Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Finns det några bra Open Decks klubbkvällar i Sverige? (Sida 1 av 1)

Finns det några bra Open Decks klubbkvällar i Sverige? 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Klubbinfo (kommentarer) » Finns det några bra Open Decks klubbkvällar i Sverige?

• Calle Blåmes
  •  
  • #1 Måndagen den 13 februari 2012 kl 11:24

Finns det några bra Open Decks klubbkvällar i Sverige?

Hej,

Har djat i två-tre år nu men har mest spelat på privata fester och tillställningar och är nu bra sugen på att komma ut och spela i klubbmiljö. Har börjat fila på att skapa "egna temakvällar" på någon lokal klubb/pub då min stad inte har någon scen för den musiken jag spelar (deep house-minimal techno och en del proggresive psytrance) men undrar samtidigt om det finns "Open Decks" kvällar i Sverige och i synnerhet Göteborgs-området.

Med Open Decks menar jag: Kvällar där hobby djs får komma och visa vad dem går för. En typ av "introduktions kväll" för oetablerade djs.

Tack på förhand

• 7an
  •  
  • #2 Måndagen den 13 februari 2012 kl 23:14

Inget jag känner till, det är vassa armbågar, brun tunga och mkt polare som gäller om du vill lira, i synnerhet göteborg.

Open mike (Stand up) lär inte dyka upp inom DJ scenen (Open Decks), även om iden skulle vara lockande

Varför, jo många DJS / Festfixare, Arrangörer är Liverädda för konkurrens, där det innebär att en liten pubertal tonåring kommer in och petar en Resident, Gubbe eller annan varelse av banan.

Men du får kolla på andra ställen, där man lirar lite mer okommersiell inriktning, DNB, DS, Deep, Minimalt mm

Skulle tippa på Röda Sten, Nef eller Sticky, ev Berget och deras annorlunda kvällar, kolla även Henriksberg!

Lycka till

/Mdb

• Calle Blåmes
  •  
  • #3 Onsdagen den 15 februari 2012 kl 10:22

Japp, har redan kollat lite på Röda Sten och en del temakvällar på Rio Rio som verkar väldigt intressanta. Men inte hört/tänkt på varken Nef, Sticky, Berget eller Henriksberg! Så skall kolla in alla dessa klubbarna. Tack så mycket för tipsen!

Kommer väl antagligen bli till att börja arrangera någon typ av temakväll på någon lokal klubb och sedan kanske någon "open air" fest till sommaren med inriktning på den musiken jag själv gillar att spela och lyssna på! Så kanske man får ett tillfälle att synas och att det i sin tur (förhoppningsvis) kan ge en liten skjuts till fler gig.

DJ Watch

Choco Canel (33 år)
Stockholms län / Stockholm

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015

av Lugg för 3 år sedan