Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

1000MK3 SD Kort. (Sida 1 av 1)

1000MK3 SD Kort. 
 (Sida 1 av 1)

Forum » CD/Mediaspelare » 1000MK3 SD Kort.

• wyvern
  •  
  • #1 Tisdagen den 26 mars 2013 kl 16:23

1000MK3 SD Kort.

Undrar om 1000MK3 som har SD kortläsare kan ta t.ex SAMSUNG SDHC kort på 8 eller 16 GB. Eller är det vanliga SD kort som gäller? Vad är max storlek då som gäller?

• Hessler
  •  
  • #2 Onsdagen den 27 mars 2013 kl 10:33

Det fungerar inte med SDHC!! (tro mig, jag har provat)
    Endast vanliga SD vad gäller storlek så vet jag inte om det finns begränsningar men min kvalificerade gissning är att om det är ett SD kort spelar storleken ingen roll.

Kolla i manualen för mer info.
    Om du inte har manual borde den finnas att ladda ner på nätet från Pioneer DJ

//Hessler

• wyvern
  •  
  • #3 Onsdagen den 27 mars 2013 kl 19:46

Fick höra av en annan kollega igår att SD kortens funktion är endast till för att lagra cue punkter och annan info. Dock ej för att spela upp musik från. Stämmer detta?
    Då jag själv kör 850:or så är det riktigt smidigt med USB funktionen, men ska lira på en klubb i helgen som kör 1000MK3:orna. Lite segt å hålla på med att bränna skivor.

• Hessler
  •  
  • #4 Torsdagen den 28 mars 2013 kl 08:35

Ja, det stämmer. SD kortet kan bara lagra cuepunkter, hot cup och loopar.

Varför inte ta med 850:orna till klubben??

//DJ Hessler

• wyvern
  •  
  • #5 Fredagen den 29 mars 2013 kl 20:03

Det satt fast allting i nån sorts rigg på något vänster, fråga mig inte varför. Spelningen gick bra men störde mig på att spelarna var så långsamma på att läsa, kanske de har gått för många timmar utan underhåll. Plus att de inte har USB stöd så man fick stå och bläddra i sitt mp3 cd case.

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015

av Lugg för 3 år sedan