CDJ 200. takt
(Sida 1 av 1)

brehInlägg: 10 st#1 Torsdagen den 2 september 2010 kl 18:58
CDJ 200. takt
Tja! har ett par CDJ 200 + DJM 400.
Har lite problem ibland att få låtarna att gå exakt exakt itakt . Någon som har några bra tips som man kan lära sig snabbt eller är det bara nöta på?

GavranInlägg: 6 st#2 Fredagen den 3 september 2010 kl 02:18
http://www.youtube.com/user/ellaskins

mixmakkanInlägg: 149 st#3 Fredagen den 3 september 2010 kl 15:20
Du sa själv tipset, NÖTA! =)
Men en sak att ha i bakhuvudet är av en höjning/sänkning med ca 0.8% ger ungefär 1bpm´s skillnad. Så det kan vara en bra sak att utgå ifrån. Sen kommer du snabbt lära dig höra om låten går för snabbt/sakta & på ett ungefär hur mkt.
Lycka till!
//M

7anInlägg: 3 587 st#4 Lördagen den 4 september 2010 kl 00:46
Med tanke på att CDJ 200 har den absolut sämsta upplösningen bland Denon och Pioneer så kan du räkna med att få jogga en hel del, hade valet legat hos mig så hade jag bytt spelare.
Sen beror det mkt på vilken typ av musik du spelar, samt hur pass tight producenten har varit i sin produktion, spelar ingen roll om det är 2010 musik om inte personen har gjort det bra.
Jag har köpta låtar som diffar redan efter 20 sek, sen har jag andra från 90talet som kan gå i varann i 5-7 min utan någon större svårighet.
/7an

brehInlägg: 10 st#5 Söndagen den 5 september 2010 kl 22:24
Så alltså typ köra på och sen få det i sig bara?

DJ OnzeInlägg: 138 st#6 Måndagen den 6 september 2010 kl 21:58
Tjenare.
Det stämmer. Det är bara att träna. Jag vet inte hur långt du har kommit i dina färdigheter när det gäller taktmixandet(för er alla som är så kallade häftiga djs heter det beatmixing, men jag som inte är så häftig kallar det för taktmixing). Börja med enkla låtar. Vadå enkla låtar? Jag menar naturligtvis låtar som passar bra ihop. Alla låtar går inte att mixa takt med varandra även om man får dom i takt. Det skall låta bra också. Om det inte låter bra i dina öron så gör det förmodligen inte i en ev publiks öron heller. Tyvärr är det nog så som 7:an säger. Cdj 200 har inget bra jogweel, förmodligen ett av dom sämsta man kan ha för att använda i taktmixning. Det gör det hela nog svårare för dig. Men som sagt är " det är bara att träna". Kan jag lära mig kan så kan nog de flesta andra det också.
Mvh
Dj Onze "mannen som till slut hittade takten"
Topplistor
av Kapten Finkel för 4 dagar sedan
av 7an för 2 veckor sedan
av Peter Ratkay "Ryssen" för 3 veckor sedan
av Dj Knappen för 4 veckor sedan
av DJ Rico för 1 månad sedan