DJ Portal lägger ner den 5:e oktober 2018. Fram till dess fungerar tjänsten som vanligt. Klicka för mer info.

Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

AlltFörMusik.se - ny annonstjänst för musiker och musikintresserade (Sida 1 av 1)

AlltFörMusik.se - ny annonstjänst för musiker och musikintresserade 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Whatever » AlltFörMusik.se - ny annonstjänst för musiker och musikintresserade

• AlltFörMusik.se
  •  
  • #1 Tisdagen den 22 januari 2013 kl 22:06

AlltFörMusik.se - ny annonstjänst för musiker och musikintresserade

Hej Dj Forum,

Jag tänkte berätta om en helt ny webbplats som jag och en vän har utvecklat.

http://www.alltformusik.se

AlltFörMusik.se är en helt ny tjänst som för samman musiker och musikintresserade. Siten erbjuder möjligheten att annonsera spelningar och events, köpa och sälja instrument, skivor och andra musikrelaterade produkter, samt läsa högkvalitativa artiklar om musik - allt helt gratis givetvis!

Vår ambition är att expandera kraftigt, och att inom kort vara det självklara valet för musikrelaterade annonser i Sverige. Vi som driver tjänsten är själva musiker och vi kommer kontinuerligt att jobba för att förbättra tjänsten, och tar tacksamt emot era frågor och synpunkter.

Villkoren är generösa med en annonstid på 30 dagar, 5 bilder, samt möjligheten att spara sina uppgifter vilket gör det enkelt och smidigt att annonsera på AlltFörMusik.se. På sajten kan man också anpassa annonsvisningen utifrån intresse och geografisk plats.

Ta er en titt och kom gärna med synpunkter! I dagsläget har vi inte så mycket annonser för DJ-prylar, dock har vi kategorier för det och välkomnar alla att annonsera hos oss. Vi välkomnar också annonser om LP/vinyler!

Vi har i dagsläget ca 600 unika besökare per dag, och växer så det knakar!

Välkommen!

Inlägg uppdaterat Tisdagen den 22 januari 2013 kl 22:06

• 7an
  •  
  • #2 Onsdagen den 23 januari 2013 kl 01:33

Ett gott initiativ som jag välkomnar varmt, innan har det bara funnits Vendolin, numera vend som tillhandahållit hyfsade annonser, som sagt håller tummarna för er ;D

/Martin

• AlltFörMusik.se
  •  
  • #3 Onsdagen den 23 januari 2013 kl 10:44

Martin: Kul att du gillar sidan!

Ja vend är ju i dagsläget störst. Dock vill jag hävda att dom är det pga att det inte fanns något alternativ, snarare än att dom är bäst.

Enligt vår mening har vend stagnerat för rätt länge sedan, och personen bakom sidan verkar inte speciellt intresserad av att förbättra sidan och hörsamma användarnas synpunkter.
    Vi har också mer generösa villkor (30 dagar, 5 bilder jämfört med vends 15 dagar, 2 bilder).

Rent funktionsmässigt har vi en bättre sajt än vend, och nu måste vi bara se till att annonsflödet ökar. Vi lanserade tjänsten i somras, men pga strul med vårt förra webbhotell är det först nu som vi känner oss nöjda med sidans prestanda och funktion.

I tillägg till instrument och annan musikutrustning vill vi också premiera annonsering av udda grejor som vinyler, kuriosa, samt vara en plats där band/artister/DJs/etc. kan marknadsföra spelningar och sina tjänster. Om ni letar jobb/gigs kan ni exempelvis lägga in en annons att ni gärna ställer upp som DJ på privata fester, diverse arr osv! Även om ni inte får ngt napp direkt så är det ändå bra att synas i alla möjliga sammanhang. ;)

Vi jobbar också på att utveckla en mobilanpassad version av sidan, som förhoppningsvis kommer att se ljuset runt Mars/April.

Vi är dedikerade att bli den ledande annonseringssajten för musik inom de kommande månaderna! ;)

Njut dagen!
    / Micke på AlltFörMusik.se

• AlltFörMusik.se
  •  
  • #4 Tisdagen den 12 februari 2013 kl 17:53

Nu har vi även lanserat sidan i Norge.
    http://www.altformusikk.no

Vill även tipsa om vår Youtube-kanal där vi samlar en massa sköna filmer.

http://www.youtube.com/user/alltformusik

• AlltFörMusik.se
  •  
  • #5 Torsdagen den 21 mars 2013 kl 10:46

Nu har vi lanserat en ny design och en mobilanpassad version av sidan.

Välkommen in på en titt!

http://alltformusik.se/

• Cheeky Monkey
  •  
  • #6 Söndagen den 7 april 2013 kl 21:25

tack för tipsen :) jag har precis laggt upp mina 1200's till salu där... ser vad som händer :)

• AlltFörMusik.se
  •  
  • #8 Lördagen den 11 maj 2013 kl 17:39

Kul att du tycker det! Vi har dock bara börjat, vi kommer jobba hårt för att sidan ska växa till sig ordentligt! ;)

Vi vill också tipsa om vår artikel om konceptet/klubben Lamour. Om jag inte minns fel är Victor (mannen bakom Lamour) aktiv här på forumet?!

"Från Gävle kommer Lamour, ett koncept i form av ett litet skivbolag, arrangör, plats för artister och DJ-musik."
    http://alltformusik.se/artiklar/41

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015