Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Neddragen kvalité på Beatport? (Sida 1 av 1)

Neddragen kvalité på Beatport? 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Skivbutiker (kommentarer) » Neddragen kvalité på Beatport?

• Ferronato
  •  
  • #1 Torsdagen den 9 december 2010 kl 15:09

Neddragen kvalité på Beatport?

Hej forumet!

Tänkte bara kolla med er som handlar på Beatport:
    Har de alltid dragit ner ljudkvalitén på lyssningsexemplaren av äldre låtar?

Lyssnade till exempel på Bart Van Wissens "Contraband" här om dagen, en låt från 2007.
    Kvalitén var urusel, och dessutom kunde jag jämföra med 7ans mix på soundcloud där han spelar låten med riktigt bra kvalité!

Så, vad är grejen? Är det bara jag som råkar ut för detta?

• cjaym
  •  
  • #2 Torsdagen den 9 december 2010 kl 15:12

Nej jag har också tänkt på det, dock aldrig bemödat mig med att köpa gamla låtar från beatport just, men när du väl köpt den så brukar det inte vara några problem med kvallen, aldrig stött på ngt annat än 320.

Värt att testa med en låt, är trots allt inte så dyrt :)

• Christoffer Gylin
  •  
  • #3 Fredagen den 10 december 2010 kl 13:17

Jag har aldrig tänkt på det nu nämner om gamla lyssningsexemplar , däremot tycker jag det kan vara lite sissådär med kvalitén på det man köper ibland.

Jag har fått några riktiga skräckexempel som låter rent fördjävligt, och jag köper enbart WAV just för att slippa keffa encodningar och så.

Hur som helst har jag klagat när det hänt, och fått föklarat för mig att Beatport inte tar något ansvar för ljudkvalitén, de lägger bara upp filerna som de får dem från bolagen utan någon kvalitétskontroll.

Men varje gång jag klagat har jag fått pengarna tillbaks, så det ska de ha propps för.

• Ferronato
  •  
  • #4 Onsdagen den 15 december 2010 kl 16:05

Okej, tack för inputen hörni!
    Jag köpte låten, och det var helt riktigt att låten hade bättre kvalitet än vad lyssningsexemplaret hade!
    Så, nu har man en del house-historia i sina händer! Riktigt nyttigt faktiskt, att förstå vilken riktning musiken har rört sig i!
    Och angående Beatport: De verkar mycket seriösa och mer service-inriktade än vad jag hade räknat med.

Hur som, tack för hjälpen!

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015