Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Organisation av låtar (Sida 1 av 1)

Organisation av låtar 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Semipro DJ's/pro DJ's » Organisation av låtar

• Johan_BG
  •  
  • #1 Torsdagen den 14 februari 2013 kl 17:55

Organisation av låtar

Hej. Jag har tänkt att börja organisera upp mina låtar bättre. Som det är just nu finns dom lite här och där på datorn. Jag kommer behöva byta dator sen och vill göra det så lätt som möjligt för mig vid den övergången.

Jag har tänkt att lägga alla låtar i en mapp och därefter organisera allt i traktor genom spellistor med olika genres osv.. När jag skaffat den nya datorn lägger jag över hela mappen på den och importerar i traktor. Kommer mina spellistor att fungera om jag lägger över dom eller kommer jag vara tvungen att göra nya? Finns det någon nackdel med detta sätt?

Något annat jag bör tänka på? Alla tips är välkomna, vill göra det här ordentligt från början så att jag slipper onödigt krångel i framtiden.

Tack på förhand.

• Hessler
  •  
  • #2 Torsdagen den 14 februari 2013 kl 19:23

Du kan ju alltid organisera genom att lägga mappar i mappen.

Jag har organiserat så här:

Mapp Musik
    i Musik mappen har jag mapp 60s mapp 70s mapp 80s mapp 90s mapp 00s mapp 10s
    I mapp 60s har jag mapp Pop mapp Soul mapp Rock&Roll mapp Rock osv

Hoppas du förstår??

Spellistorna finns i Traktor och om du flyttar över traktor till din nya dator komer dom att följa med (åtminstonde om du kör Mac)

Inlägg uppdaterat Torsdagen den 14 februari 2013 kl 19:24

• Johan_BG
  •  
  • #3 Fredagen den 15 februari 2013 kl 22:37

Ja det får nog bli så har jag kommit fram till. Mappar i mappen. Det är den stilen jag kört på förut bara att det ballade ur ganska fort. Får se till att ha disciplinen på topp nu så kommer det bli fint.

Tackar.

DJ Watch

Choco Canel (33 år)
Stockholms län / Stockholm

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015