DJ Portal lägger ner den 5:e oktober 2018. Fram till dess fungerar tjänsten som vanligt. Klicka för mer info.

Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

REKORDBOX (Sida 1 av 1)

REKORDBOX 
 (Sida 1 av 1)

• salomon
  •  
  • #1 Torsdagen den 2 januari 2014 kl 20:07

REKORDBOX

Hej!

Skulle behöva hjälp av någon kunnig inom rekordbox. Min fråga är egentligen om jag kan importera mina playlist´s från en USB sticka till en rekordbox på min Mac book pro. Har gjort listorna och dragit in de på stickan i min stationära Imac, men tänkte börja fixa med detta i den bärbara istället och vill ju inte göra om allt jobb.

Skulle även vilja radera de spår jag har "analyserat" i Rekordbox (totalt 20.000 spår) som inte används i någon playlist för att få programmet att jobba snabbare. Men det går ju inte att se i listan för alla spår vilka som finns i en playlist o inte. Tar man bort "för många" kommer ju de som finns i en playlist men är borttagna inte gå att spela...

Enklast vore ju även i stationära då att radera allt o dra in de från stickan igen eftersom de är precis de ca 5000 låtarna som finns där jag behöver och vill ha kvar. Men det verkar ju inte gå?!

Tacksam för svar!

Inlägg uppdaterat Torsdagen den 2 januari 2014 kl 20:09

• Hessler
  •  
  • #2 Lördagen den 4 januari 2014 kl 01:06

Du kan importera playlists från din sticka men bör då ha dessa spår fysiskt på din HDD i MBP.
    (Fast man brukar göra tvärt om)

Lättast vore att flytta allt från din iMac till din MBP tycker jag.
    http://support.apple.com/kb/HT4889?viewlocale=sv_SE

Gör en excellfil av låtarna i playlists och en excelfil av alla analyserade spår
    Markera alla playlistslåtar med en färg och flytta till samma excellark som alla analyserade.
    Sortera i någon typ av ordning tex bokstavsordning titel. Då ser du vilka du skall ta bort och det är bara att sätta igång. Tyvärr kommer jag inte på något bättre just nu ??

Du ka flytta filerna från stickan till datorn, det går.

I med stickan,
    klicka på devices
    Klicka på pilen till höger om collection
    Markera alla låtar i devices eller enhetslistan
    Dra och släpp dom i samlings/collection rutan
    Vänta till datorn jobbat klart
    Done :-)

//DJ Hessler

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor