DJ Portal lägger ner den 5:e oktober 2018. Fram till dess fungerar tjänsten som vanligt. Klicka för mer info.

Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Pioneer djm-2000 (Sida 1 av 1)

Pioneer djm-2000 
 (Sida 1 av 1)

• Drakenberg
  •  
  • #1 Onsdagen den 10 mars 2010 kl 16:26

Pioneer djm-2000

Här hittar ni mer info om Pioneers nya mixer, Djm-2000

http://www.pioneer.eu/eur/content/press/news/DJM2000.html

Tycker denna ser extremt intressant ut, fixade filter och frekvensmixningen ser smutt ut med.

• DJtrigitaliz
    Moderator

•  
  • #2 Onsdagen den 10 mars 2010 kl 19:20

Ojj feting till mixer må ja säga Någon som har lust o ge mig en :)

För den lär ju kosta 35 k eller 2 guld tackor...

• Svennebanan
  •  
  • #3 Onsdagen den 10 mars 2010 kl 21:07

Ser ju ut som ett rymdskepp.
    Rent spontant så tycker jag inte om utseendet. Men den kanske är skitgrym?

• 7an
  •  
  • #4 Torsdagen den 11 mars 2010 kl 01:05

22000 ink mums, cirka samma pris som vid lanseringen utav DJM 800.
    men hur pass användbar den är återstår att se.
    personligen tycker jag att den verkar aningen plottrig, samt har fuktioner som enbart är anpassade för rena klubbinstallationer samt produktionsanspassade applikationer.

/7an

• Drakenberg
  •  
  • #5 Torsdagen den 11 mars 2010 kl 12:36

JÄVLIGT användbar, Frekvensläget ser enligt film extremt användbart ut, sen ser fx delen och "color fx" delen riktigt bra ut, undrar om dom syncar pm med cdj2000/9000 isåfall kanske pioneer äntligen har en fx enhet som funkar bra och inte bara går på 125-126-127 utan istället 126.10-126.20 etc något jag hatar med pioneer 800, går bara att göra korta fx med den då den så snabbt går ur takt.

Synd dock att pioneer hjälper till att döda vinylen, bara två phono ingångar och inte tre/fyra

Här ser ni vad Frequency mix mode, skit i att snubben inte lägger en tight mix, fatta vilka grejjer man kan göra med det där läget.

Midimode/iphone läget ser ut att ha en extrem delay.

Inlägg uppdaterat Torsdagen den 11 mars 2010 kl 12:37

• 7an
  •  
  • #6 Torsdagen den 11 mars 2010 kl 14:30

Drakenberg skrev [visa]: JÄVLIGT användbar, Frekvensläget ser enligt film extremt användbart ut, sen ser fx delen och "color fx" delen riktigt bra ut, undrar om dom syncar pm med cdj2000/9000 isåfall kanske pioneer äntligen har en fx enhet som funkar bra och inte bara går på 125-126-127 utan istället 126.10-126.20 etc något jag hatar med pioneer 800, går bara att göra korta fx med den då den så snabbt går ur takt.

Synd dock att pioneer hjälper till att döda vinylen, bara två phono ingångar och inte tre/fyra

Här ser ni vad Frequency mix mode, skit i att snubben inte lägger en tight mix, fatta vilka grejjer man kan göra med det där läget.

Midimode/iphone läget ser ut att ha en extrem delay.

Nja jag håller inte med där, trots att jag förmodligen kommer att köpa en själv, dels för att jag känner att DJM 800 är begränsad och dels för att jag vill ha något som är ämnat för 2000 spelarna.

Frekvensfader x7 använder du om du dels remixar, eller gör en mixtape, vågar nästan påstå att 80% utav oss inte kommer att använda det, 1 krångligt, 2 har inte tid, 3 fyller ingen fuktion på det placet man lirar.

Visst är det en cool funktion det håller jag med om, men jag har en liknande lösning på DJM 909 och DEN är däremot användbar, för den är snabbjobbad, det verkar inte denna vara.

Detta kan ju bero på att den snubben som demar DJM 2000 verkar nyss ha vaknat och inte har alla hästar hemma.

Jag tycker personligen att pioneer gör en stor miss när dem gör sina demo videor, hade det varit en längre mer övergripande film med bättre överblick och en glad och trevlig presentation, så hade kan mitt omdöme varit annorlunda.

Så jävligt användbart, nej jag tror inte det, så till vida att du inte låter traktor ratta hela skiten och du står och leker med frekvensomfånget och dynamiken.

Så du vet inte att man kan justera 10delar på DJM 800? för det är inga problem att synca bpm till fxn om man vill.

Var glad att det finns 2 phono, dem kunde skippat det helt, så att döda vinylen håller jag inte med om, det är nog snarare så att vinylen begår självmord.

Nej vi får se vad det blir, ant DNX 1700 eller DJM 2000 / SVM 1000, jag har inte riktigt bestämt mig än om jag skall köra kvar på cd eller hoppa över till dvd.

• mixmakkan
  •  
  • #7 Tisdagen den 16 mars 2010 kl 15:11

Djm-2000 kommer nog att bli en prefekt kompis till 2000 spelarna...ser helt galen ut!
    Håller med 7:an om att deme filmerna borde ha varit längre & mer ingående. Men det antar jag kommer att dyka upp..

Tills dess att man får chansen att leka med mixerbordet har jag ansökt om att få bli försökskanin på universitetssjukhuset här uppe.
    Jag ska (förhoppningsvis) bli den första människan dom lyckas sätta fast en 3:e arm på. Det kommer att behövas om man effektivt ska kunna utnyttja 2000-serien till max! ;)

//M

• Drakenberg
  •  
  • #8 Torsdagen den 1 april 2010 kl 17:19

Testade även denna i miami, Satan vilken mixer. Effekterna är så mycket bättre nu, frekvensläget är underbart, en video recention kommer upp snart :)

• dj-s
  •  
  • #10 Onsdagen den 21 april 2010 kl 23:23

inga sälj anonser här Tack
    Vänliga hälsningar
    Sofia
    Off Topic
    Flyttat till Whatewer Tråden. Lägg dessa på köp o sälj i stället.
    Mvh Otto
    Moderator

Inlägg uppdaterat Torsdagen den 22 april 2010 kl 08:02

• DJ Rikard E
  •  
  • #11 Söndagen den 20 juni 2010 kl 02:11

Någon som köpt en 2000 mixer än? Nöjd?
    Funderar själv på att inhandla, men är lite osäker än.

• 7an
  •  
  • #12 Söndagen den 20 juni 2010 kl 17:39

Nope, jag ligger lågt, kommer inte köpa grisen i säcken någon mer gång oavsett vad det gäller.
    vill man vara säker, så skall man vänta, 2000 kommer ha problem var det lider, men det går förhoppningsvis att rätta till via mjukvaran.

Detta är dock inga bord som kommer att poppa upp på vilka klubbar som helst, inte så länge DJM 800an är såpass poppis som den är, tillika CDJ 1000 mk3.

Pioneer har helt enkelt gjort för bra produkter, så folk vägrar att göra sig av med dem.

Dem flesta mindre ställen kommer helt enkelt ha en datorhub där diskjockeyn kan koppla in sig, inget mer tjafs som hårdvara, mixerbord som strular eller cd spelare som hänger sig, alt tjötet om vilket märke som är bäst.

Ni får helt enkelt räkna med att ta med er egen utrustning i form av dator, hörlurar och mixerbräda, that's it.

/7an

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015