Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

NEW DN-S3700 SOFTWARE SYS 1320 (Feb 2010 (Sida 1 av 1)

NEW DN-S3700 SOFTWARE SYS 1320 (Feb 2010 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Frågor, svar och nyheter: Denon » NEW DN-S3700 SOFTWARE SYS 1320 (Feb 2010

• Gugge
    Moderator

•  
  • #1 Torsdagen den 11 februari 2010 kl 06:47

NEW DN-S3700 SOFTWARE SYS 1320 (Feb 2010

In order to DL the latest firmware, you need to join our Denon DJ Club, here:
    http://www.denondj.com/dj_club/join-denon-dj-club.asp

Register yourself and player(s)
    Once you register, you will be able to see the DL file in your account.
    Unzip the DL in a folder of your choice, then follow the easy .pdf "Read Me" directions.

How to check your version number is here;
    http://www.denondj.com/firmware.aspx?ProductId=79

(Please read the instructions that come with the DL file)

Latest Plug In’s: v1320 (new sub version 1007) (as of February 10, 2010)

• Improved Random Platter Stopping Issue during Play and when quickly pushing Cue to Play
    • Improved Wrong File Name on Display after canceling NEXT Search Mode
    • Improved Random Marker Point drift after canceling NEXT Search Mode
    • Improved Play/Cue Key response timing (optimized)
    • Improved Search navigation with Parameter knob that avoids “no action clicks” when looping from top to bottom file
    • Improved [Back] Key search function that would cause Files to disappear outside of Sub Folders
    • Improved False “No Waveform Data “ message when selecting Favorites or Top40
    • Improved Possible Wrong Folder Name after changing USB Devices

/Gugge
    --------------------
    DJ Portal Admin

Inlägg uppdaterat Onsdagen den 17 februari 2010 kl 06:52

• 7an
  •  
  • #3 Söndagen den 14 februari 2010 kl 08:54

Jag har uppdaterat mina spelare, även om jag nu inte haft några större problem så framstår dem som mkt stabila, både vid avspelning av cd samt usb.

Jag provade att använda en av 37orna som kontroller för min midibox och det funkar ypperligt det oxå.

Det jag uppskattar är när man tar fasta på att hela tiden försöka förbättra mjukvaran och kanske till och med lägga till funktioner som inte var ämnade från början.

Gôtt jobbat!

Den enda synpunkten som jag har är att BPM räknaren fortfarande tappar räkningen vid framförallt kortare loopar (Autoloop) så framförallt.

Meeeen det man skall ta med i beräkningen är att Pioneer faktiskt har liknande problem med både CDJ 400 och 2000, den senare mjukvaran bättrade på det hela avsevärt, men det finns ändå chans för att den missar.

37orna har ju dock en funktion som är guld värd, och det är "tap" funktionen så att man manuellt kan knacka in bpm.

Nu är jag väl medveten om att man kan analysera musiken med antingen musicmanager eller rekordbox, men det är inte alltid man hinner eller har lust till detta.

Det är det enda egentligen.

5/5 i betyg helt klart

/7an

Inlägg uppdaterat 2010-02-14 08:55:12 av 7an

Inlägg uppdaterat Söndagen den 14 februari 2010 kl 08:55

• Hessler
  •  
  • #4 Måndagen den 15 februari 2010 kl 10:41

/an Jag håller delvis med dig om att BPM räknare inte är 100%iga över lag men.......

Som jag tidigare tala om för dig 7an så är det väldigt svårt att få en BPM räknare att fungera 100% igt.
    Det som förundrar mig är att du inte klagar mer på Pio CDJ200.
    Den visar ju bara 3st siffror i displayen (Hela BPM)???
    Denon visar i alla fall även 10delarna.
    På Pio kan det slå upp till 0,9BPM utan att du ser det i displayen!!!
    Jag tycker dessutom inte att Pioneers CDJ2000 visar mer eller mindre fel än vad S3700/X1700 gör.
    Dessutom som du själv påpekar kan man tappa in BPM på Denon.
    Vad du missar är att man dessutom kan "skriva" in rätt BPM på Denon vilket inte går på Pio om jag minns rätt!!
    (förutsätter visserligen att man vet vad som är rätt)

Om man skall ha en mer exakt BPM räknare så går det säkert att tweaka både Pio och Denons algorytm för högre BPM som du har problem med men då får man en sämre mätning på lägre BPM.

Vad man då får göra är att man får ha tre olika logaritmer och manuellt ställa om (som finns på tidigare Pio) Ex 0-100 BPM
    90-160 BPM 130-300BPM men det kräver att det får plats fler knappar på CD/Mixer och folk vill inte ha fler knappar, framförallt inte de som föredrar Pioneer. Så personligen tycker jag att det är bra som det är på Denon. Pio borde i alla fall bjuda till med en tap knapp......

Vad jag slutligen vill tillägga är att jag haft spelare/mixers med BPM för att synca effekter sedan Vestax PMC15SL och jag anser att de fungerar mycket bättre nu än vad de gjorde tidigare och antagligen kommer de att utveckals och förbättras ytterligare något.

//Hessler

• 7an
  •  
  • #5 Måndagen den 15 februari 2010 kl 12:19

Jo iofs, men jag tycker faktiskt att om man skall sälja en produkt med något man kallar AUTOLOOP, så bör den i de flesta fall fungera felfritt.

Faktum är att CDJ 2000 fungerar något bättre än 37orna, inte lika ofta räknaren tappar kollen.

men för att använde ett utav dina uttryck, bättre att ha en funktion och inte behöva använda den än att inte ha den alls.

Oavsett om man inriktar sig på effekter eller autoloopar så måste räknarna fungera.

Och klarar man inte av att producera korrekta prylar, så kanske man bör förhandla om licenser från tillverkare som kan, t ex NUMARK!

Och nej jag håller inte med ang noggrannheten, den mest korrekta bpm räknaren på en mixer oavsett om det är Denon eller Pioneer är DJM 909, efter den kommer DJM 800, framförallt när man kan justera 10 delar oxå
    vilket är en klar fördel.

Men skall man se på det stora hela så är NUMARK vinnaren, den enda riktiga bpm räknaren.

Denon tyvärr hade inte klarat sig speciellt långt om dem inte haft med "tap" funktionen, för autoläget ger mkt att önska.

/7an

• Hessler
  •  
  • #6 Tisdagen den 16 februari 2010 kl 11:33

7an skrev [visa]: Jo iofs, men jag tycker faktiskt att om man skall sälja en produkt med något man kallar AUTOLOOP, så bör den i de flesta fall fungera felfritt.

Faktum är att CDJ 2000 fungerar något bättre än 37orna, inte lika ofta räknaren tappar kollen.

men för att använde ett utav dina uttryck, bättre att ha en funktion och inte behöva använda den än att inte ha den alls.

Oavsett om man inriktar sig på effekter eller autoloopar så måste räknarna fungera.

Och klarar man inte av att producera korrekta prylar, så kanske man bör förhandla om licenser från tillverkare som kan, t ex NUMARK!

Och nej jag håller inte med ang noggrannheten, den mest korrekta bpm räknaren på en mixer oavsett om det är Denon eller Pioneer är DJM 909, efter den kommer DJM 800, framförallt när man kan justera 10 delar oxå
    vilket är en klar fördel.

Men skall man se på det stora hela så är NUMARK vinnaren, den enda riktiga bpm räknaren.

Denon tyvärr hade inte klarat sig speciellt långt om dem inte haft med "tap" funktionen, för autoläget ger mkt att önska.

/7an

7an du är obstinat nu! Jag tänker svara med samma mynt:

1: Autoloop fungerar i de flesta fall felfritt på mina S3700
    och det gör de säkerligen på dina oxå.

2: Faktum är INTE att det fungerar bättre på CDJ2000 det är inte vetenskapligt bevisat för att du tycker det! Jag tycker att det är tvärt om Pioneers räknare är sämre i noggranhet och i hur den visas i displayen!

3 Ja räknarna måste fungera för att man skall kunna använda efx o autoloop. Det stämmer.

4 Ren bulshit i mitt tycke!!! Numark har inte bättre BPM räknare än Denon o Pio på sina CD spelare.

5 Ytterligare bullshit i mitt tycke. Denon har justeringsmöjligheter på 10delar och man kan se det i displayen vilket man inte kan på CDJ2000. På Denon kan man justera genom Tap, skriva in, tagga låtarna eller genom att lita på autofunktionen. På Pio kan man bara lita på autofunktionen. Altså har Denon en bättre BPM funktion än Pioneer!

6 Näää Numark har inte någon riktigare BPM räknare än Denon o Pio alls! Den har de slutat tillverka!

7Om denon inte skulle klara långt utan tap så klarar sig altså Pioneer inte alls då.

Min slutsats är att Denon har tagit tronen i fråga om BPM räknare......

//Hessler

• 7an
  •  
  • #7 Tisdagen den 16 februari 2010 kl 13:56

7an du är obstinat nu! Jag tänker svara med samma mynt:
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Hahahah jasså du tycker det!

1: Autoloop fungerar i de flesta fall felfritt på mina S3700
    och det gör de säkerligen på dina oxå.
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Jodå dem funkar då och då, men inte 100% och absolut inte på auto.

2: Faktum är INTE att det fungerar bättre på CDJ2000 det är inte vetenskapligt bevisat för att du tycker det! Jag tycker att det är tvärt om Pioneers räknare är sämre i noggranhet och i hur den visas i displayen!
    CDJ 2000 är mer stabil i sin räkning, det är inte svårt att bevisa, det är bara att köra två spelare vid sidan om varann, så ser du vilken räknare som tappar och vilken som är konstant.

3 Ja räknarna måste fungera för att man skall kunna använda efx o autoloop. Det stämmer.
    Gôtt att vi är överens om en sak iaf ;)

4 Ren bulshit i mitt tycke!!! Numark har inte bättre BPM räknare än Denon o Pio på sina CD spelare.
    Om du har provat tidigare bpm räknare från numark så hade du inte sagt så, dels deras lösa modul samt 1835X med inbyggd bpm räknare, helt brutal, trots många år på nacken.
    Denon, pioneer har inte en suck.

5 Ytterligare bullshit i mitt tycke. Denon har justeringsmöjligheter på 10delar och man kan se det i displayen vilket man inte kan på CDJ2000. På Denon kan man justera genom Tap, skriva in, tagga låtarna eller genom att lita på autofunktionen. På Pio kan man bara lita på autofunktionen. Altså har Denon en bättre BPM funktion än Pioneer!
    Du behöver inte kunna se 10delar om du vet att bpm stämmer, dock är det ingen direkt nödvändighet vid beatmix på cd, men för autoloop och fx = avgörande

6 Näää Numark har inte någon riktigare BPM räknare än Denon o Pio alls! Den har de slutat tillverka!
    Tyvärr ja, den produceras inte längre, sant, men den var oxå bäst, dagens bpm är på sin höjd dugliga, inte mer.

7Om denon inte skulle klara långt utan tap så klarar sig altså Pioneer inte alls då.
    Pioneer klarar sig bra med tanke på att deras räknare är mer exakt, därmed säger jag inte att man inte kan fixa denons algoritm, men för det krävs en vilja att förändra, och denon skiter fullständigt i denna frågan, ligger inte speciellt högt på deras bord med tanke på strul med mer avancerade funktioner i mjukvaran.
    Dock tycker jag den är ganska avgörande då jag använder loopar oerhört mkt när jag spelar.

Min slutsats är att Denon har tagit tronen i fråga om BPM räknare......
    Din slutsats brukar som alltid vara att Denon är bäst i alla lägen, därom är vi oeniga, jag hävdar att Både Denon samt Pioneer har både För resp nackdelar, pioneer har bättre bpm räknare, men det är en mjukvarufråga inget annat.

Pioneer har fått mer problem på halsen med tanke på att CDJ 2000 är ljusår före CDJ 1000 mk3, alltså mer funktioner = mer fel som kan uppstå, precis detta man beskyllde denon för för flera år sedan, Nu har Pio fansen fått känna på hur det kan gå om man inte tar sig tid att läsa manualen.För det har man inte behövt i tidigare fall

/7an

• Hessler
  •  
  • #8 Tisdagen den 16 februari 2010 kl 14:53

Jag har testat precis som du och när jag testade var det Pio som falerade oftare än Denon. Tro vad du vill men så var det.
    Om du nu testat på dina och kommit fram till motsatsen så köper jag det. Men kalla det inte för FAKTA när du stått hemma och testat och jag stått hemma och testat samt kommit fram till olika saker. Det är ju en ren lögn!

Jag brukar komma fram till att Denon är det bättre alternativet när jag skriver något eftersom jag skriver när jag anser att någon har fel. De gånger någon skriver att tex Pio är bättre på något och de faktiskt är det på riktigt håller jag tyst eftersom det då stämmer.

Detta är ett fall av typ1. Jag anser att du har fel!
    Jag ämnar fortsätta att tycka det och har svårt att förstå varför du inte kan lyssna på mina argument att det måste vara bättre att kunna manuellt korrigera de gånger det brister än att inte kunna det. Men du tycks inte hålla med mig på detta??

//Hessler

• Gugge
    Moderator

•  
  • #9 Tisdagen den 16 februari 2010 kl 17:30

Tar fram popcorn skålen och lutar mig tillbala och väntar på fortsättningen på detta ämne, som tydligen alltid är lika hett! :-)

• 7an
  •  
  • #10 Tisdagen den 16 februari 2010 kl 17:34

Jag har inte sagt att Denon har dåliga produkter, tvärt om, dock tycker jag att dem borde lyssna på användarna vilka faktiskt förutom köper deras produkter även försöker utforska dem fullt ut, och när man då upptäcker fel så skall man inte bara skuffas undan, med just den kommentaren du använder.

jasså det har bara hänt dig, ok då är det inte vetenskapligt bevisat utan bara något du antingen har hittat på eller så är det fel på dina produkter och hänvisar till närmaste service center.

Detta gäller för samtliga tillverkare utav professionell dj utrustning, alltså inte enbart Denon eller Pioneer.

Jag är utav uppfattningen att denon gjort en klar miss i mjukvaran då inte autolooparna fungerar till 100%., och för att förvärra det hela ännu mer, så ignorerar man folk som tar upp detta på div forum, för jag är inte den enda som reflekterat över detta.

Jag kan iofs antingen analysera musiken i musicmanager eller så får jag justera BPM manuellt, och visst sjutton är det att föredra framför att inte kunna nyttja funktionen överhuvudtaget.

Bortsett från detta så är Denon DNS 3700 en mkt mkt kompetent mediaspelare, därom råder inga tvivel.

Och så även CDJ 2000

Sen vad man tycker om div fabrikat är irrelevant

Att folk har olika uppfattningar respekterar jag, men man skall ignorera personer när dem påtalar saker vilka kan hjälpa producenterna att både sälja mer samt bli bättre på det dem gör.

Detta är dock inte intressant då vi inte är tillräckligt stora artister och det vi säger väger då vagt i gemene öra.

Men när jag upptäcker saker under tiden då jag använder produkterna så ventilerar jag mina fynd, så du får ursäkta om jag saknar vare sig dr, eller ingenjörsexamen

Men finns det buggar i mjuk eller hårdvara, så hittar jag dem til lslut

Dem flesta av er som jobbar med olika fabrikat är antingen fanatiskt lojala eller har någon form av spons, och detta gör att ni är rädda för att uttrycka er eller få negativ publicitet.

Jag å andra sidan tänker på personerna vilka köper produkterna, vare sig det är jag själv eller andra.

Uppstår fel, tar jag kontakt med producenten, gör dem något åt saken, fine inga problem.

Gör dem inget åt det, ja då kommer jag inte vare sig köpa senare upplagor, ej heller kommer jag att rekommendera dem till andra.

svårare än så är det inte.

Pioneer är förmodligen inte ett dugg bättre, vi är flera som har lagt fram önskemål på förbättringar, samt ändringar i mjukvaran, det skall bli intressant och se vad dem gör.

Något jag dock AVSKYR är när man ger svaret att "Its ment by design"
    alltså det är designmässigt riktigt.

Det däremot är BS, för det är en sak om du har låst dig helt till hårdvaran och inte kan göra några ändringar, en helt annan om du medvetet inte gör något p.g.a strategiskt tänkande eller ren lathet.

Jag älskar mina spelare, tycker bara det är trist när jag inte kan använda dem fullt ut p.g.a någon lat jävel inte tycker det är en tillräckligt viktig fråga att utreda eller det att jag är en nobody from what fucking country?, sweden?, huh

Yeah you have nice polarbears in the streets, eller you make good chocolate.

SWEDEN, not switzerland eller antarctic you stupid FUCK!

Men men det är väl bara att svälja skiten och tycka att allt är fantastiskt.

För autoloop behöver jag egentligen inte, nej det kan jag göra manuellt och det är ju bara något som upptar 1/10 av spelarfunktionerna, sen att knappar och vred är där i onödan det gör ju saken bara roligare.Jag fick ju allting billigare iaf än när jag köpte pioneer trots allt.

Better to have something and dont need it, then to need it and dont have it!

/7an

P.S

Tar fram popcorn skålen och lutar mig tillbala och väntar på fortsättningen på detta ämne, som tydligen alltid är lika hett! :-)

Det tycker jag du skall försöka låta bli, för du som en av dem sk talesmän /språkrör för Denon i Sverige kanske borde ta en funderare på hur ni skall bättra försäljningssiffrorna samt servicetänkandet både vad det gäller Hård och mjukvara.

För vi konsumenter som betalar deras löner skiter dem tydligen i

Jag vet vad du nu kommer att säga, att mig lyssnar dem på, jag har varit med och fått igenom flera ändringar, jo det är möjligt, men vad jag har förstått så säljer även du samt har support på Denon, stämmer inte det?

Alltså har du inte bara ett vinstintresse utan du är även vinstgivande för Denon och då hamnar man i en helt annan division.

Inlägg uppdaterat 2010-02-16 17:55:40 av 7an

Inlägg uppdaterat Tisdagen den 16 februari 2010 kl 17:55

• Raderad49827
    Moderator

•  
  • #11 Tisdagen den 16 februari 2010 kl 18:55

Alltså.. har gnällt på nybörjare nu att inte använda VERSALER i ämnesraden & så går du det gugge.

Kanske tycker jag är petig nu men det skiter jag i serru. Du var ju själv på hugget & ville ha ett "cleant" forum så nu hugger jag tbx lite. Skärp dej! ;P

• Gugge
    Moderator

•  
  • #12 Onsdagen den 17 februari 2010 kl 06:47

Raderad49827 skrev [visa]: Alltså.. har gnällt på nybörjare nu att inte använda VERSALER i ämnesraden & så går du det gugge.

Kanske tycker jag är petig nu men det skiter jag i serru. Du var ju själv på hugget & ville ha ett "cleant" forum så nu hugger jag tbx lite. Skärp dej! ;P

Opps, sorry, det var ju en rak cut/paste från Denon forumet, därav att det blev versaler.
    Tänkte inte på det, ska skärpa mig :-)

/Gugge
    --------------------
    DJ Portal Admin

• Hessler
  •  
  • #13 Onsdagen den 17 februari 2010 kl 06:52

Här har du bevis för att Denon lyssnar på sina användare det framgår också utan tvivel att de förbättrat autoloopfunktionen.

New & Current Plug In’s as of Feb 2010 (Sys 1320)
    • Improved Random Platter Stopping Issue during Play and when quickly pushing Cue to Play
    • Improved Random Marker Point drift after canceling NEXT Search Mode
    • Improved Play/Cue Key response timing (optimized)
    • Improved Search navigation with Parameter knob that avoids “no action clicks” when looping from
    top to bottom file
    • Improved [Back] Key search function that would cause Files to disappear outside of Sub Folders
    • Improved False “No Waveform Data “ message when selecting Favorites or Top40
    • Improved Possible Wrong Folder Name after changing USB Devices
    Previous Plug In’s also included with current build ( from sys 1200/1201/1300/1310 )
    • Added ISO9660/Mode2 CD-ROM (drag&drop disc burning) support which avoids “Disc Error”
    • Added Visual marker enhancement for ECHO / FLANGER / FILTER when Dry/Wet is used
    • Added “Auto Loop” Length option of (*4/8/16/32/64) in the Preset menu. * Default is set to “4”
    • Added Mixed-CD support which avoids “Disc Error”
    • Added Blue LED Pattern illumination for these functions > (Load/Eject/Auto-Loop/Loop Cut)
    • Added Disc tray illumination during USB mode when disc is ejected
    • Added “Key Adjust ON/OFF text indication in the display
    • Added Cue point / Auto Loop icon data in the lower display when using CD/CD-ROM
    • Added “OK” safety confirmation by parameter knob before entering into MIDI mode
    • Improved KB Searching Freeze via D-LINK
    • Improved WaveDisplay, (“No wave data”) message with Files that Music Manager can display
    • Improved CD-R media readability
    • Improved CD-ROM readability. (improved MP3 files that could cause a system freeze)
    • Improved Cue Point miss match with Platter’s Start Point
    • Improved Vinyl disc marker drift when changing FWD/BOTH direction switch while scratching
    • Improved Vinyl disc Cue point from moving out of Cue during heavy bass or hard vibration
    • Improved Folder search after MIDI mode
    • Improved Hot Start 1,2,3 from clearing after Quick Jump/Fast Search is used
    • Improved Display from showing USB mode menu Navi after entering into MIDI Mode
    • Improved CD MEMO Recall issue
    • Improved MEMO Pitch Recall that would inadvertently cause the file to slow down
    • Improved HOT Point1/2/3 MEMO policy
    • Improved HOT Point direct pushing while A-B looping
    • Improved MIDI for MAC OS X10.5.7
    • Improved: Folder Search access time for large directories within a single Folder
    Note: You can only have a maximum combination of 1,000 files/folders within a single Folder
    • Improved CONT. mode failure if you were to enter and exit UTIL Mode
    D&M Professional, All Rights Reserved, Copyright 2010
    4
    • Improved CD readability to become more robust for poor quality discs
    • Improved Auto-Loop function
    • Improved Auto-Loop beat timing, now with true pitch reference
    • Improved Auto-Loop LED when moving the Vinyl record around the “B” point area
    • Improved Infrequent quick and random platter reverse
    • Improved Classic Vinyl response time when cueing quickly from Pause mode
    • Improved CD-TEXT readability for discs out of spec
    • Improved CD-TEXT title scrolling
    • Improved CD-TEXT character length for “Track Name”
    • Improved Pitch fader response feeling
    • Improved Playlist search (Back) point when the [BACK] is pushed while choosing a File
    • Improved Folder search (Back) point when the [BACK] is pushed while choosing a File
    • Improved KB Folder search that would inadvertently load the wrong file
    • Improved Hot Start Function immediately after Quick Jump action, “Cant Load” now appears
    • Improved Wave Display in CONT Mode (for USB mode)
    • Improved Power On Play for CD-ROM discs (in Preset menu)
    Note: Your presets will be reset back to factory settings. You have to change them back to

Det är altså kvalifiserat skitsnack från din sida att Denon inte lyssnar på sina användare. Dom är faktiskt ganska bra på det.
    Inte i alla lägen men över lag.

Tycker du verkligen att autoloop på S3700 är obrukbar så sälj skiten eller klaga på Denonforumet där de kan göra något åt saken. Det enda jag kan göra är att konstatera att du är gnällig och att jag anser att du modifierar sanningen en aning för mycket i mitt tycke.

Denon har naturligtvis brister i s3700 som jag också skulle vilja ha åtgärdade. Tex vill jag se mjukvaran till Mac och att man skall kunna koppla en HDD till bägge spelarna.
    Men jag anser att det är en otroligt bra produkt som i jämförelse med konkurrenterna är mycket prisvärd.

//Hessler

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015