Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Varför är Pioneers mixers så överskattade (Sida 1 av 1)

Varför är Pioneers mixers så överskattade 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Mixerbord » Varför är Pioneers mixers så överskattade

• Raderad75960
  •  
  • #1 Tisdagen den 16 april 2013 kl 13:47

Varför är Pioneers mixers så överskattade

Dåligt ljud och allt känns mycket billigare än Allen & Heath mixers.

• Ferronato
  •  
  • #2 Torsdagen den 18 april 2013 kl 01:16

Vilka mixers syftar du på när du säger "dåligt ljud" och "billigare än Allen & Heath"?

• Raderad75960
  •  
  • #3 Torsdagen den 18 april 2013 kl 13:30

Nej jag menar inte dåligt ljud. Det påståendet tar jag tillbaka. Men det är ju uppenbart att en Allen & Heath Xone 92 som släpptes redan 2004 är kvalitetsmässigt bättre på alla områden än en Pioneer DJM-2000 när det kommer till ljudkvalitet och utgångar. Tex har Xone 92 balanserade utgångar för "Rec In" vilket inte DJM-2000 har.

• Trin
  •  
  • #4 Torsdagen den 18 april 2013 kl 15:46

Pioneer och AH har lite olika filosofier. Pioneers mixar är rätt lekfulla med många effekter och kortare reglar.

Har själv en AH Xone 92 och älskar den. Less is more. Filtren jobbar utan att höja signalen till rött som pioneers mixrar gör av någon konstig anledning.

Tror inte AHs record out skilljer sig så mycket mot Pios.

Håller med om att Djm 2000 känns plastig, föredrar 900an.

Är säkert en vanesak, men tycker Xone 92 är trevligare att cuea med.

Ser fram emot ljud och ljusmässan nästa vecka för att ta på lite andra grejjer.

• Raderad75960
  •  
  • #5 Fredagen den 19 april 2013 kl 12:02

Dustbrigade skrev [visa]: Pioneer och AH har lite olika filosofier. Pioneers mixar är rätt lekfulla med många effekter och kortare reglar.

Har själv en AH Xone 92 och älskar den. Less is more. Filtren jobbar utan att höja signalen till rött som pioneers mixrar gör av någon konstig anledning.

Tror inte AHs record out skilljer sig så mycket mot Pios.

Håller med om att Djm 2000 känns plastig, föredrar 900an.

Är säkert en vanesak, men tycker Xone 92 är trevligare att cuea med.

Ser fram emot ljud och ljusmässan nästa vecka för att ta på lite andra grejjer.

Du säljer om möjligen inte din Xone 92? ;)

Ja effekter är bara onödigt tycker jag, ge mig ljudkvalitet och robust chassi så är jag nöjd!

• Trin
  •  
  • #6 Fredagen den 19 april 2013 kl 13:07

Hehe nej det gör jag inte. De är inte överdrivet dyra att få tag på (nya som beggade). Annars har du Xone 22 som är oförskämt billig men som är trevlig.

• Raderad75960
  •  
  • #7 Tisdagen den 30 april 2013 kl 15:42

Dustbrigade skrev [visa]: Hehe nej det gör jag inte. De är inte överdrivet dyra att få tag på (nya som beggade). Annars har du Xone 22 som är oförskämt billig men som är trevlig.

Okej! Jag kör redan med en A&H Xone 42 som jag köpte beggad. Det var en kille som ville sälja sin Xone 92:a men han ångrade sig tyvärr.

• Hessler
  •  
  • #8 Onsdagen den 1 maj 2013 kl 02:16

Kul att ni gillar Denonmixrarna :-)

Om ni inte visste det så köpte D&M A&H 2008 :-)

http://connection.ebscohost.com/c/articles/31967264/d-m-buys-allen-heath-brand

(D&M = Denon/Marantz)

Själv kör jag Denon X1700 som är utvecklad från det bästa Denon har och Det bästa A&H har.
    Den för mig bästa mixern man kan köpa för pengar :-)

//DJ Hessler

DJ Watch

Choco Canel (33 år)
Stockholms län / Stockholm

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015