Ny remix av Bad Romance
(Sida 1 av 1)

ramo_andInlägg: 590 st#1 Lördagen den 28 augusti 2010 kl 13:23
Ny remix av Bad Romance
Tja!
Jobbar på en ny remix av Lady Gagas bad romance... Skulle mycket gärna vilja ha kritik på denna versionen :) Ni kan lyssna här:
http://soundcloud.com/andreasksweden/lady-gaga-bad-romance-rmx-mix-2
OBS! Den är inte klar ännu... Introt och outrot t ex. är långt ifrån klart bara så ni vet :)

7anInlägg: 3 587 st#2 Lördagen den 28 augusti 2010 kl 14:57
Jag diggar basslingan, men den blir tyvärr för monoton, försök att höja vokalen lite så man hör vad gaga sjunger, många producenter har vissa svårigheter att få klarhet i vokalen att det gärna grötar sig.
annars bra jobbat ;)
/7an

ramo_andInlägg: 590 st#3 Lördagen den 28 augusti 2010 kl 15:29
Tack för feedback!
Nån mer som vill kommentera?

Raderad7136Inlägg: 998 st#4 Torsdagen den 2 september 2010 kl 09:24
Hejsan,
Jag håller inte med sjuan.
Min åsikt är att vocalen har en bra nivå redan. Högre är inte bra det heller. Jag har inga problem att höra vad hon sjunger. Och monoton, visst, men varken mer eller mindre monoton än vad majoriteten av låtarna där ute är nu för tiden.
Man kan skära av monotonheten genom att göra intressanta breaks eller lägga till andra smådetaljer i en låt, vilket du faktiskt gör när du byter trumma i det långa breaket.
Samma teknik kan du använda dig av i exempelvis ett houseset där 4/4 takten lätt kan "tråka ut" vissa människor. Liva upp det hela då genom att stoppa in exempelvis en break beat låt som går bra med det du spelar så görs det hela helt plötsligt mer intressant igen.
Om det är något, så har det snarare att göra med val av genre än av mixen i sig, som jag för övrigt tycker är helt ok. Hade hellre hört någon mer alternativ variant av hennes låt dock.
Hälsningar
Gert

Raderad49827Inlägg: 3 235 st
Moderator#5 Torsdagen den 2 september 2010 kl 14:40
Tiderna förändras & det gäller även hur mixning/mastring görs. Ta min "Release Me" remix tex. Den hade jag mixat & mastrat så jag tyckte den var riktigt fin balanserad. Fick påbackning 2ggr att vocalen måste höjas. Det slutade att man fick dra ner alla ljudspår utom voxen för att få plats med (enligt mig) extremt maxade volymen på voxen. Tycker fortfarande att tidigare versioner var bättre & renare än den som släpptes men bolaget hade sin syn på det hela & det var ju den som räknades.

Topplistor
av Kapten Finkel för 4 dagar sedan
av 7an för 2 veckor sedan
av Peter Ratkay "Ryssen" för 3 veckor sedan
av Dj Knappen för 4 veckor sedan
av DJ Rico för 1 månad sedan