Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Köpa ny mixer (Sida 1 av 1)

Köpa ny mixer 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Mixerbord » Köpa ny mixer

• cyrus
  •  
  • #1 Tisdagen den 2 oktober 2012 kl 16:43

Köpa ny mixer

Kör just nu med vinyler och Serato SL3 ihop med en enkel numark mixer. Funderar på att köpa en ny mixer för att uppgradera det jag vill göra med låtarna och djandet. Ska nog köra på en pioneer men är lite kluven på vad som är lönt att köpa. Jag kommer nämligen i framtiden köpa två cd spelare (av några anledningar) men än så länge fortsätter jag med vinylerna. Är det då lönt att köpa en fyra kanalers? tänker på om man blir sugen på att slå in lite mashups då jag ändå kommer ha fyra spelare till hands, well kanske om jag nu inte göra mig av med vinylerna vilket jag inte hoppas :)

Anyhow, behöver lite input på vad jag ska köpa för mixer. Mitt tak ligger på 7000, kommer köpa begagnat

• Hessler
  •  
  • #2 Onsdagen den 3 oktober 2012 kl 06:27

Skall du köpa beg. så är det Denon, Pioneer, A&H och Rane som håller måttet.
    Passa dig för Pioneers billigare modeller för dom håller inte så bra kvalite (DJM300 350 400)

Jag anser att Denon ger mest kvalite och funktion för pengarna....

//Hessler

• Hessler
  •  
  • #4 Torsdagen den 4 oktober 2012 kl 06:29

Pioneer är överprissatt så du betalar för mycket när du köper och det gäller även begagnat.
    Kollar man på blocket så försöker folk få ut samma pengar som det kostar nytt i princip.

Därför är det en mycket bättre affaär att köpa begagnat Denon som har samma kvalite men som går att hitta både nytt o begagnat til vettiga priser!

//Hessler

• cyrus
  •  
  • #6 Torsdagen den 4 oktober 2012 kl 13:07

om denon har samma kvalité för billigare peng så kör jag nog hellre på det, varför ska man ha topnotch hemma liksom om man ändå bara övar mest hemma? eller jag kanske är ute och cyklar.

7an, angående ranemixer så kollade jag in det men eftersom jag ändå kommer köpa cd spelare i framtiden så kanske det ändå är mer värt med de här fyra kanalerna utifall att jag bestämmer mig för att behålla mina vinylspelare och kanske köra lite mashups.

FRÅGA INTE varför jag skiter i att köra fyra cd spelare. Det är helt enkelt svårt att släppa på old school shit HELT :)

DJ Watch

Choco Canel (33 år)
Stockholms län / Stockholm

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015

av Lugg för 3 år sedan