lagligt?
(Sida 1 av 1)

Le casquetteInlägg: 16 st#1 Fredagen den 3 februari 2012 kl 15:08
lagligt?
Jag har laddat ner endel låtar här ifrån:
www.beemp3.com
när man trycker på en låt så kan man vänta en stund och sedan ladda ner låtarna gratis... är det lagligt? jag tycker inte att det verkar så men de skriver det? :O

7anInlägg: 3 662 st#2 Fredagen den 3 februari 2012 kl 18:26
Nope, Beemp3 och anna ryssdynga är knappast laglig, förlåt men så ligger till, det är stor del tack till ryssarna för hur musikindustrin ser ut idag, det finns lagliga alternativ som försöker konkurrera, många iofs alldeles på tok för dyra, och sen har dessa alternativ som är helt gratis, TROR du ja, för du får gott med malware, spyware mm i din dator så fort du besöker dessa typer av sidor, så måste du envisas se till att ha ett mkt gott skydd mot sådant.
Och med Acta, Pipa och Sopa i tagen så är det svårt att dölja sina fotspår, framförallt om du laddar ned!
Tänk på det.
Det är oerhört många tjänster som har klappat igen sedan Megaupload blev nedlagt utav FBI
Så det blir nog svårare för kreti och pleti DJ att få tag på sin musik, iaf det som var exklusivt!
Lycka till
/Mdb

Le casquetteInlägg: 16 st#3 Lördagen den 4 februari 2012 kl 11:24
@7an
Okej, tack för svaret!
När man laddar ner musik från Itunes, är det bra kvalitet då? :)

7anInlägg: 3 662 st#4 Lördagen den 4 februari 2012 kl 18:15
Det kan jag inte påstå nej, och bry dig inte om att köpa wav från beatport eller beatsource, det är ingen bra kvalla där heller.
/Mdb

Le casquetteInlägg: 16 st#5 Lördagen den 4 februari 2012 kl 20:55
@7an
Var ska man köpa då?

7anInlägg: 3 662 st#6 Söndagen den 5 februari 2012 kl 02:12
Vad jag menar är att du inte skall bry ig om att köpa Wav = CD kvalitet från Beatport, Beatsource mm för det kostar fläsk och du får inget bra resultat tillbaka, utan kör på mp3 i 320, det är fullt dugligt, så länge du inte lirar på koncertsystem eller liknande.
Beatport, beatsource, traxsource, Mastermix, CDpool, CDon (När det gäller Vanlig musk och samlingar)
Juno, och sen får du söka andra ställen, använd google det finns massor med webshoppar som du säkert redan märkt, men få är seriösa, så var noga med dina val.
Jag kör CD pool, Mastermix, köper en del från Beatport och source oxå
sen får man promotion oxå, men det räcker knappast för att hålla igång.
Lycka till
/Mdb

Le casquetteInlägg: 16 st#7 Söndagen den 5 februari 2012 kl 08:02
@7an
Tack så hemskt mycket!
Jag ska tänka på det.
Och i framtiden när jag vinner massor av stora pris i musik ska jag nämna ett tack till dig... ;)

Le casquetteInlägg: 16 st#8 Onsdagen den 8 februari 2012 kl 17:32
@7an koncertsystem, är det typ i globen eler så? det räcker alltså om man spelar i en vanlig klubb? :)

7anInlägg: 3 662 st#9 Onsdagen den 8 februari 2012 kl 18:32
Ja b la, men jag skulle nog säga större nattklubbar som har bra PA system, där kommer det att märkas, låter ju inget vidare med sönderrippade låtar tagna direkt från youtuube som det finns flera exempel på som folk har gjort.
Se såhär, litet PA, sämre kvalitet på musiken, = Mindre skada, Stort PA = Låter SKIT!
Ha d
/Mdb

7anInlägg: 3 662 st#10 Onsdagen den 8 februari 2012 kl 18:32
Ja b la, men jag skulle nog säga större nattklubbar som har bra PA system, där kommer det att märkas, låter ju inget vidare med sönderrippade låtar tagna direkt från youtuube som det finns flera exempel på som folk har gjort.
Se såhär, litet PA, sämre kvalitet på musiken, = Mindre skada, Stort PA = Låter SKIT!
Ha d
/Mdb
Topplistor
av DJ Sloope för 1 vecka sedan
av Filipwallin för 2 veckor sedan
av Miss Cleopatra för 2 veckor sedan