Electro Bitch 2011
(Sida 1 av 1)

7anInlägg: 3 662 st#1 Fredagen den 18 november 2011 kl 02:54
Electro Bitch 2011
Electro Bitch 2011 Mixed by dj Martin db
1. Avicii - Enough Is Enough
2. Daft Punk vs SHM - Around The One
3. Eric Prydz - Night
4. Sebastian Ingrosso & Alesso - Calling (INS)
5. Dada Life - Happy Violence
6. Deniz Koyu vs Guetta - Milton & The Nodheads Memories
7. Far East Movement - G6 To Kairo
8. Armin Van Buuren Pres Gaia - Stellar
9. Max Vangeli & AN21 - Swedish Baby
10. Ronski speed - Cant Stop
11. Kanye West - Supernova
12. Cobra Starship - You make me feel
13. Calvin Harris - Bounce
14. Annikafiore - Don't wanna C U 2nite
15. The Drill & Chuckie - Drill In Vegas
16. Third Party vs. Filip Jenven - Otherside
17. SHM Vs Cazzette - Save The World
18. Kristian Tuska - DJ Drop A Bass
19. Maroon 5 Vs Axwell - Watch Jagger Move Like Sunrise
20. SHM Vs Guetta - One Bad Girl
21. RHCP ft Basto - Otherside Again and again
22. Adrian Lux, The Good Natured - Alive
23. Dr.Alban feat Javi Mula - Sexy life
24. Sneaky Sound System - Big
25. Basslovers United - Basket Case
26. Rihanna feat. Calvin Harris - We Found Love
27. Dune vs Alesso - Heiress of valentina
28. Tim Berg - Dada Seek Bromance
Playtime: 89:14min
320Kbps
http://www.mix.dj/index.php?act=mlite&CODE=showdownload&s_id=4731269
http://soundcloud.com/7an/electro-bitch
Njoy
/Martin db
Inlägg uppdaterat Söndagen den 20 november 2011 kl 21:34

c.földesInlägg: 495 st#2 Söndagen den 20 november 2011 kl 08:40
Ska ta och lyssna på det när jag vaknat. A illa detta med gig, man vänder helt på dygnet snart dax att sova.
/Chrille

7anInlägg: 3 662 st#3 Söndagen den 20 november 2011 kl 08:50
Hahah jo i now da feelin, jag stövlade precis in hemma efter en hååård helg i lidköping, ett sånt ursäkta språket, jääävla drag, hahah.
Jag vet att vi hade en diskussion om olika tjänster som erbjuder bandbredd för mixar alt musikproduktioner, t ex soundcloud, mix.dj, lets mix mm
Electro bitch har just nu, 19 nedladdningar på soundcloud sen fredagseftermiddag
Mix.dj 6600st på 1,5 dygn, och på torrent har över 5500 laddat denna.
Holländare, tyskar och britter älskar detta, svenskar sådär och japanerna kan inte sluta dansa
Så med facit i hand, Soundcloud, SUGER, jag kommer inte att fortsätta mitt medlemskap där, den saken är biff.
Vill ni ha förmånligt erbjudande så tror jag att jag kan fixa det på Mix.dj, jag är rätt väl bekant med javier, grym service, inget tjafs om övertrasserad bandbredd och såååå mkt bättre exponering!
Fick ett mail från en hålländare, du mannen, ungefär 47min in i mixen, knackade polisen på min dörr, då klarade grannarna inte av det längre.
Är det bra betyg eller, haha
/Martin
Inlägg uppdaterat Söndagen den 20 november 2011 kl 10:23

c.földesInlägg: 495 st#4 Söndagen den 20 november 2011 kl 16:22
Haha, jag har inte märkt något problem med soundcloud dock är jag inte välidgt aktiv där.
Dags att lyssna nu!
Återkommer med feedback, Hoppas jag inte sågar dig allt för mycket;)
/Chrille

c.földesInlägg: 495 st#5 Söndagen den 20 november 2011 kl 16:47
Så dags att såga!
Nej men jag gillar strukturen på dit mixande då den lik mitt sett att mixa inte hela tiden följer det annars så självklara house mix settet att köra 2 break och mixa in i outrot på varenda låt. Nu händer det helt enkelt lite mer!
Inte riktigt min stil, dock fanns det några godingar.
"Basslovers United - Basket Case" är rätt gungig trots allt:)
Sen så ska du ha lite skäll för att du inte skriver vilka remixes det är på låtarna!
Förresten ett plus det här med otherside, känner du jenven personligen eller hur har du lyckats fixa promo?:)
/Chrille

7anInlägg: 3 662 st#6 Söndagen den 20 november 2011 kl 20:57
Hahah du skall ha tack för att du tar dig tid chrille, nåväl till frågorna
skall jag börja med att ta sista då jag är en kaosmänniska, älskar att överraska och göra saker i fel ordning, hahah
Om jag känner jenven personligen?
Nej men jag har kompisar som sitter "Djupt rotade i houseeliten" så jag får det mesta hyffsat tidigt, i många fall bra långt före alla andra, men men
Du borde veta att jag tar ut svängarna rejält när jag mixar, jag kan garantera att du inte hittar många som mixar så som jag gör, alla andra följer en röd tråd, medan jag som sagt bryter alla regler som finns, lite beatmix, sen några loopar, ett break / Cut med kontinuerligt beat, för att senare mörka tonartsförändringar med EQ, ja inget är omöjligt, och inget är heller fel att göra.
Faktum är att jag har lyssnat på mängder utav mina tidigare tapes, och jag har nogt blivit lite mer vågad sen då
Kan säga det att Avicii står som klar favorit tillsammans med Eric Prydz som har gjort en dunderlåt med The night, samt remixen på save the world, det är hård och ligger mig väldigt varmt om hjärtat.
Varför sätter jag inte ut vilka remixer det gäller?
Enkelt, dem är inte officiella, utan mkt exklusiva och dem går INTE att köpa
Enda chansen är att för er att få tag på dem är att leta på möjligtvis, soundcloud, alt Mix.dj
Eller så får ni helt enkelt lyssna på mina tapes ;)
Ha det gôtt och tack återigen!
/Martin
Inlägg uppdaterat Söndagen den 20 november 2011 kl 21:00

c.földesInlägg: 495 st#7 Söndagen den 20 november 2011 kl 23:24
Basslovers United - Basket Case är väll ph electro remixen den är ju trots allt släppt...
Men men inte riktigt min stil men kul att lyssna på något som för en gångs skull är gjort "för hand" eller live då och inte mixmeister som verkar vara standard idag tyvärr.
Jag tänkte att jenven bor väll ungefär på i samma del av sverige som dig men det kanske inte stämmer. Jag känner inte heller honom men har några gemensamma vänner och han släpper mer och mer riktigt bra bootlegs...
/Chrille
Topplistor
av DJ Sloope för 1 vecka sedan
av Filipwallin för 2 veckor sedan
av Miss Cleopatra för 2 veckor sedan