Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Vad krävs av en vinylspelare? (Sida 1 av 1)

Vad krävs av en vinylspelare? 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Skivspelare » Vad krävs av en vinylspelare?

• Lindberg
  •  
  • #1 Fredagen den 2 april 2010 kl 21:55

Vad krävs av en vinylspelare?

Hej!

Jag har funderat på att börja spela vinyl men jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Jag har en mixer. Behöver man starta men dom värsta vinylspelarna eller kan man testa med de för några hundra som är till för att spela in till datorn? Har inte budgeten nämligen att börja med värstinggrejer, vill mest testa på.
    /Lindberg

• PuLsEn
  •  
  • #2 Fredagen den 2 april 2010 kl 22:19

Man bör helst satsa på dom värsta skivspelarna. Personligen så ångrar jag inte de slantar jag la ut på min technichs 1200, begagnad. Den är betydligt lättare att hitta takten på än min andra skivspelare som är en numark tt-100. Den här hobbyn är en dyr hobby och ska an få lite som helst känsla för både musik och utrustning så måste grejerna man använder vara av relativt ok kvalité.

Tekniska prylar = Satsa ordentligt när man väl handlar. Visst man kanske inte bhöver dra till med vestax men att börja köra vinyl på det billigaste alternativet är något man aldrig skulle göra om man får känna på en rikigt bra vinylspelare. Men så är det med mycket här i livet. Svårt att börja köra SKoda när man är van att köra BMW.;)

• Everlast
  •  
  • #3 Onsdagen den 7 april 2010 kl 23:21

TT-200 är känd för att inte vara så dumt alternativ, till vettig peng.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=25954

/E

DJ Watch

Choco Canel (33 år)
Stockholms län / Stockholm

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan