Trackname på Denon S-1000
(Sida 1 av 1)

DamiInlägg: 6 st#1 Torsdagen den 2 februari 2012 kl 20:52
Trackname på Denon S-1000
Tjena det är så att jag bränner mina skivor till spelarna med Windows media player och när jag ska byta/leta efter en viss låt som jag vill mixa med så kommer det ingen track namn hur eller vad för program ska jag använda så trackname visas på låtarna ?
2 problemet är när jag bränner mp3 skivor till spelarna så står det VBR (!) hur ska jag fixa det ? Eller vad för program ska jag använda för att konvertera vbr till det som funkar isåfall vad?
Med vänlig hälsning, Dante

7anInlägg: 3 662 st#2 Torsdagen den 2 februari 2012 kl 21:14
1. Byt brännar program, jag skulle aldrig ens tänka på att använda WMP,
för att bränna cd / dvdskivor, prova med Nero, där får du full kontroll!
2. VBR kan du glömma, du får antingen skippa dem låtarna eller konvertera / rippa om dem till Mp3 "192,256,320" CBR!, anledningen är att VBR har inte fullt stöd hos Denon
Lycka till
/MDB

DamiInlägg: 6 st#3 Fredagen den 3 februari 2012 kl 00:28
Haha sant sant bränner med wmp när jag ska ha dom i bilen men nu ska det bli ändring!
Vet du nån bra program jag kan använda för och konvertera/rippa dom?
Tack igen 7an va hade vi gjort utan dig? Kung är du!
/ Dante
Inlägg uppdaterat Fredagen den 3 februari 2012 kl 00:37

7anInlägg: 3 662 st#4 Fredagen den 3 februari 2012 kl 03:02
Tackar tackar, Jupp, man gör så gott man kan ;)
1. db Poweramp Music Converter, kan både rippa och koda, bara välja plugin på mp3 konvertern, Lame, Rauhoffer mm
2. Nero, mest känt av alla brännar program, köp bara till en mp3 nyckel så kan du rippa och koda hur du vill!
Dessa prog finns som demos, men ger inte 100% kontroll, så mitt tips, köp det / dem, det kommer du inte ångra!
För närvarande använder jag DB, det passar mig bäst, dessutom är det mest stabilt, inte kul när ett prog hänger sig och du håller på att koda 100 filer i en batch!
Lycka till
/Mdb

Topplistor
av DJ Sloope för 1 vecka sedan
av Filipwallin för 2 veckor sedan
av Miss Cleopatra för 2 veckor sedan