Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Frågor om mixer till CDJ-400 (Sida 1 av 1)

Frågor om mixer till CDJ-400 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Mixerbord » Frågor om mixer till CDJ-400

• schenkel
  •  
  • #1 Måndagen den 26 juli 2010 kl 17:51

Frågor om mixer till CDJ-400

Hej!

Efter en längre tids informationsintagande via diverse forum angående inköp av mitt första DJ-set har jag nu kommit fram till att det är ett par CDJ-400 som är mest aktuella. Dessa tänkte jag först kombinera med en DJM-400-mixer men efter en del negativa ord om denne söker jag härmed vägledning.

Jag planerar att lira skivor hemma och kan tänka mig att investera i bättre utrustning framöver. Är det idé att köpa en billig mixer (ca 2-4000:- begagnat) för att efter något år köpa t.ex. DJM-909 (som i dagsläget ligger utanför min budget)?

Någon mixer från Denon, ett märke jag inte är lika påläst om, som kompletterar 400-spelarna bra, samt finns det några nackdelar med olika märken på spelare och mixer?

Är öppen för alla förslag och kommentarer och ursäktar eventuella otydligheter i mitt inlägg

Vänligast,
    schenkel

Inlägg uppdaterat Måndagen den 26 juli 2010 kl 17:52

• Raderad49827
    Moderator

•  
  • #2 Måndagen den 26 juli 2010 kl 18:39

Börjar bli trött på fel placerade inlägg (tråd flyttad) & frågor som svarar sig själv! Skaffa en billigare mixer så länge & uppgradera när du har råd. Du får en ny BRA mixer för 2-4lökar. Behringer som är ett budget märke hade problem med sina mixar från början men är nu inne på 4e generationen & har fått bukt med dom flesta problemen.

Inlägg uppdaterat Måndagen den 26 juli 2010 kl 18:48

DJ Watch

DJ ROLLE (48 år)
Västra Götalands län / Göteborg

Topplistor

Finkel vinter-vår 2012

av Kapten Finkel för 4 dagar sedan

H7 - Deejays V03

av 7an för 2 veckor sedan

Januari 2012

av Peter Ratkay "Ryssen" för 3 veckor sedan

Favoriter från NRJs playlist