DJ Portal lägger ner den 5:e oktober 2018. Fram till dess fungerar tjänsten som vanligt. Klicka för mer info.

Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Traktor LE + Mixtrack Pro - Inget ljud i högtalare, mixtracken ger ingen respons (Sida 1 av 1)

Traktor LE + Mixtrack Pro - Inget ljud i högtalare, mixtracken ger ingen respons 
 (Sida 1 av 1)

Forum » DJ mjukvara » Traktor LE + Mixtrack Pro - Inget ljud i högtalare, mixtracken ger ingen respons

• GurraF
  •  
  • #1 Onsdagen den 20 juni 2012 kl 22:41

Traktor LE + Mixtrack Pro - Inget ljud i högtalare, mixtracken ger ingen respons

Köpte en mixtrack (och kontrollerade att den fungerande innan) idag, och har fått lite strul.

Jag hör det som spelas i traktor genom hörlurarna som är kopplade in i mixtracken, men ur högtalarna kommer ingenting (av det som spelas i traktor - annat ljud fungerar fint). Det händer heller ingenting när jag rör/trycker på kontrollerna på mixtracken.

Endast "Treble"-knappen, lampan vid slidern längst upp till höger och den högre "cue"-knappen lyser. Ingenting verkar hända när jag trycker på andra knappar; lampor tänds/släcks inte. Jag kommer ihåg att åtminstone volym-slidersen samspelade med traktor innan jag uppdaterade traktor, vet att fler knappar (cue, play/pause etc) lyste när han jag köpte den av visade den också.

Vad jag har gjort:
    1. Installerade Asio 4 All
    2. Installerade Traktor LE
    3. Ställde in traktor enligt quickstart-guiden:
    (Audio Device: ASIO4ALL v2
    Output Monitor L: 3: Mixtrack Pro 3, R: 4: Mixtrack Pro 4
    Output Master L: 1: Mixtrack Pro 1, R: 2: Mixtrack Pro 2)
    4. Kopplade in mixtracken
    5. Uppdaterade Traktor

Vet inte om det har med saken att göra, men varje gång jag startar traktor får jag upp detta felmeddelande (som sedan försvinner när jag trycker "försök igen": "Enheten är inte klar. Diskluckan kanske är öppen. Kontrollera att disken i enhet A: är korrekt insatt och att diskluckan är stängd.".

Myyycket tacksam för hjälp! Pussar, kramar och explicita nakenbilder utlovas.

Inlägg uppdaterat Onsdagen den 20 juni 2012 kl 22:44

• djalbin97
  •  
  • #2 Onsdagen den 20 juni 2012 kl 23:05

Hej!

Har du mappat den rätt ?
    Dratt kablarna från mixtracken till högtalare /förstärkare?
    Du ska dra ljudkablar från Mixtracken, INTE Datorn. (output 1) (Röd vit)

/Albin

Inlägg uppdaterat Onsdagen den 20 juni 2012 kl 23:43

• GurraF
  •  
  • #3 Torsdagen den 21 juni 2012 kl 11:38

Hej och tack för hjälpen! Jag hade som du sa kopplat högtalarna till datorn istället för mixtracken, nu måste jag bara ordna en adapter till högtalarnas ljudsladd.

Är det här en mapping jag ska/kan använda eller behövs något annat/mer?

http://traktorfreaks.com/freaks/mappingview.aspx?id=448

/Gurra

• djalbin97
  •  
  • #4 Torsdagen den 21 juni 2012 kl 13:04

Prova du den mappingen och skaffa en kabel så ska du nog se att det funkar! ;)

Fråga gärna frågor så svarar jag på dem!

Lycka till! /Albin

Inlägg uppdaterat Torsdagen den 21 juni 2012 kl 13:04

DJ Watch

Choco Canel (34 år)
Stockholms län / Stockholm

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 3 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan