Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Koppla CDJ 900 till Macbook pro retina (Sida 1 av 1)

Koppla CDJ 900 till Macbook pro retina 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Whatever » Koppla CDJ 900 till Macbook pro retina

• Zoë London
  •  
  • #1 Söndagen den 15 september 2013 kl 00:35

Koppla CDJ 900 till Macbook pro retina

Hej

Ja den här frågan har väl kanske mer med usb-hubbar att göra än med DJ:ande därför la jag frågan här.

Sorry om detta är en dum fråga men frågar man inte så får man inga svar.
    Har CDJ 900 + DJM 800 sedan en tid tillbaka och har hittills endast använt dessa med USB, dvs exporterat låtarna till USB. Tänkte nu koppla ihop CDJ-erna med min nya Macbook Pro Retina som tyvärr inte har någon ethernet-port. I instruktionsboken står att man ska använda två nätverkskablar från vardera CDJ och kopplar in i en switch hub, som man sedan kopplar in i datorn. Är det rätt uppfattat?

Nu har jag ju ingen ethernet-port till datorn, men jag har en sådan där ethernet-thunderbolt-hub för Mac. Där får det ju dock bara plats en nätverkskabel och den platsen behöver jag för min vanliga nätverkssladd (sänder webbradio så behöver den platsen samtidigt som jag använder CDJ:erna)

Finns något annat /bättre sätt att koppla ihop det? Kan man koppla in två usb-ethernet-hubbar till datorn via en usb-hub?

Inlägg uppdaterat Söndagen den 15 september 2013 kl 00:35

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015