DJ Portal lägger ner den 5:e oktober 2018. Fram till dess fungerar tjänsten som vanligt. Klicka för mer info.

Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Rykte nytt och DISCONTINUED products i April (Sida 1 av 1)

Rykte nytt och DISCONTINUED products i April 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Frågor, svar och nyheter: Pioneer » Rykte nytt och DISCONTINUED products i April

• Gugge
    Moderator

•  
  • #1 Tisdagen den 7 februari 2012 kl 14:29

Rykte nytt och DISCONTINUED products i April

Hittade följande i ett annat forum...

Quote:
    PIONEER PRO DJ NEW PRODUCT UPDATE 2012
    PIONEER PRO DJ NEW PRODUCT UPDATE 2012.

CDJ 2000 DISCONTINUED , REPLACED BY CDJ 2000 NEXUS. [ AVAILABLE IN April 2012 ]

DJM 700 DISCONTINUED , REPLACED BY DJM 850. [ Details coming soon ]

HDJ 1000 DISCONTINUED , REPLACED BY HDJ 1500 in SILVER and BLACK 2 COLORS SELECTION [ AVAILABLE IN April 2012 ]

DJM 250 [ AVAILABLE IN March or April 2012 ]

*remarks, PRICE will be announce soon.

STAY TUNE FOR SPEC UPDATE.

• 7an
  •  
  • #2 Onsdagen den 8 februari 2012 kl 05:28

Det skall bli spännande och se om Pioneer tar sig vatten över huvudet denna gången, risken finns när man rollar ut produkter på en marknad som är splittrad och mkt osäker.

Usas ekonomi finns knappt, s¨där finns inte allt för många köpare, Europa är turbullent med Grekland i spetsen för en rasad ekonomi, så det skulle ju i så fall vara Asien som är räddningen.

Jag vet med mig att jag iaf inte kommer att vare sig uppdatera eller köpa nytt från Pioneer, för det behövs inte.

Och sen förstår jag faktiskt inte varför man måste avsluta CDJ 2000, den är redan i princip fulländad, så det här med Nexus tjafset gör saken bara än mer ohållbar. framförallt om man ser till designen, den var redan utprovad mot DJM 900 för att passa.

Så vad är egentligen nytt, mmm kanske ett bättre stöd med USB 3.0 och Bluetoot 4.0, vilket jag iofs har svårt att tro, större eller mer färgglad display, intern HD, men då kan ju Pioneer lägga CDJ temat på hyllan likväl. Och kalla det HDJ eller MPJ

Nja snarare HDJ 2000 mk2, hahahah en kombination av hörlurar och mediaspelare

Skall bli kul och se vad dem har tänkt att försöka lura på oss denna gången och tala till våra habegär.

Om det är en mindre uppgradering likt CDJ 1000 mk3, så borde man skämmas, för spelarna lär INTE bli billiga.

18- 20 000 kr listpris skulle jag gissa (Som vanligt)

Lycka till med ett sådant företag och försöka sälja till en redan svår och krängande världsekonomi?

Hmmm vad skall jag köpa?

Se till att jag har bensin till bilen resten utav månaden, mat på bordet eller betala hyran.

Nej jag vet jag köper en ny djbänk för 50 000kr som jag tar på SMSlån eller Finax oxå

/Mdb (Ett smartare val gör att du kan göra en längre resa och växa med din uppgift)

• Gugge
    Moderator

•  
  • #3 Onsdagen den 8 februari 2012 kl 07:54

Pioneer har ju tidigare gått på längre produktcyklar än t om vad Denon gjort. Synd att de inte ligger kvar med det tänket, utan (troligen av ekonomiska skäl) måste ut med nya produkter i snabbare takt, och ta död på de gamla för att kunna hålla uppe försäljningen.

Det gynnar inte oss DJ eftersom vi nu kommer få en ännu mer splittrad vekrygslåda att jobba med. Går mer åt att "bring-your-own-device" kommer att blir det som slår i framtiden. Krögarna knorrar ju sedan länge ang. kostnaderna på DJ utrustningen, ska man nu kräva att de ska slänga ut sina CDJ 2000 direkt då lär de gå upp i taket de som precis investerat i dessa spelare, och har DJ's som kräver det senaste från Pioneer.

• 7an
  •  
  • #4 Onsdagen den 8 februari 2012 kl 11:27

Nej jag kan inte annat än att hålla med, ser vi på tidigare produkter CDJ 500 II Ltd, CDJ 1000, DJM 500, DJM 600 mm så höll dem längre än två år.

Så jag kan förstå frustrationen hos många krögare där man kanske gjort investeringar på 50 - 100 000 kr bara för att blidka många djs egon, och nu skall det fram med det senaste.

Dem enda som kommer byta är förmodligen hyrfirmorna, nattklubbarna är jag mkt skeptisk till, och mobila djs skall vi bara inte prata om.

Nej BYOG eller BYOD är det som gäller för framtiden, det ser man flera tydliga exempel på, bara dem stora klubbarna bryr sig om att satsa på MPD eller CDJs, och när man väljer att tidigarelägga eller begrava sina mest omtalade och säljande produkter så kommer man tappa kunder både vad det gäller lojalitet och ekonomi.

Framförallt när man gör sådant väsen om sitt omtalade vita CDJ 2000 / 900 Kit, vem sjutton köper något som är förlegat redan efter ett par mån, vem tror att det är samlarvärde på något sådat, spelar ingen roll om dem tillverkas i 500 eller 1000 ex, det är inget speciellt med dem, mer än serienummer, så vadå?

What so special, jag bara undrar?

Pioneer kan inte enbart överleva på sina kontrollers, deras kvalitet och pris håller inte måttet.

Jag hoppas bara att 2000 Nexus är mer genomtänkt än CDJ 350 och den roll som skulle axla gentemot CDJ 400.

/Mdb

Inlägg uppdaterat Onsdagen den 8 februari 2012 kl 11:47

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan