Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Äldre musik - okomprimerat? (Sida 1 av 1)

Äldre musik - okomprimerat? 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Skivbutiker (kommentarer) » Äldre musik - okomprimerat?

• Ferronato
  •  
  • #1 Torsdagen den 31 mars 2011 kl 21:40

Äldre musik - okomprimerat?

Fellow subscribers!

Jag tror att alla här på forumet är medvetna om att varje DJ behöver ha en respektabel samling musik från hela det förra århundradet för att kunna tillfredsställa varje dansgolv.

Däremot tror jag inte att alla vet var man kan hitta den här musiken i ett okomprimerat format. Själv har jag letat ett tag, och tycker att jag överhängande hittat låtar i mp3-format.

FInns det några där ute som vill berätta var de okomprimerade hitsen/missarna från förr finns?

Inlägg uppdaterat Torsdagen den 31 mars 2011 kl 21:41

• Svennebanan
  •  
  • #2 Torsdagen den 31 mars 2011 kl 23:11

Innan CD kom på 80 talet så släpptes musiken på vinyl only liksom. Man cuttade mastern för enbart vinyl. Dom största hitsen blev senare remastrat på cd skivor.
    CD blev MP3.
    Annars är mIna vinyl är på vinden och cd skivorna i källaren.

• 7an
  •  
  • #3 Fredagen den 1 april 2011 kl 02:41

Du kan köpa hits från för från mastermix, funkymix, xmix, cdpool and shit, men räkna att få lägga en arm eller ett ben för det kostar på, själv köpte jag mastermix essentials, 70, 80, 90 kostade mig 16000, men fan värt varenda krona. har allt jag behöver i kanonkvalitet, inte några sunkit masterade best of shit som man tjacka på cdon, eller ginza.

/7an the original!

• Dj_Cenk
  •  
  • #4 Lördagen den 2 april 2011 kl 19:16

Delete by admin

Att Uppmana till illegal nerladdning är inte tillåtet på detta forum!

/Gugge

Inlägg uppdaterat Söndagen den 3 april 2011 kl 19:46

• DJtrigitaliz
    Moderator

•  
  • #5 Söndagen den 3 april 2011 kl 11:09

Dj Cenk aka Sou skrev [visa]: Use Torrent To get All Oldies Rmx 70-80-90 but you cant fint everythink there you must Rmx them or Write your adres i can send you one dvd From my Cd Keys 80-90 Rmx all most 15 cd okey

NOT AN OPTION.

http://alturl.com/bd54s

Inlägg uppdaterat Söndagen den 3 april 2011 kl 13:04

• Svennebanan
  •  
  • #6 Söndagen den 3 april 2011 kl 12:52

Dj Cenk aka Sou skrev [visa]: Use Torrent To get All Oldies Rmx 70-80-90 but you cant fint everythink there you must Rmx them or Write your adres i can send you one dvd From my Cd Keys 80-90 Rmx all most 15 cd okey

dude! your english sucks!

• Ferronato
  •  
  • #7 Söndagen den 3 april 2011 kl 19:39

Varför känns DJ_Cenks alla (två) inlägg så väldigt trolliga?

7an: Nu minns jag att du snackat om mastermix tidigare. Sjyst, det var precis ett sådant gediget paket jag ville sikta på men inte visste var det fanns.

Så nu ska jag bara ta mina 16000 och....nej just det...*tears on cheek*. Det får sparas till. Eller du kanske kan skicka mig en DVD från CD-nycklar? (Edit: Detta var ett skämt som syftade tillbaka på en post som blivit raderad. Fildelning är INTE. OKEJ.)

Inlägg uppdaterat Måndagen den 4 april 2011 kl 00:24

• Gugge
    Moderator

•  
  • #8 Söndagen den 3 april 2011 kl 19:52

Mastermix brukar ha bra erbjudande i mellan åt på deras Classic Cust samt No1 Collection.
    Jag köpte in hela No1 Collection från 1950->1989 för några tusenlappar när de hade erbjudande för något år sedan (betalade typ 70 kr/CD eller något liknande)
    Även DMC brukar ha bra erbjudande i mellan åt på sin boxar. Så kör en subscribe på deras ?nyhetsbrev? så att du inte missar nästa ?rea? de har.

• Ferronato
  •  
  • #9 Måndagen den 4 april 2011 kl 00:25

Coolt! Tack så mycket för hjälpen grabs, nu ska jag prenumerera....och spara pengar!

• Christoffer Gylin
  •  
  • #11 Måndagen den 4 april 2011 kl 12:29

Jag köpte Mastermix Professional Series E=MC2 och Decades (tror jag pyntade runt 6000), vilket är en mer eller mindre komplett samling hits från de senaste 60 åren, och jag har lite blandade känslor om det paketet.

Det är stor bredd på musiken, och de har fått med mycket av de hits man kan tänkas behöva, men långt ifrån allt, speciellt kan man sakna en del låtar som har varit hits i sverige men inte i resten av världen.

MEN, det som stör mig är att hela samlingen är "remastrad", dvs Mastermix har kört allt genom något program, typ Platinum Notes som ska förbättra ljudkvalitén och jämna ut volymen. Det borde i min åsikt INTE få kallas remastring, och ger ett varierande resultat. Vissa av låtarna låter rent för jävligt jämfört med originalversionerna. Dessutom är alla låtar i "rena" versioner, dvs eventuella svordomar har tagits bort, vilket jag tycker är sjukt irriterande.

Men det är onekligen en massiv musiksamling som skulle ta lång tid och stor möda att samla ihop på egen hand.

• Dj_Cenk
  •  
  • #12 Måndagen den 4 april 2011 kl 21:28

okey did't i share file Maybi Name :) anyway sorry for that :)

Inlägg uppdaterat Måndagen den 4 april 2011 kl 21:37

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015