Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Bra nålar (Sida 1 av 1)

Bra nålar 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Skivspelare » Bra nålar

• Trin
  •  
  • #1 Tisdagen den 18 januari 2011 kl 01:30

Bra nålar

Jag var inne hos fade records idag och lyssnare på nya pickups/nålar. Den jag fastnade för var nog Ortofon Elektro s (http://www.fade.se/equipment/cartridge/ortofon-twin-set-concorde-elektro-s.html)
    Qbert lät aningen högre men kunde inte känna att det lät "bättre" (men det kanske iof är bra att det är högre utsignal?).

Är jag helt ute och cyklar eller kan Elektro/Qbert vara okey att köra på? Eller ska man satsa på något helt annat?

Vad kör ni på? (Om det är någon här som kör Vinyl fortfarande dvs)

• DJtrigitaliz
    Moderator

•  
  • #2 Tisdagen den 18 januari 2011 kl 14:06

Då det begav sig körde jag med stanton nålar dom där vita hårda eller "Vinylsvarv även kallad"

Ortofon Electro Q berts pickupp betalar du för namnet mycket,,,,

• Trin
  •  
  • #3 Tisdagen den 18 januari 2011 kl 14:19

Är det verkligen så?

Jag tog med mig min gamla stantonnål/pickup och kunde klart höra skillnad och se att den svajade mycket mera under cues. Visserligen var den med när jag köpte mina technics.

Concord pickupen tilltalar mig också.

Inlägg uppdaterat Tisdagen den 18 januari 2011 kl 14:20

• Trin
  •  
  • #4 Lördagen den 29 januari 2011 kl 17:46

Det blev en Ortofon Qbert inköpt idag direkt efter att mitt cd set var sålt.

Högre utsignal än de flesta, bra spåregenskaper, bra ljud, concordepickup och en liten ask.

Återstår att testa nu, men jag tror det blev rätt. Pratade med en gammal DnB DJ och hon körde på ortofon scratch och Qbert är efterföljaren enligt killen på fade records.

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015

av Lugg för 3 år sedan