Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Cue problem med Traktor Scratch Pro + Traktor Audio 6 (Sida 1 av 1)

Cue problem med Traktor Scratch Pro + Traktor Audio 6 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Frågor, svar och nyheter: Traktor » Cue problem med Traktor Scratch Pro + Traktor Audio 6

• Britten
  •  
  • #1 Söndagen den 10 juli 2011 kl 02:15

Cue problem med Traktor Scratch Pro + Traktor Audio 6

Jag har precis fått ett nytt Audio 6 ljudkort, uppgraderat mig från Audio 4 DJ, och upplever lite problem. Det största och mest prioriterade problemet är att jag inte kan inte sätta cue punkter, cue knappen fungerar som play/pause knappen så att säga. Jag kan annars spela låtarna, dock fungerar heller inte de olika spåren i de tidskodade CD skivorna som de ska. Jag kan t ex inte scrolla på spår 3, som jag kunnat innan! Jag har två CDJ 800 spelare, samt en DJM 400 mixer kopplat till ljudkortet. Är det några inställningar i Traktor jag har fel?

/Alex

• 7an
  •  
  • #2 Söndagen den 10 juli 2011 kl 16:49

tjenare, jag antar att det är CDJ 800 mk2 eller? för då är det 100% tidskod som gäller, Har du inte backuper på Timecodeskivorna, det är ett måste, bränn om dem borde funka, jag har inte det problemet då mina spelare har usb och hybrid tidskod. Vilken version av tidskod har du?, skaffa den senaste, den är rensad från vissa tidigare buggar.

Prova dessutom med att köra dubbeltap på cue så borde det funka.

1.Kolla inställningarna i traktor "tidskod"
    2. Skaffa rätt version av tidskod
    2. Bränn ny tidskod på kvalitetsskivor
    3. Dubbeltap på cue för att sätta cuepunkterna

Lycka till

/7an

• Britten
  •  
  • #3 Söndagen den 10 juli 2011 kl 18:47

Jag löste det, jag hade gjort något konstigt i Setup Wizard! Jag gjorde bara om den enligt manualen och nu funkar det utan problem.
    Du råkar inte veta hur man ska koppla/ställa in för att kunna spela in ? Jag har en Macbook pro 13.3", har dock hört att det ska vara något speciellt med dessa eftersom de inte har någon ljud-in kanal.
    Tack på förhand !

/Alex

• 7an
  •  
  • #4 Söndagen den 10 juli 2011 kl 21:15

Tjenare, det borde inte vara något problem då du har ett ljudkort med flera in och utgångar, eller vill du spela in "INTERNT" då måste du välja intern mixing, annars hade jag nog kopplat från mixern till både in och utgångarna, ang MBP 13" så tror jag du har hört fel, för den har både in och utgångar för upp och inspelning, både analogt och digitalt.

• DJtrigitaliz
    Moderator

•  
  • #5 Torsdagen den 26 januari 2012 kl 20:59

Du kan ta din lediga ingång 6 på kortet o routa om det i traktor till din Mix recorder. :)

Finns på fliken mixrecorder i settings.

och i Input routing väljer du Line in 6 till ex Deck c eller d

Går sedan till Mix Recorder settings o väljer track c eller d Ställer om c eller d till line in...

Enklas att ställa om Decksen till line in är att klika på bokstaven för decket ute i traktor ,,,

EX klicka på C och det kommer en dropdown välj line in ...

Macbok 13 har line in det går att ställa om den Enda audio porten till in eller ut ..

Otto T

DJ Watch

Choco Canel (33 år)
Stockholms län / Stockholm

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015