Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Pickup/Nål i medelklassen för dj-bruk (Sida 1 av 1)

Pickup/Nål i medelklassen för dj-bruk 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Skivspelare » Pickup/Nål i medelklassen för dj-bruk

• DJ Gunnar
  •  
  • #1 Måndagen den 20 februari 2012 kl 03:44

Pickup/Nål i medelklassen för dj-bruk

Hejsan!
    Jo det är så att jag hade tänkt att ge mina två skivspelare en liten uppgradering och köpa mig två riktiga pickuper/nålar nu när jag har börjat mixa mer vinyl. Just nu sitter det en Ortofon OM PRO på ena spelaren och en Audio Technica AT-91, vet inte direkt om dessa är ämnade för att dj:a med, nu spelar jag inte ute utan endast i hemmastudion.
    Vad tycker ni är ett bra alternativ för mig, jag vill inte lägga ut en förmögenhet då jag inte lägger all tid på att stå vid vinylspelarna. Jag har kollat på Ortofon's Concorde och dom ser riktigt läckra ut, men priset är väl aningen högt för min smak...
    Det blir ju en hel del mixande, jag scratchar inte, men det blir ändå mycket fram och tillbaka med skivan innan man släpper igång den så jag vill ju åtminstone köpa något dugligt och inget skit som jag blir missnöjd med i slutändan.
    Jag har budgeten till att köpa 2st concorde men hade gärna lagt lite av pengarna på div. andra saker som bör uppgraderas så kom ni med tips på bra pickuper/nålar som ändå håller måttet och inte är någon billig skit.

Om det kan hjälpa någon i rekommendationen så kör jag Hardcore i 170-180 BPM

MVH DJ Gunnar

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015