Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Vad vill du att vi satsar på? (Sida 1 av 1)

Vad vill du att vi satsar på? 
 (Sida 1 av 1)

Forum » DJ Portal » Vad vill du att vi satsar på?

• Knappen
    Moderator

•  
  • #1 Onsdagen den 12 oktober 2011 kl 20:05

Vad vill du att vi satsar på?

Kära medlem!

Nu har det gått ett år sedan vi gjorde vår senaste stora uppdatering av DJ Portal. Varje vecka använder flera tusen deejays denna portal. Det är ni besökare som bestämmer vad vi ska satsa vidare och och vilka saker som är bra! Därför vill vi starta en tråd där du kan komma med förslag och idéer! Skriv vad du saknar och vilka delar du gillar!

Vi kan redan nu berätta om saker vi planerar i framtiden:
    - Premiummedlem, egen domän, hemsida med egen design osv.
    - Nyheter på förstasidan. Allt det senaste om dj-världen, musik, teknik osv.
    - Topplistor. En spindel som samlar topplistor från olika håll så att du hittar allt du behöver hos oss.

Vad tycker du om idéerna? Vad saknar du?

// Markus, DJ Portal

• Ferronato
  •  
  • #2 Onsdagen den 12 oktober 2011 kl 22:27

Det låter som härliga förändringar, hoppas de kan få mer folk hit till forumet!
    Just nu kommer jag inte på något jag vill se, men kan editera posten så fort jag kommer på något.

Jo visst ja!
    Att inte kunna ta bort en bokning utan att betala pengar känns lite meh. Ligger kvar saker från 2010 som jag inte vill betala 20 spänn för att ta bort! Men om tanken är att det ska vara så så tycker jag det är lugnt!

• Riverhouse
  •  
  • #3 Torsdagen den 13 oktober 2011 kl 22:37

Just punkten med att ha mer tips om nya produkter och annat som kan passa att vara uppdaterad inom angående just DJvärlden. En blogg jag gillar, och som jag hoppas ni också kan få inspiration från, är ju den relativt stora bloggen de har på DJtechtools. Den är perfekt utformad enligt mitt tycke.
    Sen punkten med att få mer folk till forumet är ju alltid trevligt. Men frågan är hur det ska främjas?
    Där har vi något att ta tag i iaf!
    mvh Riverhouse

Inlägg uppdaterat Torsdagen den 13 oktober 2011 kl 22:38

• Riverhouse
  •  
  • #4 Torsdagen den 13 oktober 2011 kl 22:37

Just punkten med att ha mer tips om nya produkter och annat som kan passar att vara uppdaterad om angående DJvärlden. En blogg jag gillar, och som jag hoppas ni också kan få inspiration från, är ju den relativt stora bloggen de har på DJtechtools. Den är perfekt utformad enligt mitt tycke.
    Sen punkten med att få mer folk till forumet är ju alltid trevligt. Men frågan är hur det ska främjas?
    Där har vi något att ta tag i iaf!
    mvh Riverhouse

• Britten
  •  
  • #5 Fredagen den 14 oktober 2011 kl 14:04

Jag gillar denna sidan, dock har jag aldrig känt att jag får ut mycket utav att dagligen uppdatera mig själv här. Med dessa idéer, speciellt punk 2&3, så kan jag se mig själv komma hit mycket mer! Om jag kan få allt det jag dagligen söker efter genom 5-10 olika sidor på 1 istället, så kommer detta bli min nya startsida utan tvekan!

Sen skulle jag tycka att lite motivation att få andra att engagera sig i sidan inte hade suttit fel; kanske några tävlingar inom olika genrer och inriktningar varav man kan vinna allt från VIP till olika DJ produkter.. Och varför inte slänga upp något evenemang då och då, varav möjligtvis en vinnare från en Rookie tävling får chansen att spela som huvudakt! Det finns otroligt mycket ni kan göra, våga bara tänka i andra tankebanor också...

• Beijer
  •  
  • #6 Fredagen den 14 oktober 2011 kl 15:56

skrev [visa]: Jag gillar denna sidan, dock har jag aldrig känt att jag får ut mycket utav att dagligen uppdatera mig själv här. Med dessa idéer, speciellt punk 2&3, så kan jag se mig själv komma hit mycket mer! Om jag kan få allt det jag dagligen söker efter genom 5-10 olika sidor på 1 istället, så kommer detta bli min nya startsida utan tvekan!

Sen skulle jag tycka att lite motivation att få andra att engagera sig i sidan inte hade suttit fel; kanske några tävlingar inom olika genrer och inriktningar varav man kan vinna allt från VIP till olika DJ produkter.. Och varför inte slänga upp något evenemang då och då, varav möjligtvis en vinnare från en Rookie tävling får chansen att spela som huvudakt! Det finns otroligt mycket ni kan göra, våga bara tänka i andra tankebanor också...

Håller med ovanstående.
    Jag skulle lägga ner tid på att få min profil snygg, samt spendera mer tid här om det framförallt var mer aktivitet. Började nyligen läsa forumet här, men det verkar relativt dött.

• djkarlo
  •  
  • #7 Fredagen den 14 oktober 2011 kl 17:30

Skulle vara en idea att starta "communities" där man kan gå med i och träffa andra med samma intresse!

• Dj Dalta
  •  
  • #8 Söndagen den 16 oktober 2011 kl 17:19

Hej! Tack först och främst för en mycket bra webbplats. Jag är relativt ny här så ursäkta om jag missförstår någon funktion eller så.

Bokningar kommer jag att tycka blir ett intressant innehåll. Det har ni kanske redan men jag skulle vilja kunna ha en överskådlig sida där jag t.ex. kan se redan nu att techno DJ Christian Smith spelar på Berns om några veckor. I stället måste jag följa C Smith på facebook för att få veta hans gig och jag kanske missar någon. Även möjligheten att göra kontakt mellan beställare och DJ är naturligtvis en mycket bra funktion. Samt demo set typ soundcloud / mixcloud där man kan provlyssna på DJ:s vore väl bra? Jag har gjort en sajt där man kan ladda upp sina DJ-set: wwwblob.appspot.com och t.ex. mp3 sparas som blob och kan spelas upp med en spelare. Jag funderar på att själv tillverka ett system för DJ-bokningar och promotion. Kan det bli något eller är konkurrensen redan för stor?

Sammanfattningsvis skulle jag vilja säga att idén ni har är mycket bra och behöver ni jobba på någonting så är det genomförandet dvs prioritera vilka funktioner som man ska lägga krutet på.

Vänliga hälsningar
    Niklas R / Dj Dalta

Inlägg uppdaterat Söndagen den 16 oktober 2011 kl 17:20

• Gugge
    Moderator

•  
  • #9 Måndagen den 17 oktober 2011 kl 07:51

Det finns två områden som jag skulle vilja vi lägger ner utvecklings energi.

Nr1:
    Forumet är fortfarande inte bra! T ex vilka inlägg är nya sedan jag loggade in senast buggar ur igen.
    Titta på vilka funktioner och hur de fungerar på t ex phpBB, implementera alla funktioner så folk känner igen sig, implementera ochså de så att menyerna sitter på ungefär samma ställe.

Nr2:
    Lättare att söka efter DJ i din närhet. Hur många av er sitter imellan åt i skiten med en bokning som de behöver ha in en ersättare i?

Egna domäner? Hmm.. går man inte infrån sin kärnverksamhet på DJ portal då?

Markus, vi kanske ska sätta oss och göra en lista på saker vad vi vill göra samt att prioritera dem med hur svårt det är att utveckla dem (ie dyrt)?, samt prioritera behovet. Då kan man få en vägd lista på vad vi borde göra.

Jag jobbar ju i Sthlm på dagarna så vi kanske ska försöka sätta oss en em/Kväll i Sthlm och skissa på detta?
    (Gäller bara för mig att hitta den tiden) :-)

/Gugge

• DJtrigitaliz
    Moderator

•  
  • #10 Måndagen den 17 oktober 2011 kl 13:53

Skulle vilja ha möjlighet att fronta egna saker lite lättare..

ex soundcloud players / reverbnation.

Lättare att lägga till foton .

enklare html editering ..

Men detta ska styras av Betal medlem ... ej gratis reg , där ska det inte gå :)
    Så att vi som betalar får lite extra krydda ... samt möjlig att lägga in fotnot mm så vi syns bättre i forumet.

• Knappen
    Moderator

•  
  • #11 Onsdagen den 19 oktober 2011 kl 13:20

Tack för tankarna!

Vi håller med dig helt och hållet, vi kommer att fokusera tydligare på ett fåtal funktioner/fetures i framtiden för att optimera dem så mycket som möjligt.

• Knappen
    Moderator

•  
  • #12 Onsdagen den 19 oktober 2011 kl 13:25

Gugge!

Vi ska lätt sätta oss ned, du jag och Andreas!

Tanken med domänerna är att man ska få en egen domän till sin dj-profil så att man har mer "nytta" av att ha den sådan. Allt är bara på idéstadiet, vi försöker samla in feedback och sedan prioritera utifrån det.

1. Forumet kan vara lite buggigt här och var med upplägget över lag är vi nöjda med, vi kommer nog inte att flytta om eller försöka efterlikna phpBB, men självklart rättar vi till fel. Rapportera gärna sådana.

2. Det håller jag med om! Hur skulle man utforma en sådan sökfunktion? Vill man söka per län? Stad?

/ Markus

• Knappen
    Moderator

•  
  • #13 Onsdagen den 19 oktober 2011 kl 13:28

Otto-Trigitaliz skrev [visa]: Skulle vilja ha möjlighet att fronta egna saker lite lättare..

ex soundcloud players / reverbnation.

Lättare att lägga till foton .

enklare html editering ..

Men detta ska styras av Betal medlem ... ej gratis reg , där ska det inte gå :)
    Så att vi som betalar får lite extra krydda ... samt möjlig att lägga in fotnot mm så vi syns bättre i forumet.

Vi har snackat om soundcloud mycket och på vilket sätt vi skulle kunna integrera det på sajten. De flesta använder väl ändå den tjänsten?

Foton är ganska enkelt idag tycker jag? Vad är det du saknar och hur skulle det kunna se ut?

Vad är det för html-editering du vill kunna göra?

Självklart är det så att våra betalande medlemmar ska få extra krydda! Därför lanserade vi tanken med egen domän som pekar till din dj-profil. Vad tycker tros om den idén?

// Markus

• 7an
  •  
  • #14 Onsdagen den 19 oktober 2011 kl 14:49

1. Fixa så man kan lösa livstids medlemskap!
    2. Browsern är oerhört seg efter att man har skrivit lite, spelar ingen roll om det är IE eller Firefox.
    3. Skaffa samarbete med en bra HOST!, soundcloud är det inte, dem ger föga valuta för pengarna, bra service iofs men dålig bandbredd, alltså lagringsutrymme, sen går det bara att lösa medlemskap för ett år. Mix.dj har livstids medlemskap, plus att dem har grym support.
    4.Det skall vara enkelt att lägga upp mixtapes och andra typer utav promotion
    5. skaffa skribenter som gör repotage, livesändningar från radio mm, det borde du kunna fixa makkan du jobbar ju på radio eller hur.
    6. fixa tävlingar där ett pris kunde vara en mixshow i samarbete med en radiokanal
    7. Starta kanske en egen webradio där medlemarna kunde sända, vore askul

Ha d

/Martin

• DJtrigitaliz
    Moderator

•  
  • #15 Onsdagen den 19 oktober 2011 kl 20:36

Vad jag tänkte med enkalre html är att man ska kunna lägga in Ex soundcloud embedded i forumet....

hör lite ihop med soundcloud intergrering b.la. så det är samma grejj ..

Jag vet att det drar band bredd o risken att folk spammar youtube clip mm mm.

men om man kan få detta som "betalande medlem går det iaf att begrännsa . "
    men jag tror att forumet skulle bli lite mer atraktivt ..

och som 7an säger lite extra krydda med ex repotage eller liknande .. ...
    Jag menar funkar det för Djtechtools borde det ju gå här med ... Fast i mindre o kanske bredare skala, '

Tjipp...

• 7an
  •  
  • #16 Onsdagen den 19 oktober 2011 kl 23:01

Just det glöm inte en officiell facebooksida och en riktig chat!, kan vara bra om man behöver ha hjälp fort och någon "gamelsmurf" redan är online.

Det man eftersöker här är att det skall vara "roligt" att komma hit, alltså behöver man städa rejält i alla trådar, och det hade varit bra med ett system som håller kollen på vad som skrivs och inte.

Sorry grabben, men ditt inlägg kan tyvärr inte verifieras då det innehåller allt för vanligt förekommande frågor som redan har ställts 1000 000 ggr, hahah

Soundcloud är dyrt, iaf om man nu skall se på det gäng frågor som dyker upp här, och gratisalternativet är egentligen inget alternativ.

Som det är nu så känns det inte riktigt försvarbart med 300kr / år för DJP, jag har fått några bokningar, men det är riktat mot bröllop, så ni borde ordna fördjupningar i olika sökformat och framförallt, om jag enbart väljer nattklubb i min profil så skall kunder som söker bröllopsdjs, inte få upp mitt namn eller profil i sina sökkriterier.

Om det nu inte är möjligt med Livstids medlemskap, satsa då på 10år eller 5år iaf så man slipper att tänka på det ett tag, och framförallt att guldmedlemmar verkligen hamnar längst upp i listan, det är ju dock vi som betalar för kalaset här, eller hur?

Skriv som sagt repotage, och har ni ont om skribenter, lämna då över en del av arbetsbördan och tankesmedjan till oss medlemmar, det kan vara alltifrån att man startar en ny klubb och kanske behöver draghjälp, till att någon köper ny hårdvara som folk är nyfikna på. Kanske skulle utöka lite med musikinstrument oxå, inte bara datorer, då många djs är tveeggade då både musikaliska och tekniska.

Fler moderatorer som har tid eller kan dela på att moderera forumet så att det under den aktiva delen av dygnet finns någon tillgänglig för att minimera crap och spam.

Starta en expertpanel där det ingår producenter, djs, arrangörer, revisorer, klubbägare och krögare, så att om man har frågor verkligen kan få ett svar som betyder något, alltså hur går det till på pacha i spanien t ex, hur är det att spela där?, hur gör jag med mitt företag, skall jag satsa på enskild firma eller AB.

Det vore guld värt.

Sen tycker jag att vi skall anordna div tävlingar för att skapa ett surr, allt ifrån rena djtävlingar, med betoning på TÄVLING, inte vem är mest poppis och kan kränga mest bärs!, till frågesport (quiz) och annat sköj!

Ha d

/Martin db

• miketoss
  •  
  • #17 Fredagen den 21 oktober 2011 kl 11:15

Jag kan vara riktig pettig, men tänk på sakerna som jag listar.

1. Design ? still early 2000s, duger inte. Kör lite mer padding och större fonter. Större bilder på första sidan (som t.ex. på http://gblogg.se). Dessutom kommer det att döda två kaniner samtidigt ? kommer vara lättare att navigera på sidan från mobilen. Eller utveckla en mobil version, men innan göra det ? läs min lista vidare...

2. Framsidan. Jag som vanlig användare, eller som enstak besökare, vill se info som lockar mig på första sidan. Jo, jag är kanske en sån bara, men varför kommer folk till DJ Portal? En del (eller kanske majoriteten) för att hitta en DJ till sin bröllop eller firmafest, men kanske också att se events? Vad som händer nära mig? Jag ska ut ikv, men var?

3. DJ-profil. Ett förslag bara ? kör en WordPress MU med lite hack för varje DJ profil. Då får man egen tema, egen subbdomän, etc... Kanske visa DJs referenser (var har man spelat) och affisch byggt utifrån bokningar eller man lägger till egna.

4. Forum. Diskussioner kan visas i sidebar på första sidan istället ? det är inte så viktigt. Och även det ser inte bra ut heller: "RE: Rookie TYP av 7an" ? was ist das? Visa ämne, tråd, lite mer info...

5. Social networks. Integrera Facebook. Integrera Soundcloud, Let's Mix! profiler, jag tror många som har det här ? räck upp handen den som har det? :)

Det var allt tror jag!
    Ha det bäst!

• c.földes
  •  
  • #18 Lördagen den 22 oktober 2011 kl 12:20

Jag kan ha missat att någon skrivit det men jag tycker det är sjukt onödigt med så många kategorier i forumsdelen. Känns som att folk ändå inte kan skilja på nybörjare och de erfarna då det ändå kommer upp frågor som "hjälp vad ska ja spela på mitt första gig" i pro delen.....

/Chrille

• Beijer
  •  
  • #19 Fredagen den 24 februari 2012 kl 01:39

Jo, forumdelen verkar vara rätt så buggig, med nya mail om folk som svarat i olika trådar fast fallet ej är så och konstiga tidsstämplar.
    Sedan är forumet ganska ostrukterat enligt mig - med på tok för många subgrupper.
    ta inspiration från detta forumet www.djtechtools.com
    + bokningsfunktionen samt fix av buggar och lite aktivitet (kanske behöver marknadsföra lite?)
    så skulle jag garanterat besöka denna sida varje dag!
    (kan hjälpa till att marknadsföra om några konkreta planer kommer upp,
    skicka mail med förslag till martin@beijer.in)

• 7an
  •  
  • #20 Torsdagen den 22 mars 2012 kl 12:38

Som många antyder, få hotta till sidan en del, känns gammal, utseedet är viktigt om ni skall ragga nya medlemmar, plus att forumet står still, det är bara nybörjartjafset, det uppdateras ingenting, så det blir tråkigt.

Om nu knappen är delaktig i detta så kanske det vore ide med inslag om hur ni sänder radio, vad som krävs mm så inte kidsen bara tror att det är att sända och hoppas på det bästa ;)

Jag önskar en chattfunktion om möjligt plus att gränssnittet bör snabbas upp, sidan är som sirap, framförallt när man skriver inlägg.

Ånyo så pushar jag för tävlingar, repotage, GTGn mm det gör att nyfikna stannar kvar

DJbattleTV funkade bra så länge det fanns driftiga personer med i bilden. dem höll scratch och vinylscenen vid liv, ett bra tag iaf ;)

Vi måste göra mer för att hålla klubbscenen igång, framförallt promota nya klubbar, nya aktörer, producenter, djs mm

Här finns gööörmkt kompetent folk som ni kan ta hjälp utav, ta bara Otto som har flera skivsläpp i bältet, och michael russel som tyvärr lämnade oss efter mkt tjöt om ingenting, Mr Denonmannen "Hessler" och Gugge samt STQ inte att förglömma.

Kolla möjligheterna att sända web och podcasting och gör en veckosändning som Pioneerdjsounds eller sweclockers gör.

Det finns massor man kan göra, men vi behöver folk i så fall

/Mdb

• Ferronato
  •  
  • #21 Onsdagen den 26 september 2012 kl 01:44

Lägg till ett kommentarsfält till spellistor! Men det kanske redan tagits upp?

DJ Watch

Choco Canel (33 år)
Stockholms län / Stockholm

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015

av Lugg för 3 år sedan