Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Problem med numark n4 (Sida 1 av 1)

Problem med numark n4 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Frågor, svar och nyheter: Numark » Problem med numark n4

• Dj Rahwster
  •  
  • #1 Tisdagen den 21 augusti 2012 kl 18:36

Problem med numark n4

Tjenna!
    Jag köpte mig en numark N4 för ungefär 3 månader sedan och har spelat med den på en hemmafest! den funkade hur bra som helst å jag packade ner den i sin kartong glad i vågen som jag var!
    När jag packade upp den nu härom dan så vägrade den att skicka ut nåt ljud... Och JA jag har kollat alla knobs och alla gains och allt som tänkas kan men jag får inget ljud ut ur hörlurarna och högtalarna.
    Någon annan som har haft samma problem?
    Hadeee

• Hessler
  •  
  • #2 Torsdagen den 23 augusti 2012 kl 06:48

När du kör controller så måste du först starta controllern innan du startar datorn och programmet (traktor?)

Om du inte gör det utan först startar datorn så hittar datorn inte ljudkortet i N4 utan väljer det interna ljudkortet.

Då måste man gå in i inställningarna i programmet (Traktor?? VDJ?? ITCH??) och byta från det interna och istället välja N4.

Jag tror att detta med största säkerhet är vad som hänt dig för det händer mig iderligen och om det är Traktor du kör så är det mycket lätt att åtgärda.

Kör du PC så vet jag inte men om du kör Mac är det allt du behöver göra....

//Hessler

• Dj Rahwster
  •  
  • #3 Fredagen den 24 augusti 2012 kl 21:48

DJ Hessler skrev [visa]: När du kör controller så måste du först starta controllern innan du startar datorn och programmet (traktor?)

Om du inte gör det utan först startar datorn så hittar datorn inte ljudkortet i N4 utan väljer det interna ljudkortet.

Då måste man gå in i inställningarna i programmet (Traktor?? VDJ?? ITCH??) och byta från det interna och istället välja N4.

Jag tror att detta med största säkerhet är vad som hänt dig för det händer mig iderligen och om det är Traktor du kör så är det mycket lätt att åtgärda.

Kör du PC så vet jag inte men om du kör Mac är det allt du behöver göra....

//Hessler

Tack för ditt svar Hessler!

Men mitt problem verkar vara mer komplicerat än så för jag har testat det du berättar om och systemet brukar vara på när jag startar datorn! Programmet jag använder är Serato DJ Intro och det finns inte många inställningar på det så har testat det mesta!

Men kommer du på nåt mer så får du gärna meddela detta!

Hadeee // Rawhster

DJ Watch

Choco Canel (33 år)
Stockholms län / Stockholm

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015