Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Behöver hjälp/feedback (Sida 1 av 1)

Behöver hjälp/feedback 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Artiklar (kommentarer) » Behöver hjälp/feedback

• jimmydjglaad
  •  
  • #1 Tisdagen den 6 mars 2012 kl 13:53

Behöver hjälp/feedback

Tjeena! Gjorde en av mina första remixer igår! " i fruityloops " funderar på att lägga ut musiken på spotify! Hmm... Tycker ni att den håller för spotify eller för dålig? Något som låter kasst i låten som behövs rättas till? Behöver all hjälp jag kan få hehe :) Här kommer låten - > http://www.youtube.com/watch?v=LOOgfBV4KDU

• DJtrigitaliz
    Moderator

•  
  • #2 Tisdagen den 6 mars 2012 kl 14:33

Nej men spotify är för dåligt för dina remixar :)

jag skulle inte lägga det där i första hand ....

Soundcloud och sprid till rätt personer så ska du se ...

Otto T

• DJtrigitaliz
    Moderator

•  
  • #4 Tisdagen den 6 mars 2012 kl 15:20

Helt ok . men försök o få den signad ... eller är det en remix på en låt !! blir det ju lite svårt då....

• jimmydjglaad
  •  
  • #5 Tisdagen den 6 mars 2012 kl 15:27

aah de är ju en remix :/ har gjort endel själv också iuf! asså har inte en blekaste hur jag ska ta mig till för att bli signad :/

• DJtrigitaliz
    Moderator

•  
  • #6 Tisdagen den 6 mars 2012 kl 18:28

om det nu är en ren remix dvs någon som har gjort grund materialet som i ditt fall sången eller!

så finns det inte så mycket du kan göra möjligtvis skicka den till orginal artisten om dom gillar de kan du ha tur o få den signad genom dom ... annars är det en såkallad bootleg. o den kan du inte göra så mycket med ,,, lagligt sett iaf du kan absolut INTE lägga den på spotify ,,, för det kommer bli ett stort NO NO, från deras sida..

Men du kan lägga upp den på soundcloud ... fast igentligen inte ,, har man otur blir den bortplockad...
    Men då ska man ha stooor otur ... tagga den med bootleg eller remix så brukar det få ligga kvar.
    har du tur där så kan den bli uppmärksammad av rätt Fölk o du får kredd eller frågan om du har andra låtar eller kan göra remixar .. men det gäller somsagt att sprida stuffet till rätt folk... o det får du lista ut själv ,,, men jag kan säga att soundcloud har gett mig ett par kontrakt o div remix jobb så dö fött är det inte....

Otto T
    http://soundcloud.com/trigitaliz

• jimmydjglaad
  •  
  • #7 Tisdagen den 6 mars 2012 kl 19:04

Okeej låter ju fett kul! :) Vad innebär de att du får "Remix jobb" Tjänar du några pengar på dom jobben då eller hur fungerar de? :) Mvh

• DJtrigitaliz
    Moderator

•  
  • #8 Tisdagen den 6 mars 2012 kl 20:02

Njo vissa känar man pengar på andra kan vara deal att ex släppa eget material eller så byter man remix jobb åt varandra ... som sagt det taaaaar tid o bli stooor o tjäna klöver på det ... finns undantag .... men för dom flesta tar det ca 5 till 15 år innan man kan leva på det fullt ut..

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015

av Lugg för 3 år sedan