Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Traktor eller Numark? (Sida 1 av 1)

Traktor eller Numark? 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Mixerbord » Traktor eller Numark?

• Dj_Mikie
  •  
  • #1 Torsdagen den 8 november 2012 kl 18:18

Traktor eller Numark?

Tja!
    Jag har kört ett tag på mitt Behringer BCD3000 och känner för att byta upp mig. Jag är ju fortfarande nybörjare så för dyra saker kanske jag inte ska köra med än, men jag undra om Traktor S4 eller någon Numark i ungefär samma prisklass är något jag ska satsa på?

• 7an
  •  
  • #2 Fredagen den 9 november 2012 kl 10:04

Tja

Traktor är mjukvaran som Native instruments producerar.

S2 / S4an är hårdvaran från samma tillverkare!

Numark tillverkar hårdvara samt samarbetar med serato och Native

Native S2 / S4 är helt ok, likaså Pioneer Wego alt DDJSX eller Denon MC2000 / 3000 / 6000

Jag personligen har provat allting utan Wego, och jag kör själv med MC 6000 från Denon, och den funkar klockrent, den ser bra ut, utan att se ut som en leksak, kostar en del runt 6000 kr, samt har midi fullt ut, vilket gör att du kan mappa traktor precis som du själv vill, det går inte med S2/S4 eller Pioneer.

Jag har kompisar som använder både Pioneer och Denon, numark är inte lika vanligt idag som tidigare.

I mina ögon är det bara Traktor och Serato som är något att ha VDJ funkar men känns inte komplett!

Kolla på Denon innan du gör ditt val, framförallt känn på prylarna innan köp!!!

lycka till

/Martin

• Dj_Mikie
  •  
  • #3 Fredagen den 9 november 2012 kl 18:08

Tja Martin!

Ja jag kollade upp MC 6000 och DDJ SX, och jag tror det lutar åt MC 6000. DDJ SX var grym men den verkar vara helt ny och inte så mycket kritiserad än. Plus att mjukvaran är Serato som jag aldrig har jobbat med tidigare, utan bara med Traktor.