Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Ny gear från PIONEER! (Sida 1 av 1)

Ny gear från PIONEER! 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Frågor, svar och nyheter: Pioneer » Ny gear från PIONEER!

• 7an
  •  
  • #1 Onsdagen den 24 mars 2010 kl 06:48

Ny gear från PIONEER!

Nya tabletops och mixerbord från Pioneer!,

http://www.slashgear.com/pioneer-drops-new-cdj-350-and-djm-350-dj-hardware-2378696/#entrycontent

http://www.mixmag.net/content/pioneer-launch-cdj-350-and-djm-350

Taget från Musikmesse = oredan i musiken

/7an

• 7an
  •  
  • #3 Onsdagen den 24 mars 2010 kl 13:02

Faktum är att jag tror väldigt många tänker såhär, framförallt då detta kit är framtiiiidssäkert i form av Rekordbox, usb inspelning och lite roliga effekter samt att prisbilden är intressant.

/7an

Inlägg uppdaterat Onsdagen den 24 mars 2010 kl 13:19

• mixmakkan
  •  
  • #4 Onsdagen den 24 mars 2010 kl 13:41

Jo det känns verkligen intressant med tanke på punkterna du räknade upp.
    Har det kommit ut något pris på go´bitarna än?

//M

• 7an
  •  
  • #5 Onsdagen den 24 mars 2010 kl 18:57

The CDj-350 will sell for $850 and the DJM-350 will sell for $750 with both shipping in June.

Runt 6 300kr i u.s.a för cd spelarna och 5600 kr för mixern.

Så jag tippar runt 7000 kr för cd spelarna och 5500-6000kr för mixern

Iaf jämförbart med 400 kitet skulle jag tro, hade inte varit fel om Pioneer lägger sig lite under för att skapa ett intresse och inte pungslå förstagångsköpare.

jag har svårt att tro att detta skulle vara en produkt enbart för "Bedroom" det känns som många krogar och klubbar skulle slå till på detta, då hårdvaran faktiskt erbjuder så mkt mer än CDJ 400 / DJM 400

Bara en reflektion jag gjort

/7an

• Drakenberg
  •  
  • #6 Torsdagen den 1 april 2010 kl 17:18

Testade dessa på wmc, man kan väll säga att spelarna är cdj400 med upphottat usb stöd, mixern är sämre än djm400 i mix väg, men som gjord för cdj350, shsta usbmöjligheter på denna. Perfekt för nybörjare eller mobil djs!

• mixmakkan
  •  
  • #7 Torsdagen den 16 september 2010 kl 13:46

Skakar liv i denna tråd igen!

Är det någon mer än Drakenberg som har testat kitet?
    Jag har själv planer på att byta ut mina denon 1000 spelare, men jag kan inte bestämma mig till om jag ska köpa cdj 800, eller 350.

Prisbilden på dom är ju ungefär samma nu, men båda har för- & nackdelar känner jag.

Om jag köper 800 spelarna så lär jag mig spela på i princip samma utrustning som ju är mer lr mindre standard överallt. Men eftersom det är en utgående modell så kommer dom att tappa i pris.

Köper jag 350 spelaren så får jag mycket godis att leka med, rekordbox, funktioner som auto loopar mm Andrahands värdet är bättre då det är en ny serie.
    Nackdelen är ju bara att om jag köper dom kommer jag att bli van (beroende) av att kunna använda alla dom funktionerna, så då jag kommer ut på klubbar där dom till 99% INTE har 350 serien kommer jag att vara lite lost..

Hur skulle ni göra?

//M

• Drakenberg
  •  
  • #8 Söndagen den 19 september 2010 kl 20:47

850 skulle jag säga, 350 var inte mycket att hurra för + att dom ser rätt halvdanna ut (kanske bara jag som bryr mig om designen)

800 är bra spelare med, men du vill se till att få nya spelare inte begagnande.

Lycka till :)

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015