spelning i norr?
(Sida 1 av 1)

mixmakkanInlägg: 149 st#1 Måndagen den 8 februari 2010 kl 19:46
spelning i norr?
Tjena!
Tänkte kolla om det är någon från norrland här, och då menar jag inte gävle ;) utan snarare dom mer norliga delarna som umeå/skell/luleå?
Jag är på jakt efter tillfällen att få in en fot i branschen och skulle uppskatta om någon hade någon klubb att rekomendera, eller om ni själva spelar på en klubb ev. låta mig följa med & spela första timmen eller något liknande bara för att jag ska kunna få någon referens överhuvudtaget.
Jag har spelat hemmavid på mina denon 1000 spelare i ca 1.5 år nu och är som ni säkert förstår rätt sugen att ta nästa steg, men mitt problem är att dom flesta klubbar ju inte gärna vill låta en utan någon referens spela där...
Jag har sedan tidigare lagt upp 2 mini mixar som ni kan lyssna på här:
http://soundcloud.com/markus-leon
Jag spelar även "dance" musik ala´brittan osv...
Någon som kan hjälpa mig?
Inlägg uppdaterat Fredagen den 12 februari 2010 kl 10:15

mixmakkanInlägg: 149 st#2 Onsdagen den 10 februari 2010 kl 23:52
Verkligen ingen från norr här som har lust att ge "en hjälpande hand" till mig?
Det skulle uppskattas OTROLIGT mycket..
//M

ojjeInlägg: 534 st#3 Torsdagen den 11 februari 2010 kl 16:51
Jag lirar i norr. Är mer åt mainstreamhållet på alla ställen häromkring iaf. (:

mixmakkanInlägg: 149 st#4 Torsdagen den 11 februari 2010 kl 18:52
Ja det är ju verkligen det...tyvärr!
Men jag har inget emot att spela det, men de e klart..får man välja så kanske det inte blir Lady Gaga en hel kväll ;)
Jag tycker om att spela musik folk blir glad & dansar till!
Vart håller du till?
Btw, ska lägga upp en mainstream mix så snart som möjligt, mest troligt imorgon om jag hinner.
Inlägg uppdaterat 2010-02-11 18:53:50 av mixmakkan
Inlägg uppdaterat Torsdagen den 11 februari 2010 kl 18:53

ojjeInlägg: 534 st#5 Torsdagen den 11 februari 2010 kl 22:31
Hehe håller med. Tyvärr kan man inte välja helt vad som funkar och inte funkar. Folk blir matade med musiken från radio/tv och finns det inte där så finns det inte för endel.
På tal om Lady Gaga så fick jag världens utskällning av en tjej för att jag spelade Pokerface. Hon hade aldrig hört på maken till dålig låt och 2 månader senare kom samma tjej och önskade den låten. Då dög den plötsligt för då hade radio börjat hypa den. ^^
Håller till i Piteå.

mixmakkanInlägg: 149 st#6 Torsdagen den 11 februari 2010 kl 23:32
Haha, en bekant har en liknande historia, fast då tömde han dansgolvet då han slog på "When love takes over"...några månader senare var det inte riktigt samma reaktion ;)
Jag har faktiskt väldigt dålig koll på piteås uteställen trots att jag bor i ske-å.. ilka ställen finns där?
Har du spelat där länge?
//M
Inlägg uppdaterat 2010-02-12 03:38:46 av mixmakkan
Inlägg uppdaterat Fredagen den 12 februari 2010 kl 03:38

Raderad49827Inlägg: 3 235 st
Moderator#7 Fredagen den 12 februari 2010 kl 10:15
Folk är verkligen korkade. Det är helt omöjligt att försöka förstå hur en del får ihop det ibland. Så här kunde det gå till i Sundsvall förut. La spelandet på hyllan under några år men nu börjar det rycka i play/cue fingret.
"-Spela någon ny låt inte sån här gammal skit"
5 min senare kommer nästa gäst..
"-Spela gamla godingar & inte så här ny skit musik"
eller tex..
"-Har du ingen bra musik.. har du ingen hiphop?" -nej, "-hm.. men spela nån rnb eller nått man kan dansa till då!" NEJ, dansa till det här.. du är på en house-klubb här spelar vi house. "-jamen jag gillar inte sån här techno". TILT!!!
andra saker man hört..
"-Spela nått man kan dansa till"
"-Spela nått man kan sjunga till"
"-Spela nått man känner igen"
"-Har du ingen bra musik"
Det märkliga nu är att två av dom större ställena har gått över till att spela house. Speciellt ett av haken där det var 90% hiphop/rnb & resten annat. Nu är det 90% house & resten annat.
Topplistor
av Kapten Finkel för 4 dagar sedan
av 7an för 2 veckor sedan
av Peter Ratkay "Ryssen" för 3 veckor sedan
av Dj Knappen för 4 veckor sedan
av DJ Rico för 1 månad sedan