DJ Portal lägger ner den 5:e oktober 2018. Fram till dess fungerar tjänsten som vanligt. Klicka för mer info.

Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Funderar på ny utrustning (Sida 1 av 1)

Funderar på ny utrustning 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Semipro DJ's/pro DJ's » Funderar på ny utrustning

• coffeDj
  •  
  • #1 Fredagen den 2 augusti 2013 kl 09:41

Funderar på ny utrustning

Nu när lönen efter sommar jobbet kommer så är det nog dags för ny utrustning. För närvarande har jag ett Pioneer cdj/djm 400 kit + en X1 kontroller. Efter mycket funderande så lutar det just nu åt följande

1x Pioneer DJM-850
    2x Native instruments X1 MK2
    Samt nya monitorer för ca 2000-3000 kom gärna med tips och åsikter

• wyvern
  •  
  • #2 Onsdagen den 14 augusti 2013 kl 17:44

Kör mina 850:or fortfarande och kan säga att jag älskar dom! De är inte de nyaste av spelare men fortfarande bland de bättre. De går till och med före den förra klubb standarden när alla körde 1000MK3. Detta pga USB stödet och snabbheten i sökanden på minnena.

• coffeDj
  •  
  • #3 Torsdagen den 15 augusti 2013 kl 11:09

Andy skrev [visa]: Kör mina 850:or fortfarande och kan säga att jag älskar dom! De är inte de nyaste av spelare men fortfarande bland de bättre. De går till och med före den förra klubb standarden när alla körde 1000MK3. Detta pga USB stödet och snabbheten i sökanden på minnena.

Kommer dock inte använda CDJ´s utan bara X1 kontrollerna.

Inlägg uppdaterat Torsdagen den 15 augusti 2013 kl 11:09

• Hux
  •  
  • #5 Fredagen den 16 augusti 2013 kl 00:50

Har pillat lite på 850 mixern. Rätt trevlig men dyr..... Tycker man kan få bättre mixer för pengarna.
    Om inte mindre.
    Titta ex på Denon DN - x1600.
    Ser rätt fin och trevlig ut.

• 7an
  •  
  • #6 Fredagen den 13 september 2013 kl 15:29

Stirra er inte blinda på märken, utan titta på vad som erbjuds gentemot pris, funktionalitet och framförallt kvalitet!

En mixer är något som förhoppningsvis skall hålla i i många många år, så det är en stor investering som görs, framförallt om man använder den i sin yrkesutövning!

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015

av Lugg för 3 år sedan