Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Min mixer gick lös! (Sida 1 av 1)

Min mixer gick lös! 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Frågor, svar och nyheter: Denon » Min mixer gick lös!

• Middle Milk
  •  
  • #1 Söndagen den 4 april 2010 kl 14:28

Min mixer gick lös!

Det här suger ju. Min nyköpta (begagnade men ej mycket använda) DN-X120 mixer spårade ur idag och en av utgångarna glappar. Höger högtalare hördes knappt och ljudet blev distortionsaktigt i den. Till en början trodde jag att det just var högtalarna det var fel på men nu märker jag att det är ingång från CDJ till mixer som det är fel på. Har testat med nya kablar och problemet kvarstår. Kan jag lösa det här själv eller måste jag skicka in spelaren på reparation? Har ingen garanti på den. Det suger.

Tack för svar!

• 7an
  •  
  • #2 Söndagen den 4 april 2010 kl 20:29

När jag läste rubriken så tänkte jag, jaha det är nog bäst att du skruvar fast den eller åtminstone ser till att koppla den.

En mixer som går lös av sig själv är något för världspressen i så fall, vilket scoop!

Om du har felsökt den och konstaterat orsaken, bara att lämna in på service eller reparation.

/7an

• mixmakkan
  •  
  • #3 Tisdagen den 6 april 2010 kl 01:38

Okej...du skriver först att det är en av utgångarna på mixern som glappar, sen är det ingången från ena cd´n som är problemet ;)

Har du testat...

..att byta plats på spelarna?
    Så du kan utesluta att felet sitter i utgången på cd´spelaren och inte i ingången på mixern.

..att byta plats på höger/vänster utgång på mixern så höger ljud spelas i vänster högtalare alltså.
    För att uteslutaa att det är utgången i mixern som krånglar.

..att byta utgång till dom balanserade utgångarna på mixern.
    Kanske har tur att det "bara" är höger utgång som krånglar.

Lycka till!

//M

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan