DJ Portal lägger ner den 5:e oktober 2018. Fram till dess fungerar tjänsten som vanligt. Klicka för mer info.

Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Backdrop enklaste sättet. (Sida 1 av 1)

Backdrop enklaste sättet. 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Ljuseffekter » Backdrop enklaste sättet.

• l1ll38r0r
  •  
  • #1 Onsdagen den 1 augusti 2012 kl 20:53

Backdrop enklaste sättet.

Så jag fick i uppdrag av mina föräldrar att fixa en projektion till deras bröllop och de hade tänk sig att bara ha ett bildspel på sig själva och roliga fina bilder som de tagit som skulle visas på en bioduk samtidigt som en dj de hyrt spelar. Jag kan ju bara göra en mapp och köra mediacenter bildspel eller whatever men jag känner att jag ville göra något extra.

Det första som komupp i mitt huvud var "Serato Video!" Men för det måste man själv ha det installerat på en dator som serato körs på och den här dj:en använder inte serato eller något. han kör cdjs med vanliga skivoir i.

Så då undrar jag om det finns något program man kan koppla in i till ex mixern som liksom hör och analyserar nivåerna och sen framställer en projektion (som den i mediaplayer fast inte lika amatörmässig)

Finns det något smart sätt att fixa det här på?
    Tacksam för svar!

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015