DJ Portal lägger ner den 5:e oktober 2018. Fram till dess fungerar tjänsten som vanligt. Klicka för mer info.

Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

DDJ-T1 problem vid installation (Sida 1 av 1)

DDJ-T1 problem vid installation 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Frågor, svar och nyheter: Pioneer » DDJ-T1 problem vid installation

• lofobia
  •  
  • #1 Torsdagen den 23 juni 2011 kl 17:34

DDJ-T1 problem vid installation

Fick hem min DDJ-T1 idag och tycker kontrollen i sig känns skön.
    Men nu har jag ett problem...

Jag installerade traktor och sen drivrutinerna på min laptop med windows 7 men när jag pluggar i T1an så händer inget, windkows SKA hitta den men gör inte det..
    Har testat den mot min stationära dator med (Win7) med samma resultat och med olika USB-kablar.

T1an lyser upp och så när jag startar men ansluter sig inte mot datorn.

Så min undran är om nån läst något om / vart med om liknande problem?
    Funderar på att installera XP på laptopen för att se om det är samma visa.

Känner dock på mig att det är fel på T1an :(

• DJtrigitaliz
    Moderator

•  
  • #2 Torsdagen den 23 juni 2011 kl 21:46

Förmodligen Inte fel på T1 an utan snarare fel på Windows ""microsoft""

Kommer t1an upp som ljud / Midi device i Traktor ???

skulle tro att du har en drivrutin som krockar ,,,

Testa att gå in i enhets hanteraren o Ta bor usb controllern . och gör en ny sökning efter hårdvara..

Men jag skulle rekomendera att köpa en MAC för Traktor funkar 7 resor bättre i den miljön.....

Otto T
    Jag köpte en mac o alla probls försvann

• lofobia
  •  
  • #3 Torsdagen den 23 juni 2011 kl 22:41

Tack för svar :)

Det ända jag kan tänka mig kan krocka med drivrutinen är asio drivisen till mitt ljudkort.

T1an finns som ljudval i traktor MEN ljudet är avaktiverat..
    T1an syns inte i enhets hanterare.
    Finns med "DDJ Version Display Utility" där står det "Your DDJ is not connected"

Testade även på morsans win xp dator och var samma visa där :(

Kanske får lov att köpa mac tillslut ändå :P

Inlägg uppdaterat Torsdagen den 23 juni 2011 kl 23:10

• lofobia
  •  
  • #4 Lördagen den 25 juni 2011 kl 12:47

Nu är den igång!

Fick tipset på http://forums.pioneerdj.com att ta ur batteriet ur min laptop i 5min och det funkade otroligt nog!
    Vet inte vad det gjorde men det löste mitt problem med att win inte hittade konsollen.

Vet dock inte varför den inte gick på min stationära dator.. :S

• DJtrigitaliz
    Moderator

•  
  • #5 Lördagen den 25 juni 2011 kl 21:44

TEsta Att ta bort o lägga till Usb styrenhetenarna ,,, i enhets hanteraren och kör sedan en sökning efter ny hård vara :) ...

• lofobia
  •  
  • #6 Söndagen den 26 juni 2011 kl 01:41

Ja precis, säkert det som behövs på den stationära. Kommer iåf inte använda T1an mot den stationära så jag orkar inte lägga krut på den nu.

Åter igen tack för hjälpen :)

• lofobia
  •  
  • #7 Onsdagen den 8 februari 2012 kl 15:40

Okay, fortfarande problem med min ddj-t1..

Den hoppade igång och funkade i hemmet en längre tid, men när jag började ta ut den på spelningar började problemen igen..
    Datorn hittade inte min T1:a och när den väl gör den tycks den vara glapp och startar om och är känslig för små smällar tex när man trycker på play eller cue.. Verkar som om att det är lotto att frakta t1an mellan spelaningar med då det verkar som att när den skakar osv vid transport genererar felet..
    Ska tillägga att den fraktas i vaderad case avsedd för just T1

Har haft den inne hos Thomman där den är köpt två gånger och de fixar inte felet då de skyller på min dator..

Värt att tillägga så har jag testat min T1 mot 4pc och en mac med samma resultat.

NÅGON som vart med om samma fel?!

Inlägg uppdaterat Onsdagen den 8 februari 2012 kl 15:45

• 7an
  •  
  • #8 Onsdagen den 8 februari 2012 kl 17:18

Synd att behöva säga det här, men för att använda ett uttryck som är populärt bland pioneers fans när andra märken strular.

Byt märke

Du hade inte haft i närheten dessa problem om du valt Denon eller Native Instruments

Men jag antar att det är något ni måste upptäcka själva för att förstå

Tråkigt att du har lagt så mkt pengar, när du nästan kunde fått 2st för samma pengar, d.v.s 2 S4 eller 2 MC 6000, alt 4 mindre

Och köper man på nätet så är det inte lika lätt att påverka, hade du köpt i Sverige, så hade kontrollen garanterat varit utbytt vid det här laget.

I och med att du har en T1a så förutsätter jag att du fick med en skarp version utav Traktor, så där borde det inte ligga något fel, d.v.s om du inte har uppdaterat T2P, för näst senaste versionen strular en hel del för vissa.

Jag antar att du har haft otur och fått ett måndagsex, och jo det händer minst lika ofta på Pioneer som på andra märken.

Hade jag varit dig så hade jag startat på följande sätt

1. Blås hårddiskarna på datorn
    2. Installera "ENBART" operativsystem Win 7 (Inget annat) och T2P,
    3. Stäng av alla processer och program du inte använder, d.v.s Bluetooth, Wifi, Skärmsläckare, Energisparlägen, internet Explorer och surfshit mm, installera bara det nödvändigaste.
    4. Se till att alla kablar och uttag är friska, det finns folk som har lyckats bryta sönder sina usb portar och kontakter, och har du otur har du fått defekta kablar.

Kolla detta först, hjälper inte det, REKLAMERA och köp något annat som håller!

/Mdb

• lofobia
  •  
  • #9 Onsdagen den 8 februari 2012 kl 19:35

Tror absolut inte problemet ligger i Traktor då den uppför sig som om den vore glapp och det borde ju inte vara mjukvaru relaterat då den startar om även traktor inte är öppnat..

Verkar dock bara vara jag som har just detta problem då jag inte hittat nån med liknande problem efter timmar av googlande..

Har skrivit ett långt mail till thomann nu iaf och hoppas de kan ta en seriös titt på T1an.

Tror inte det alls har med min dator att göra då den i princip är fri från allt förutom traktor och ableton och iom att det är samma fel när jag testar T1an mot andra datorer och tom kör den oinkopplad via usbn..

• DJtrigitaliz
    Moderator

•  
  • #10 Onsdagen den 8 februari 2012 kl 20:29

Glapp kontakt i ett krets kort i T1 an jag har själv lagat ett par djm 350 400 800 .. med ungefär samma fel...

Och det kan vara så att dom glömt trycka i en flatkabel ordentligt eller liknande ..
    detta är just problemet med thoman köpta saker ... hade du köpt den en 500:- dyrare i sverige hade de ju varit enklare o bevisa felet ....

Thoman är billiligt inget mer....

• Hessler
  •  
  • #11 Torsdagen den 9 februari 2012 kl 06:28

Prova med att först starta datorn, sedan T1an och sist Traktor!

Det är den ordningen man måste starta grejerna I annars kan problem uppstå!

//DJ Hessler

• DJtrigitaliz
    Moderator

•  
  • #12 Torsdagen den 9 februari 2012 kl 09:16

Spelar ingen roll hur man startar sakerna.....

usb ska stödja plug n play .. Annar får man inte sätta Usb emblemet på ,

Traktor har sedan ett par år tillbaks i tiden som det enda programmet jag vet "på pc" hotswap funktion på midi och ljud... Dvs det klarar av att byta midi o ljud källa under drift.. O detta funkar alldeles utmärkt....

Tror inte pio gör en produkt som måste startra i rätt ordning för o fungera. !!!

Som det ser ut är Produkten i fråga felaktig "trasig" jag skulle ligga som en tok på supporten om att få den utbytt mot NY...

Annars testa att starta traktor först sedan pc o sist Kylen Där mjölken står ... Skojja bara ,,,

Plug-and-Play USB Connectivity ? All buttons and knobs have been pre-assigned, so users can quickly connect the controller to their laptops by USB cable and start their performances without having to adjust any complicated settings. Additionally, the DDJ-T1 can be powered through the laptop?s USB port.

Har du uppgraderat frmware Och importerat tsin 2 ggr ?

http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/DJ/Controllers/DDJ-T1

Otto T

Inlägg uppdaterat Torsdagen den 9 februari 2012 kl 09:18

• lofobia
  •  
  • #13 Måndagen den 13 februari 2012 kl 11:38

Har legat på supporten som en galning nu och i morgon kommer UPS att hämta min T1:A och den ska troligtvis bli utbytt :D

Blir den inte det nu så går jag bananas på thomann tror jag :P

Men 3e gången gillt så håller tummarna att det kommer hem en ny fin ddj-t1 som fungerar som den ska. ;)

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015

av Lugg för 3 år sedan