Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Problem med Cue knappar - Denon DN-MC6000 (Sida 1 av 1)

Problem med Cue knappar - Denon DN-MC6000 
 (Sida 1 av 1)

Forum » CD/Mediaspelare » Problem med Cue knappar - Denon DN-MC6000

• Begga
  •  
  • #1 Lördagen den 28 juli 2012 kl 17:14

Problem med Cue knappar - Denon DN-MC6000

Undrar bara om någon annan upplevt problem med cue knapparna (hot-cue, inte de stora, de 4 mindre på varje däck) på sin MC6000 spelare. Har haft min sedan september förra året men flera (3-4 st) hot-cue knappar har börjat krångla. Dom funkar men det är som det är glapp i dom vilket gör att dom ibland inte startar när man trycker ner, ibland blir det som man tryckt två gånger fast man bara trycker ner en gång.
    Jag har spelat en hel del på maskinen och givetvis använt cue knapparna flitigt men tycker inte jag varit våldsam med dem. Spelaren är alltid i sitt case med toppen på när den inte används. Har inte spillt något på dem eller nått sånt.

Är det någon som kan rekomendera ett bra ställe att få hjälp att laga/byta om det behövs, bor i stockholmsområdet.

//Begga

• 7an
  •  
  • #2 Söndagen den 29 juli 2012 kl 02:51

Howdy, nope inga probs här, Det du skriver om verkar inte vara något hårdvarufel, jag fick dålig kontakt med traktor, och då strulade knapparna rejält, är det bara en sida eller båda?

Köpt i Sverige eller Utomlands?

Svenskt, i så fall är det EM nordic / XL Audio som har agenturen för Denon

Kolla med Pär Hessler han är en fena att hjälpa personer i nöd ;D

Ha det gött

/Martin

• Begga
  •  
  • #3 Söndagen den 29 juli 2012 kl 04:25

Hello 7an!

Tack för ditt svar. Det är båda sidorna faktiskt, inte alla cue knappar bara vissa "utvalda", jag har haft problem med traktor (mest sedan update till 2.5.1) men detta verkar vara nått med knapparna. Kanske spelar jag för våldsamt i alla fall på dem :)

köpt genom thonmann (stavning??) så det finns garanti men jag vill ju inte gärna skicka hela brädan till Tyskland för att fixa det... vem är Pär Hässler? (sorry men jag är rätt ny här på forumet)

Ha det gött du med Martin :)

Nicklas

• DJtrigitaliz
    Moderator

•  
  • #4 Söndagen den 29 juli 2012 kl 15:24

å det är därför man inte ska handla på thuman thoman ...

Om Det är hårdvarufel blir du tyvärr tvungen att skicka den til tysklandet.. och bli inte förvånad om den är borta en månad eller 2 :(

Du kan ju kolla med en midi Monitor "finns pc alternativ åxå" om knapparna sender som dom ska ..
    Gör dom inte det är det ju något knas på dom sänder dom som dom ska kan det vara traktor som spökar...

Testa då med andra Nyare Tsi filer för dom har gjort om Cue sedan 2,5 ver på traktor..

http://www.snoize.com/MIDIMonitor/

• Hessler
  •  
  • #5 Söndagen den 29 juli 2012 kl 17:06

Hessler här,
    Jodå jag hjälper gärna till men har bara ett krav
    Grejerna skall vara köpta i Sverige.
    Är man snål och köper på Tåmann får man vackert skicka grejerna dit även om man själv är orsaken till problemet. XL/EM har lista över alla serienummer som går ut i Norden så det är ingen ide att försöka med dom!
    Antingen får du leva med problemet eller fråga någon lokal telereparatör ( det är några microswitchar som skall bytas inget man måste vara Denonexpert för) eller skicka till Tyskland.
    EM-Nordic / XL Audio lär inte ta i den med tång !

Troligtvis är du för hårdhänt och har du tur har switcharna bara lossnat från kretskortet
    I så fall är det bara att löda dit dom igen:-) Det råkade jag ut för på playknappen en gång p en D2500
    Det var ett tag ßedan men HiFi Klubben tog. 200:- för den reparationen......

//DJ Hessler oleg Denonguru

• Begga
  •  
  • #6 Söndagen den 29 juli 2012 kl 17:52

@DJtrigitaliz: Tack för tipset med MIDI monitor, ska kolla på det! Har den senaste TSI filen och firmware är uppdaterad, har haft lite andra problem sen 2.5.1 av traktor som jag vet flera andra (på denon formumet) har också, men eftersom mitt problem med cue knapparna bara är på ett par av dom och helt random (inte ettan på varje eller så) så är det nog min oförsiktiga entusiasm som orsakat detta :)

• Begga
  •  
  • #7 Söndagen den 29 juli 2012 kl 18:18

@Hessler: tack för tipsen! Jag ignorerar att du vill kalla mig snål och att du förutsätter att jag ska begå bedrägeri för att få min kontroller lagad gratis.

FYI: min maskin köpte jag privat, för att jag fick ett bra erbjudande av en erfaren DJ som insåg att han saknade att bläddra bland sina skivor och därför skickade iväg maskinen rätt billigt med case och Traktor 2. Jag själv är inte DJ, jag jobbar med annat på dagarna och får utlopp för mitt musikintresse på nätterna, då passade det rätt bra med en snabb och billig affär, för mig var det inget ideologiskt beslut utan det föll sig bara så. Jag har ju inte direkt uttryckt att jag vill veta hur man ska lura en svensk återförsäljare att ta på sig garantiansvar för min kontroller utan ville bara se om man kunde få lite feedback av andra användare om det var ett vanligt fel, och kanske någon som visste vart man kan laga såna prylar (och ja givetvis hade jag räknat med att betala för det utförda jobbet, så snål är jag inte;) och det var nog inte jag som skrev att du skulle hjälpa mig, det var en annan vänlig medlem här som tipsade om ditt namn (se ovan). Men tack som sagt för att du tog dig tid att kommentera, inser att mitt inlägg kan låta lite svidigt, men det tyckte jag att ditt också gjorde, men no hard feelings från min sida i alla fall :)

Begga

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015