Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

suger (Sida 1 av 1)

suger 
 (Sida 1 av 1)

Forum » DJ Portal » suger

• MP
  •  
  • #1 Tisdagen den 30 augusti 2011 kl 18:17

suger

Jag tycker att det suger att folk är så jävla taskiga på att lägga kommenterar.

Förutom de få som gör det, är det här den sämsta communitin jag har någonsin upplevt - inget illa menat mot djportal.nu utan mot människorna som är så jävla dryga att de förtjänar en spark i bakhuvudet.

Jag själv och många andra lägger upp inlägg där de kan handla om tex feedback, när man checkar tråden senare så kan de va 70 veiws men inga svar.

• 7an
  •  
  • #2 Onsdagen den 31 augusti 2011 kl 02:40

Den frågan jag ställer mig är vad kommer du göra åt det då, för ärligt talat tror jag ingen bryr sig, DJP var för länge sedan ett seriöst forum även om det kanske var lite för mkt housesnack, för som alla vet så finns det så mkt mer genres än just house.

Men detta forumet har tyvärr alla nybörjare tagit livet av, sorry att behöva säga det, men att man ställer en fråga är inga problemt, men upprepa den 1000 000 ggr är INTE okej, det gör att dem flesta som ser mer seriöst på detta med djn tröttnar och drar sig någon annanstans .

Sen har utvecklingen dragit ifrån rejält, från att vara ett fåtal snubbar som "producerar" och då menar jag skapa och tillverka något unikt, inte klippa ihop 2 låtar och tro sig ha något speciellt, antingen så gör man en mashup, eller så slutar det i trashup.

Och tyvärr så har majoriteten här tendens att gå åt det sista, och det låter inte bra alls.

Nej skall man ha en chans så skall man nog städa och vara lite mer selektiv och omvårdande då det gäller medlemmar, långt ifrån alla här är djs eller heller kommer dem aldrig att bli det, jukeboxar är en annan sak.

Andra forum kräver mkt mer från sina medlemmar, och har du inte det som krävs, ja då är du inte välkommen, så enkelt är det.

Betalar man för en tjänst så förväntar man sig valuta.

DJP kan liknas vid en sandlåda där majoriteten är blåbär och gröngölingar, en liten del av djs här agerar dagisfröknar och förskolelärare, men vi saknar 100% seriositet och någon som sätter gränser.

Tittar du på frågeställningarna så rör det bara datorer och billiga kontroller, inget annat, iofs en och annan cd spelare eller mixer alt högtalare, men inte mer, ja just det frågor om musik (spellistor, låtar och andra knep, tips) som dem säkerligen inte fick lära sig på djskolan eller har hunnit med i verkliga livet.

Det är tråkigt som fan

Det som saknas bland deejays idag är PASSION och Hängivenhet.

Om folk bara var lite mer sociala så hade vi kunnat ha ett kanonforum, men långt ifrån alla här vill inte bjuda på sig själva och skall ha allt gratis = serverat på ett silverfat eller så skriver man bara goja.

Jag tror inte det kommer att ske några förändringar, utan vi kommer snarare se ökningar då det gäller frågeställningar på samma ämne.

Så vi kan byta namn till traktor / kontrollerportalen.

Hade det funnits någon form av certifiering / vedertagen utbildning så hade vi aldrig haft denna diskussionen för den vanliga föreställningen bland folk är att deejay INTE är något seriöst yrke, utan något man gör på fritiden bara för att man gillar att spela musik, dricka eller ragga.

Men hur fjärran från sanningen är man inte då?

Vi som deejayar älskar musik, vår publik och pengar.

H d Gött

• MP
  •  
  • #3 Onsdagen den 31 augusti 2011 kl 12:25

Det är så sant det du skriver, jag tycker det är äckligt.

Min flickväns tjejkompis som modellerar för några företag - hon ska tydligen dja på klubbar som collage fastän människan frågade mig: " vad har man hörlurarna till?"

Sen så har jag vänner som djar, men de blir bara avundsjuka och försöker såga mig när det går bra för mig - känns lite konstigt för jag blir bara glad och ännu mer taggad när jag ser dom stå i djbåsen...

Konstig värld vi lever i...

Men vad ska jag göra åt det då?

Vet inte, ingenting? Jag brukade älska att skriva tips och dela med mig av saker och ting till folk - men då betedde jag mig tydligen Drygt = inte bra, så istället har de gjort mig sur när folk skriver "Ge mig tips, spelning imorn (aka, jag har aldrig djat förut och vill bara ragga en massa imorn)

Shit... Visst, jag har märkt att när man djar, ute på klubben så dras tjejerna till en som björnar dras till honung, men jag har aldrig tänkt på att ragga när jag spelar - visst jag har flickvän - men tiden innan dess också. Det var smickrande att tjejerna ville ha en men när mina ögon inte observerade dansgolvet så var dom fast på mixerbordet.

Hur som helst - jag gillar frågan, vad kan man göra åt problemet?
    Ärligt talat så vet jag inte svaret på den frågan - kanske någon annan som vill dela med sig?

• Trin
  •  
  • #4 Onsdagen den 31 augusti 2011 kl 19:05

Kanske försöka träffa folk i verkliga livet? Ger så mycket mer, iaf för mig. Jag har inte vågat kalla mig DJ än (mixat sen oktober förra året, kör mestadels vinyl - men även lite cd ) och det jag producerar har inte rika atmosfären jag vill än.

Men det har gett mig mycket att prata med andra som producerar (kanske mer seriöst än mig änsålänge) och även med andra som mixar (även fast jag skulle villja ha fler att lära av, gärna någon som har kommit 1,2,3 steg längre än mig med DJandet)

Som 7an nämnde, kanske det fokuserat mestadels på house skrämmer bort folk. Jag hade gärna snackat dubstep och dnb med folk - men det känns inte som rätt forum (eller finns det några som älskar den musiken är?)

Besökte också ljudmässan, och det var helt klart värt att snacka lite med hessler.

Inte för att vara den som är den - men att såga alla som kommer in med en controllerfråga (ja det är inte mycket mer de flesta unga har råd med även om jag hällre hade sett att det var 2x technics och en enkel mixer som gällde). Kanske ska vi låta bli att rata dem och skicka dem en länk till en samlad tråd om controllers istället.

Vi har olika sätt att se mixandet på. Många, kanske av de mer erfarna vill ta betalt för sina spelningar. Inget fel med det, med den tid och kunskap som ni besitter.

Jag kan däremot tänka mig att spela billigt. För jag vill träna på publik, spela chillig dubstep på cafeér osv.

Det kan nog också bero mycket på villken genre man spelar. Som ny på att köra DnB och Dubstep är det rätt smalt med vad man kan få. Även de större på den scenen i sverige har ett jobb vid sidan av.

Men jag har sett än rätt aggresiv inställning, kanske speciellt bland djs som spelar många stilar mot att folk spelar billigt eller tom gratis.
    Tror det kan vara värt att tänka en och två gånger på.

Vi gör det för att vi älskar musik, att mixa musik, att se folk gunga eller dansa. För min egen del så ser jag verkligen inte pengar som drivet.

• Svennebanan
  •  
  • #5 Fredagen den 2 september 2011 kl 01:43

Szcz skrev [visa]: Jag tycker att det suger att folk är så jävla taskiga på att lägga kommenterar.

Förutom de få som gör det, är det här den sämsta communitin jag har någonsin upplevt - inget illa menat mot djportal.nu utan mot människorna som är så jävla dryga att de förtjänar en spark i bakhuvudet.

Jag själv och många andra lägger upp inlägg där de kan handla om tex feedback, när man checkar tråden senare så kan de va 70 veiws men inga svar.

Forumet var mer levande när det startade runt 2003 tror jag det var?
    Grejjen är att snubben som äger forumet inte har så mkt tid att pyssla med det. Jag vet några moderatorer som slutat pga av detta.

Att ge feedback på podcasts eller egna låtar har tex jag personligen lagt av med. Man får aldrig någon tacksamhet tillbaka anyway. Folk kan inte ta åt sig av erfaren kritik helt enkelt.

• Beijer
  •  
  • #6 Måndagen den 31 oktober 2011 kl 23:44

Har läst runt lite här nu den senaste månaden, men håller med ovanstående poster, martin db att
    det är alldeles för mycket snack om kontrollers, datorer och simpla frågor som upprepas flera gånger istället för roliga saker som sammanordnade event som "mixtåg" eller diskussion av tips&tricks.
    Men som sagt, har inte hunnit skumma igenom så många trådar här ännu,
    Är precis i det skedet av mitt liv då jag ska byta jobb och imorgon är det inflytt till mitt första egna place!
    När jag fått ordning tänkte jag ge denna sida en ärlig chans,

Dock så finns det en amerikansk sida som heter djtechtools.com där det är mycket aktivitet och bra diskussioner även fast det forumet främst är riktat till mjukvaru(dator) djs så är det många andra som sitter o skriver där också. Riktigt bra community faktiskt.

• 7an
  •  
  • #7 Tisdagen den 8 maj 2012 kl 21:39

Skall man vara ärlig så ligger det till såhär!

Ingen kätting är starkare än dess svagaste länk, och det är likadant med ett forum.

Alltså är det vi "medlemmar" som är det dyrbara kapitalet och det hänger på oss att få det hela att fungera.

Att sidan sen ger en del att önska, iaf som betalande medlem är en sak, torftiga, banala, onödiga och tanklösa inlägg är en annan.

Om vi komma undan 1000 000 likadana inlägg eller annat trams, så får man helt enkelt sluta svara på dessa, svårare än så är det inte, sen tycker jag att någon "MOD" gott kunde skapa "Fack" för div musikstilar, så skall ni snart se att det är HOUSE som tar överhanden då det gäller olika stilar, och det är tråkigt.

Jobbar man som dj så gäller det att vara mångfacetterad alltså ha många järn i elden och öppen får både nytt och gammalt.

Kom igen nu, låt oss se positivt på DJP och hoppas sidan växer i samma takt som vi själva, och får en mognad som är klart behövlig och för allas trevnad.

så läs REGLERNA innan ni postar nya trådar om EXAKT samma ämnen inom event, bröllop, mobilt och dj'n

Väl mött

/Mdb

DJ Watch

Choco Canel (33 år)
Stockholms län / Stockholm

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan