalen, Köp Sälj portalen eller Lunarstorm DJ's
Grattis till tillökningen i familjen och hoppas allt går väl, själva väntar vi en liten blivande dj i april 2010 ;)
/7an

DrakenbergInlägg: 1 373 st#8 Onsdagen den 2 september 2009 kl 10:04
Läste i en tråd (pacemaker tråden) där jag själv skrev ett verklighetsbaserat inlägg ang ämnet och tog upp trådstartarens fråga, besvarade den osv.
Såg att det var bortaget, om personen själv i fråga ville se bättre ut eller ifall den på något sätt tyckte att jag tryckte ned trådstartaren (vilket jag inte alls gjorde) vet jag inte.
Men hedanefter tror inte jag att detta forum är något för mig längre om det ska vara såhär...
Detta inlägg lär ju bli bortaget med, det får det gärna bli. Passa på att ta bort mitt konto med en gång, ett forum som censurerar relativa inlägg är ett dåligt forum som jag inte vill ta del utav...
Tack och hej, det var kul så länge det varade.
Inlägg uppdaterat 2009-09-02 10:05:52 av Drakenberg
Inlägg uppdaterat Onsdagen den 2 september 2009 kl 10:05

Moderator#9 Onsdagen den 2 september 2009 kl 12:58
De enda inläggen som raderades var från tråden:
http://www.djportal.nu/forum/visa-inlagg/40751
Som ballade ur totalt, visst frågan som behandlades kanske inte var den mest seriösa. Den rörde mig vetligen inte alls om pacemaker.
Det kan vara så att något av era inlägg försvann pga bugg eller fel i raderings funktionen. Jag har sätt att on någon citerar så tror jag att även det inlägget försvinner :-(
Detta bör fixas till i nästa version av forumet.
Jag har inte raderat något inlägg i någon pacemaker tråd. Senaste tråden om detta är helt orörd och finns här:
http://www.djportal.nu/forum/visa-inlagg/40859
Inlägg uppdaterat 2009-09-02 13:01:29 av Gugge
Inlägg uppdaterat Onsdagen den 2 september 2009 kl 13:01

DrakenbergInlägg: 1 373 st#10 Torsdagen den 3 september 2009 kl 00:19
Då ber jag om ursäkt och bär på ;)
Tack för förklaringen.
/Drakenberg
Topplistor
av DJ Sloope för 1 vecka sedan
av Filipwallin för 2 veckor sedan