Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Back2back 2 kanaler (Sida 1 av 1)

Back2back 2 kanaler 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Mixerbord » Back2back 2 kanaler

• Topcat
  •  
  • #1 Fredagen den 23 april 2010 kl 01:36

Back2back 2 kanaler

Hejsan hoppsan!

Ska givetvis be ursakt for att jag inte har svenskt tangentbord men men..

Har fastnat med valet och kvalet mellan en 2 kanalig battlemixer eller en
    4-kanalig clubmixer. Det enda som haller mig ifran att kopa 2 kanaler ar att
    jag vill kunna hooka en back2back med andra personer àla Dj ravine och dj cotts.
    Kanske ska namna att jag kor vinyl och ja, jag ska scratcha. Min fraga ar da:

Hur kan jag koppla en back2back med 2 st 2 kanalers?

Har kollat in VESTAX VMC - 004 XLU dar man kan byta ut xfadern mot en CF-PCV fader.
    Fragan ar da, hjalper det over huvudtaget?¿?

Nagra tips pa en scratchbar 3kanalers forutom Ranes snordyra? Haller namligen till i
    sovrummet.

Ps: Djm-909 verkar sa javla feeeeeeeeeeeeet!!

//Topcat

• Kickan
  •  
  • #2 Lördagen den 24 april 2010 kl 11:57

Hur menar du koppla en back2back?

När vi spelar back2back gör vi det på samma utrustning, bara att turas om liksom... Även om jag sett folk som kopplat upp mega set-ups med två mixers och åtta CD-spelare...

• Topcat
  •  
  • #3 Lördagen den 24 april 2010 kl 17:13

Kickan skrev [visa]: Hur menar du koppla en back2back?

När vi spelar back2back gör vi det på samma utrustning, bara att turas om liksom... Även om jag sett folk som kopplat upp mega set-ups med två mixers och åtta CD-spelare...

Jag menar en dedikerad kanal för min kompis master out. Men eftersom jag vill scratcha så blir det problem eftersom battlemixrar har 2 kanaler. Därför undrar jag om det finns något sätt (någon homebrew) att koppla back2back med 2 st 2kanalers och 4 spelare eller om man i detta fall måste ha en ytterligare mixer.

Annars så har jag uppfattat att det finns 3kanalers nu också och det skulle vara ultimat om det finns någon som klarar mycket tryck på faders. Vad tror ni om Ecler 3.0?

• rhdf
  •  
  • #4 Söndagen den 2 maj 2010 kl 16:08

Gissningsvis blir det billigast att köpa en extra mixer som ni kopplar mellan era 2 mixers och förstärkaren.
    Det behöver ju inte ens vara en DJ-mixer. Finns ju små 4 kanalers för några hundringar.
    Enda kravet på den är ju att den har 2 stereo-kanaler in

DJ Watch

DJ ROLLE (48 år)
Västra Götalands län / Göteborg

Topplistor

Finkel vinter-vår 2012

av Kapten Finkel för 4 dagar sedan

H7 - Deejays V03

av 7an för 2 veckor sedan

Januari 2012

av Peter Ratkay "Ryssen" för 3 veckor sedan

Favoriter från NRJs playlist