Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Vilken hdisk till dns3700? (Sida 1 av 1)

Vilken hdisk till dns3700? 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Frågor, svar och nyheter: Denon » Vilken hdisk till dns3700?

• prominent
  •  
  • #1 Onsdagen den 8 december 2010 kl 18:44

Vilken hdisk till dns3700?

Kan någon nämna en bra hdisk som fungerar med dns3700?
    finns det nån begränsning av utrymme.. testade med en 1TB.. funkade inte.. vilket filsystem måste det va för att den ska klara av det?.. den gick inte att formatera till fat32 av nån anledning...

MVH /Prominent

• Gugge
    Moderator

•  
  • #3 Onsdagen den 8 december 2010 kl 20:14

Du kan nog nästan köra med vilken disk som helst.
    Jag kör just nu med Segate Freeagent Goflex 250GB 2.5" diskar. Men Observera att se till att stäng av allt vad ström spar funktioner heter på den disken (gäller även alla andra USB diskar som har ström spar). Får går spelaren in i ström spar så måste du boota om spelaren.

Finns ingen gräns på hur stor disken kan vara, förutom hur stor disk FAT32 filsystemet klarar av. Så där har du nästa sak du måste tänka på. Formatera den FAT32. Får du inte det att fungera i datorn, så har du en UTIL meny i S3700 spelaren som formaterar disken FAT32 åt dig (läs manualen exakt hur).

Sisat saken du ska tänka på är att om du kör med 2.5" diskar utan extern ström så kan de i vissa fall inte fungera. Denon rekommenderar att ALLTID ha extern ström matning också. Men jag personligen kör utan men testar alltid innan hemma innan jag börjar använda ny disk.

Finns en guide som jag skrev om detta dock på engelska.
    http://www.dj-gugge.se/USB-disk-till-Media-spelare.html

Förresten se till att uppdatera firmware till 2020 som kom för två veckor sedan om du inte redan gjort det.

Mvh
    /Gugge

• prominent
  •  
  • #4 Onsdagen den 8 december 2010 kl 20:23

Tack för snabbt svar!
    Ska kolla upp det, spelarna är uppdaterade... Riktigt lyft!
    Får bli att kolla på diskar imorgon

DJ Watch

Choco Canel (33 år)
Stockholms län / Stockholm

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015