Spela in på datorn
(Sida 1 av 1)

roni-kInlägg: 2 st#1 Onsdagen den 21 april 2010 kl 20:19
Spela in på datorn
Tja, håller på och DJ:ar och ska spela in mix direkt till datorn men ljudet vill inte göra samma sak. Har en bärbar dator med bra ljudkort med vanlig line in 3,5mm, en
MIXER
http://www.getinthemix.co.uk/images/uploaded/vmx300_back.jpg
där det går från AMP Main out en röd och en vit till förstärkaren, två cdj800 till input 1 och input 2. har testat dra aux kabel till line-in direkt från både booth och tape ingångarna till datorn men brutalt med störningar på köpet. nån som har bättre kunskaper om hur jag ska göra?
peace
Moderator: Tråd flyttad till rätt del av forumet. Tänk på att lägga dina trådar i rätt kategori nästa gång. /maxxan
Inlägg uppdaterat Tisdagen den 11 maj 2010 kl 22:31

DJAisenInlägg: 3 st#2 Måndagen den 10 maj 2010 kl 22:50
Testa att koppa förstärkaren på något sätt till datorn via RCA -> 3,5mm Hane i datorns Mic input. Borde fungera. Kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde det senast. Kollar upp det senare

7anInlägg: 3 587 st#3 Tisdagen den 11 maj 2010 kl 00:31
Ett tips, det enklaste du kan göra är att skaffa ett usb ljudkort, framförallt så låter det mkt bättre än det inbyggda, inte speciellt dyrt, du kan hitta kort för ett par 100.
Om du tittar längst till vänster på bilden du bifogar, d.v.s
AMP, BOOTH, TAPE
Du skulle kunna använda vilken som, jag föredrar BOOTH, varför?, du har separat volym som du kan ställa utan att behöva fippla med master och andra vred.
Koppla ut från mixern t ex BOOTH (RCA) - - - - - Dator 3,5 minitele mikrofon jack
Brumm är aldrig kul, prova byt jack, alltså skifta strömkablarna till olika jack och sprid ut källorna, det brukar hjälpa.
Framförallt ha inte mixern, aktiva högtalare mm på samma jack som datorn då brummar det som fan ;)
Sen väljer du bara inspelning i högtalarkontrollen på datorn, var noga med dock att bocka av mikrofonförstärkning, den höjer signalen för att öka känsligheten på mikrofonen och passar INTE för mixtapes, låter skit.
Har du inte AUDACITY, så skaffa det, ett bättre prog får man leta efter, slår många pro på fingrarna, lätt
lycka till
/7an
Inlägg uppdaterat Tisdagen den 11 maj 2010 kl 00:32

roni-kInlägg: 2 st#4 Tisdagen den 11 maj 2010 kl 17:44
Tack för hjälpen man! Ska testa så fort jag har tid.

Topplistor
av Kapten Finkel för 4 dagar sedan
av 7an för 2 veckor sedan
av Peter Ratkay "Ryssen" för 3 veckor sedan
av Dj Knappen för 4 veckor sedan
av DJ Rico för 1 månad sedan