Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

Pioneer XDJ-R1 uppdatering till  ver 1.10  ??? (Sida 1 av 1)

Pioneer XDJ-R1 uppdatering till ver 1.10 ??? 
 (Sida 1 av 1)

Forum » CD/Mediaspelare » Pioneer XDJ-R1 uppdatering till ver 1.10 ???

• salomon
  •  
  • #1 Måndagen den 16 juni 2014 kl 14:59

Pioneer XDJ-R1 uppdatering till ver 1.10 ???

Någon fler som kör med denna trevliga spelare?

Bytte faktiskt från CDJ-2000 till denna och har inte ångrat mig en sekund, förutsatt att man kör med en Ipad som display där man får effekter och kan söka efter låtarna på USB stickan.

Det jag var orolig för innan jag slog till var att många youtube-klipp visade på att den kunde "frysa" displayen och alla knappar, men fortsätta att spela låten en stund innan det blev tyst och man var tvungen starta om den. Detta har dock inte varit så stort problem för mig som de framstod som enligt endel forum. Det har hänt ca 3-4 gånger på de ca 20 gig jag använt den på! Visst är det lite tråkigt när det händer, men man är ju igång igen på knappt en minut. Har även hänt några få fånget att Ipadén tappat uppkopplingen till nätverket i kontrollern, men det påverkar ju inte musiken så bara att ansluta igen.

Kör fortfarande med firmwire ver 1.07 i spelaren som den hade när jag köpte den. Nu finns det ända upp till version 1.10 ute, men har läst någonstans att man inte ska uppdatera den om den fungerar tillfredsställande, för har även varit endel andra buggar som att Eko hänger sig och något konstigt ljud på vinyl läget. Så min fråga är om någon uppdaterat till senaste versionen och kan säga vad den har att erbjuda för buggar eller om jag törs uppdatera?!

Jag kör självklart senaste versionen av Rekordbox och Remotebox i Paddan.
    Kan bara rekommendera alla att testa denna skapelse i övrigt, prisvärd och riktigt trevlig att jobba med.

Inlägg uppdaterat Måndagen den 16 juni 2014 kl 15:01

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015