DJ Portal lägger ner den 5:e oktober 2018. Fram till dess fungerar tjänsten som vanligt. Klicka för mer info.

Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

DDJ-T1 problem vid installation (Sida 1 av 1)

DDJ-T1 problem vid installation 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Frågor, svar och nyheter: Pioneer » DDJ-T1 problem vid installation

• lofobia
  •  
  • #1 Torsdagen den 23 juni 2011 kl 17:34

DDJ-T1 problem vid installation

Fick hem min DDJ-T1 idag och tycker kontrollen i sig känns skön.
    Men nu har jag ett problem...

Jag installerade traktor och sen drivrutinerna på min laptop med windows 7 men när jag pluggar i T1an så händer inget, windkows SKA hitta den men gör inte det..
    Har testat den mot min stationära dator med (Win7) med samma resultat och med olika USB-kablar.

T1an lyser upp och så när jag startar men ansluter sig inte mot datorn.

Så min undran är om nån läst något om / vart med om liknande problem?
    Funderar på att installera XP på laptopen för att se om det är samma visa.

Känner dock på mig att det är fel på T1an :(

• DJtrigitaliz
    Moderator

•  
  • #2 Torsdagen den 23 juni 2011 kl 21:46

Förmodligen Inte fel på T1 an utan snarare fel på Windows ""microsoft""

Kommer t1an upp som ljud / Midi device i Traktor ???

skulle tro att du har en drivrutin som krockar ,,,

Testa att gå in i enhets hanteraren o Ta bor usb controllern . och gör en ny sökning efter hårdvara..

Men jag skulle rekomendera att köpa en MAC för Traktor funkar 7 resor bättre i den miljön.....

Otto T
    Jag köpte en mac o alla probls försvann

• lofobia
  •  
  • #3 Torsdagen den 23 juni 2011 kl 22:41

Tack för svar :)

Det ända jag kan tänka mig kan krocka med drivrutinen är asio drivisen till mitt ljudkort.

T1an finns som ljudval i traktor MEN ljudet är avaktiverat..
    T1an syns inte i enhets hanterare.
    Finns med "DDJ Version Display Utility" där står det "Your DDJ is not connected"