DJ Portal lägger ner den 5:e oktober 2018. Fram till dess fungerar tjänsten som vanligt. Klicka för mer info.

Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Problem med Denon HD-2500 som hänger sig (Sida 1 av 1)

Problem med Denon HD-2500 som hänger sig 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Frågor, svar och nyheter: Denon » Problem med Denon HD-2500 som hänger sig

• salomon
  •  
  • #1 Fredagen den 11 december 2009 kl 12:36

Problem med Denon HD-2500 som hänger sig

nu har jag spelat på min Denon HD2500 i snart två år utan minsta bekymmer i princip. Jag har ingen musik på den inbyggda hårddisken, utan en 500gb extern är det jag amvänder mig av.

Har ju haft i tankarna att förr eller senare lär det väl bli något problem, det är ju trots allt digitalt, och händer något är det ju kört för den spelningen...

Så förra helgen var det dags. Spelaren hängde sig, displayen räknade inte utan allt stod stilla, inga knappar gick att trycka på. Men musiken spelade som i en loop, en stund på spelare \\\"ett\\\" sedan blev den tyst och låten i spelare \\\"två\\\" spelade några sekunder för att sedan tystna och spelare \\\"ett\\\" tog över igen.
    De började om från början av låten varje gång de båda spelarna, men det lät aldrig samtidigt...
    Startade om både hårddisken o kontrollern o så funkade allt som vanligt igen - tills kvällen sista låt. Startade sista låten, men inget rörde på sig i displayen, spelaren körde introt på låten för att sedan göra en loop o börja om från början efter ca 15sek. Var iof en hyffsad loop så de lite mer onyktra märkte inget tror jag... Men lite enformigt. Bara att dra ner volymen o gå hem. provade att starta om den såklart igen o allt fungerar nu felfritt igen.

Virus eller vad? Har tänkte prova att ladda i ny mjukvara så får vi se. Men eftersom det fungerar nästan hela kvällen felfritt kan man ju aldrig vara säker.

Har idag beställt en backup-spelare att montera in tillsammans med min HD2500 så man klarar kvällen i alla fall.
    Det blev en American Audio SDJ2 med SD-minneskort och USB ingång. Går säkert inte att jämföra med DENON, men funkar säkert kanon som backup, då har jag ju även backup-mixer eftersom den har inbyggd tvåkanalig mixer.

Den funkar säkert kanonbra som nybörjar verktyg också om någon funderar på att börja dj´a, ska testa den lite när jag får hem den så fråga om ni vill veta hur den funkar.

Kolla länken nedan:

http://www.thomann.de/se/american_audio_sdj2_dual_sd_card_player.htm

• PLAYME
  •  
  • #2 Tisdagen den 11 maj 2010 kl 13:47

Damn, fan va hemskt. Jag kör utan backupspelare på mitt tabletop kit CDJ400-DJM400. Vad gör man i en sådan situation? Tror jag hade börjat gråta om mina spelare kraschat ihop under en spelning =D

• 7an
  •  
  • #3 Tisdagen den 11 maj 2010 kl 13:57

Har du kollat musicmanager, rensat bort filer som inte har på hårddisken att göra.
    prova att nolla kontrollern (System Reset)

Jag kan säga såhär att beträffande SDJ1 -2 så ger jag inte ett skit för kvaliten på dem prylarna, så till vida att du inte skruvar isär dem och byter kretskortsströmställarna, för dem som sitter i är rena DYNGAN. håller i 5 min jag lovar.

Jag skall fixa Alps brytare och byta ut klabbet,dem håller för över 1000 000 tryckningar.

Annat än AA, JB systems, Citronic som fixar det absolut billigaste som går att få tag i för pengar, en sån brytar kostar inte mer än 1,50 och har runt hörnet garanti.

Ang HD2500an, har du provat med andra hårddiskar?, samma sak?

I så fall är det kontrollern som spökar, så kolla firmware och system reset

/7an

• salomon
  •  
  • #4 Onsdagen den 2 juni 2010 kl 19:36

Min HD-2500 har fungerat klanderfritt sedan denna ända kväll då den hängde sig. Har inte ens gjort något åt den. Kanske är det för att det nu sitter en SDJ-2 i casen som backup. Har spelat på denna ett antal kvällar för att lära mig spelaren och mycket imponerad över hur bra den fungerar! Men som du säger 7:an säkert ingen värsting kvalité i längden - men utmärkt backup eller för hemmaliraren.

Nu blir det uppgradering till Denon S3700 så får HD2500:an hänga med som backup istället.

Förresten. Vad har alla emot Denon? "alltså Numark har ju kommit ljusår längre i utveckling, Pioneer är det enda som gäller..." fick jag höra nu senast!

S3700 vs CDJ900? Men blir nog Denon - man är ju frälst.

• 7an
  •  
  • #5 Onsdagen den 2 juni 2010 kl 20:01

Man kan säga såhär enkelt, medvetna klubbar och krogar köper Pioneer utav en orsak, för deras jockeys kan inte spela på något annat.

Vad det gäller privatpersoner och vad dem säger så skall man ta det med en nypa salt, deras uttalande är knappast något att räkna med, många av dem står hemma och lirar och har inte ens några skarpa gig.så det dem tycker är säkerligen bra för det endamålet dem använder prylarna, nämligen lite crossfade, upfaders, lite fx och cue, play och pitch.

Denon 3700 är en mkt mkt stark motpart till t ex CDJ 900, och i valet mellan dem så faller det mot DNS 3700 med enkelhet.

1. Otroligt snygga spelare
    2. Prisvärda och mkt bra kvalitet
    3. Fantastiskt ljud och möjlighet att styra allting 100% via midi
    4. 7 inbyggda effekter som inte går av för hackor, samt 3 hotstarts eller autoloopar

CDJ 900 har slipmode och möjlighet att köra hårddisk via rekordbox, visst jag köper det, men detta är absolut ingen nyhet, Denon har haft musicmanager sen HD2500 och DNS 5500.

Men i slutändan är det plånboken och smaken som styr, du kommer iaf inte att bli besviken det kan jag lova dig.

/7an

• salomon
  •  
  • #6 Onsdagen den 2 juni 2010 kl 20:18

Kan tänka mig att det är precis som du säger att endel DJ's inte kan med något annat än Pioneer. Men Cdj 900 är ju konstigt nog dyrare än s3700 - till min fördel =)

Personligen tycker jag fördelarna med s3700 är
    1. Snyggare
    2. Roterande skivtallrik
    3. Priset
    4. Att jag redan har allt upplagt med Musicmanager redan.

Och sedan har jag själv enbart ägt Denon spelare ända sedan jag började 1992 med undantag en CMX3000 när de kom...

• salomon
  •  
  • #7 Onsdagen den 2 juni 2010 kl 20:18

Kan tänka mig att det är precis som du säger att endel DJ's inte kan med något annat än Pioneer. Men Cdj 900 är ju konstigt nog dyrare än s3700 - till min fördel =)

Personligen tycker jag fördelarna med s3700 är
    1. Snyggare
    2. Roterande skivtallrik
    3. Priset
    4. Att jag redan har allt upplagt med Musicmanager redan.

Och sedan har jag själv enbart ägt Denon spelare ända sedan jag började 1992 med undantag en CMX3000 när de kom...

• 7an
  •  
  • #8 Onsdagen den 2 juni 2010 kl 20:52

CDJ 900 skall ta över efter CDJ 1000 mk3, vilket jag tror blir svårt, många håller hårt i sina 1000 spelare och tycker inte steget från dessa är tillräckligt stort för att försvara köp av CDJ 900 eller 2000.

1000 spelarna var dyrare än DNS 3700, är då inte konstigt att CDJ 900 håller samma prisbild.

Det är nästan så att CDJ 400 är i samma nivå som DNS 3700 då det gäller pris. skiljer ett par tusen

900an kommer inte bli lika stor som mk3 överhuvudtaget, inte ens 800 mk2

/7an

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan