DJ Portal lägger ner den 5:e oktober 2018. Fram till dess fungerar tjänsten som vanligt. Klicka för mer info.

Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Gemini ps 646 pro 2 (Sida 1 av 1)

Gemini ps 646 pro 2 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Mixerbord » Gemini ps 646 pro 2

• DJkm
  •  
  • #1 Onsdagen den 26 juni 2013 kl 11:41

Gemini ps 646 pro 2

Har fått erbjudande att köpa en Gemini PS 646 pro 2 för en billig peng. Nån som har erfarenheter av den?

• DJkm
  •  
  • #3 Fredagen den 28 juni 2013 kl 13:03

Tack det var bra att veta. Lät lite för bra för att vara sant.
    Vad rekommenderar du istället?

• Hessler
  •  
  • #4 Måndagen den 1 juli 2013 kl 06:25

Kan du klara dig med två kanaler rek jag starkt A&H Xzone 22 bra ljud och mycket bra kvalite för dom pengarna:
    http://www.ljudia.se/pa-dj-s82099/mixer-s82100/dj-2-kanals-c80598/allen-heat-xone-22-p481166/

Annars allt som står Denon, Rane eller A&H rekommenderas
    även Pioneer men inte DJM300/400 och dom är onödigt dyra mot vad du får för pengarna tycker jag!

//DJ Hessler

• DJkm
  •  
  • #5 Måndagen den 1 juli 2013 kl 10:37

Ok, jo två kanaler lär väl räcka. Kommer nog inte bli så avancerat DJ:ande för min del tror jag.

Men vad är det som skiljer en dyr från en billig från en dyrare mixer egentligen. Det är inte fler funktioner antar jag. "Färgar" en billig ljudet mycket?

• Hessler
  •  
  • #6 Måndagen den 1 juli 2013 kl 12:52

Hej!

Jag förstår att det är lockande att köpa en lågprismixer typ Gemini för den har samma funktioner som en mixer som kostar 10ggr mer men tro mig, du får vad du betalar för med mycket få undantag!

Den jag nämnde Xzone 22 är prisvärd för A&H har tagit bort allt lull lull och har ett lågt pris för att det är få komponenter istället för som på t.ex Gemini ha lika många komponenter fast mycket lägre kvalite!

En billigare mixer har billigare komponenter!
    Det innebär ett sämre ljud, sämre isolering mot brumm o brus
    Sämre komponenter innebär också att reglar och potentiometrar inte håller någon längre tid.
    Använder man inte en billig mixer t.ex. Geminimixern du nämnde så mycket, kan den hålla garantitiden ut
    men jag tippar max 2år.
    En kvalitetsmixer håller 8-10år minst, har man otur får man byta en knapp eller regel inom den tiden men annars håller grejerna för ganska tuffa tag.
    En kvalitetsmixer bör du kunna få ut min 50% av nypriset efter ca 2-3år om du vill byta.
    En Gemini får du 100:- för på blocket om du har tur ;-)

Jag har själv en Denon X1700 som är ca 5år och den fungerar lika bra som när jag packade upp den ur kartongen, lite färg vid x-fadern har slitits ner för jag tränar rätt mycket scratch. men jag har inte bytt någonting på den ännu, jag har spelningar i snitt en gång i veckan då jag tar med min mixer m,m,
    så den har nog gått + 5000 timmar felfritt.

• DJkm
  •  
  • #7 Tisdagen den 2 juli 2013 kl 13:23

Tack så mycket för ditt utförliga svar.

Många bra poänger du har. Inte minst andrahandsvärdet. Om DJ intresset inte blir bestående är det ju bra om man kan få tillbaka åtminstone en del av pengarna. Eller om man byter upp sig om det skulle vara mer än en fling. :)

Trodde inte det var så illa som 100 kr, http://www.blocket.se/goteborg/Tva_stycken_2_kanals_mixer_47148353.htm?ca=14&w=3 här vill de ha 300 för en två kanalig. DÅ måste ju en 4 kanals vara värd minst 600 :)

Tack för att du rett ut begreppen. Ska ta mig en funderare.

• Hessler
  •  
  • #8 Tisdagen den 2 juli 2013 kl 14:29

HaHahahahaha

Den annonsen har legat inne innan för 400:- och nu sänkt till 300:- sedan 13 Juni.

Tror du han får sålt dom?
    Det tror inte jag :-)

//DJ Hessler

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista