DJ Portal lägger ner den 5:e oktober 2018. Fram till dess fungerar tjänsten som vanligt. Klicka för mer info.

Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Dj portal Mixtävling? (Sida 1 av 1)

Dj portal Mixtävling? 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Whatever » Dj portal Mixtävling?

• c.földes
  •  
  • #1 Måndagen den 21 november 2011 kl 00:49

Dj portal Mixtävling?

Hej! är det fler som skulle kunna tycka det hade varit kul att ha någon sorts mix tävling här på djportal. Hur det ska gå till kan bestämmas gemensamt men något sådant här.

*15 min set.

*Filmat set

Något mer?

/Chrille

• aleaxz
  •  
  • #2 Måndagen den 21 november 2011 kl 13:16

Tycker det låter som en bra idé!

Tycker personligen att det skulle vara bra att välja någon slags genre, annars kanske det blir lite svårt att avgöra en vinnare.

• c.földes
  •  
  • #3 Måndagen den 21 november 2011 kl 16:35

Absolut...

Det håller jag med om. finns det kanske chans från dj portals sida att kunna stå för något litet pris?

Exempelvis 1:a plats =ett år guldmedlemskap eller något liknande

2:a plats en tshirt med dj portal tryck...
    ja ni fattar inget stort.

Det måste ju hända lite saker här känns fruktansvärt dött för tillfället.....

• c.földes
  •  
  • #5 Tisdagen den 22 november 2011 kl 00:03

Får bara klargöra att det inte är remix tävling utan live mixtape som gäller det vill säga inget mixmeister utan detta ska vara spelat direkt på dj utrustning och filmat.

Nu är vi 3 som är sugna...

Fanns det inte tusentals djs här?

• 7an
  •  
  • #6 Tisdagen den 22 november 2011 kl 00:36

Jag hoppar, jag har tröttnat på tävlingar, tidigare erfarenheter har saboterat känslan för att det finns något genuint kvar där, möjligt att jag är synisk, men räcker att titta på Axwells CB tävling samt Movida C där vinnaren mer eller mindre tas ut i förväg och inte baseras på kompetens eller musikval!

Sorry guys, vi kan tävla, men då sker det på hemmaplan med OPARTISK jury, inte publik som röstar med hjälp av öl eller något annat tjafs!

Skall ni ordna tävling så ställ krav, ok

1. Inspelat med bra kvalitet, inte bara en film med ett mixerbord (Ooootroligt tråkigt)
    2. Spellista i förväg till jury
    3. Max 15 min
    4. Inga egengjorda edits eller programering
    5. Ingen dator, sorry otto ;) - Tävling behandlar vad man kan göra med Vinyl eller CD, dator hör inte hemma där, annars skulle vi mörda all konkurrens, sorry men jag är bara ärlig ;)
    6.Lägg ut mixtapsen på förstasidan så att alla medlemmar, "reggad" kan rösta
    7.Ha en kompetent jury med många år i branschen och som arbetar inom scenen , bröllopsdjs passar alltså inte in.
    8.Ordna några "rimliga" priser som gör att folk anstränger sig, medlemskap, hörlurar, programtid i radio mm

Så skulle jag ha gjort!

/Martin

Inlägg uppdaterat Tisdagen den 22 november 2011 kl 00:37

• DJtrigitaliz
    Moderator

•  
  • #7 Tisdagen den 22 november 2011 kl 08:11

Det är lungt 7an hade inte tänkt o va med :) Men kan gladerligen vara jurry.... mohahah...

"orkar inte bränna o hämta cdj" hi hi ...

• c.földes
  •  
  • #8 Tisdagen den 22 november 2011 kl 13:39

Nja har varit på ett antal tävlingar då ett antal polare tävlat.. Både opening act samt movida corona på olika platser....

Vist blir det lite väl partiskt men efter en kväll med ett par djs som battlat så blir man alltid super taggad och av vissa väldigt inspirerad.

Senast corona finalen i stockholm, jag blev sjukt inspirerad och taggad.

Detta var inte menat som någon stor tävling som kräver mycket av dj portals moderatorer utan tvärt om utav deltagarna. Om moderatorerna skulle kunna bidra och lägga upp på första sida osv så är det bara ett stort plus...

Sen det här med kvalite... Hur svårt är det seriöst att koppla in sin dj utrustning till ett ljudkort och spela in det? självklart ska man inte filma och spela in ljudet med mobil...

Att du 7an har dåliga erfarenheter av tävlingar kan jag förstå... JAg vet hur det går till... Tävling på tomt ställe, oupdaterad utrustning osv.....

Men tänkte att vi för en gångs skull kunde glömma att enbart svara på inlägg så som vad är bäst för under 3000 kronor, herkules eller .............bäst program att rippa från youtube... ja ni fattar..

/Chrille

• Svennebanan
  •  
  • #9 Onsdagen den 7 december 2011 kl 22:07

Typ så här:

Mixen
    15 min mix, låtval bestämmer dj själv dvs inga genrer förbud eller liknande. Vill man mixa abba och dubbstep med schlager så bedömst det därefter.

Utrustning
    Personligen vill jag inte förbjuda saker. Låt alla vara med oavsett utrustning. Utrustningen måste nämnas till juryn.

Anmälan
    Deltagarna anmäler sig och skickar sedan in mix med playlist till deadlinedatum med tex skickafilen.se till juryansvarig angiven mail.

Priser
    Vore ju kul. Kanske är det bra reklam om man vinner?

• Trin
  •  
  • #10 Torsdagen den 8 december 2011 kl 08:59

Jag skulle tycka det var kul!

Kanske inte främst för att försöka vinna. Helt säker på att det finns väldigt mycket mer erfarna och tekniska! Men skulle vilja vara med och det skulle vara kul med något som engagerar folk gemensamt på forumet! Som c.földes var inne på - inte bara en ytterligare tråd om midicontrollers.

Ingen förbestämd genre tack! Jag gillar att träna på vinyl och har inte lust att köpa musik från en genre jag annars aldrig kommer lira (har cdj som backup, men hoppar helst dessa).

• noinu
  •  
  • #11 Fredagen den 9 december 2011 kl 20:58

kul initiativ! stöttar det till 100%, ser dock ingen anledning att avgränsa sig till en genre, speciellt inte om det bara är små priser. mycket roligare med lite omväxling, inte riktigt lika kul att lyssna igenom 50 bidrag med samma houselåtar. kör hårt!

+filmat borde väl vara ett krav, roligare att se på samtidigt som ett slags bevis på att det faktiskt är live.

Inlägg uppdaterat Fredagen den 9 december 2011 kl 21:02

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015