Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Ljudkortsintällningar för Traktor Kontrol s2 (Sida 1 av 1)

Ljudkortsintällningar för Traktor Kontrol s2 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Frågor, svar och nyheter: Traktor » Ljudkortsintällningar för Traktor Kontrol s2

• zimonk
  •  
  • #1 Tisdagen den 28 februari 2012 kl 23:02

Ljudkortsintällningar för Traktor Kontrol s2

Hej,

Har nyss köpt en Traktor Kontrol S2 och som bekant tillkommer Traktor pro 2.

Jag har dock problem med ljudkorts inställningarna och output ljudet, jag vill använda mig av traktor kontrollens inbygda ljudkort och outputen ifrån kontrollen, har försökt men utan framgång.

Är det någon som har koll på detta i så fall skulle jag vara oerhört tacksam över en förklaring för vilka inställningar jag ska göra.

Tack,

• Whaatafck
  •  
  • #2 Måndagen den 16 april 2012 kl 11:27

Vad händer när du försöker? Får du inge ljud alls, eller är det något annat som ställer till det?

Jag kör personligen denna setupen hemma, använder Traktor Kontrol S2 ljudkort till allt (Windows, Traktor Pro, Spel osv), men för mig var det super simpelt. Det ända jag behövde göra var att ändrade Traktor Kontrol S2 Master till "Default Device" i Windows sedan var det bara att tuta och köra.

DJ Watch

Choco Canel (33 år)
Stockholms län / Stockholm

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015

av Lugg för 3 år sedan