DJ Portal lägger ner den 5:e oktober 2018. Fram till dess fungerar tjänsten som vanligt. Klicka för mer info.

Välkommen till DJ Portal, Sveriges största site för deejays och folk som söker deejays till bröllop!

15 år och DJ?? (Sida 1 av 1)

15 år och DJ?? 
 (Sida 1 av 1)

Forum » Semipro DJ's/pro DJ's » 15 år och DJ??

• partynextdoor
  •  
  • #1 Lördagen den 16 augusti 2014 kl 01:49

15 år och DJ??

Hej, jag är en tjej på 15 år som inte vågar erkänna sina drömmar. Jag har redan vid 13-års åldern haft den största drömmen att få igång dansgolvet. Drömmer jätteofta när jag sover att jag
    Dj'ar själv i mitt rum, vilket är skumt då det aldrig varit på scen som jag drömmer att jag spelar. Jag brukar kalla mig själv för DJ i huvudet då jag kan beatmatcha och allt annat grundläggandes. Mitt stora problem är då att jag är som sagt 15 år med ingen inkomst och kan då inte köpa en utrustning för att träna upp mig som jag därefter kan börja spela. Finns det några andra sätt jag kan göra? Jag vill helst börja vid tidig ålder och jag är tacksam för alla svar.

Inlägg uppdaterat Lördagen den 16 augusti 2014 kl 01:55

• udda1
  •  
  • #2 Lördagen den 16 augusti 2014 kl 13:17

Hej,

Har själv haft samma problem som du och har fortfarande,
    Är 16 och har inte heller någon stor inkomst.
    Jag spelar numera åt "hot space disco" som anordnar discon åt låg- mellan stadiet.
    Dem köper in utrustning som behövs och jag får säga till vad jag vill lägga till osv. Men lägger förstås ner stora pengar på min egna utrustning.

Du kan kolla i ditt närområde om det finns nåt liknande eller få regelbunda spelning på fritidsgårdar, leta oxå efter andra Dj's där du bor och kolla om du kan få låna/ testa deras.
    Kolla även blocket eller liknande för billig utrustning.

• partynextdoor
  •  
  • #3 Lördagen den 16 augusti 2014 kl 22:48

jo , der låter som en helt okej ide förutom att hur ska jag träna innan liksom? ;P dessutom så bor jag i en liten by och om det skulle hända att dom vill hyra in någon billig dj som gör gratis skulle dom inte betala utrustningen åt mig heller :/ Jag ska försöka sommarjobba nästa år och köpa en väldigt billig och därefter få kontakt med andra annars. Men tack för du svara!!

• udda1
  •  
  • #4 Lördagen den 16 augusti 2014 kl 23:10

Vad kör du på just nu?
    Leta billigt begagnat som du kan koppla t högtalare så kan du få några gig
    Och utöka under tiden

• partynextdoor
  •  
  • #5 Lördagen den 16 augusti 2014 kl 23:41

jag gick på DJ kurs förra året och då var det en pioneer. Det var fett kul, men då använde vi utav crossfadern. Sen så minns jag så lite och det är därför vill jag köpa en egen och träna upp mig. Sen så använde jag mig utav Virtual DJ ett tag och då började det sätta sig på plats i huvudet. Vad använder du själv då?

• udda1
  •  
  • #6 Söndagen den 17 augusti 2014 kl 12:23

Okey :)
    Började med en liten ion iCue och lärde mig grunderna.

Köpte sedan en numark mixtrack quad för att förbättra mina tekniker,
    Lära mig nya saker, kunna ha små gig och få erfarenhet.

Har numera ett reloop set bestående av rmx 40 och 2 rmp3-a
    Absolut inget highstandard set, utan mer för att lära sig cdj så jag kan
    använda annat på gigs.
    Kollar på att så småning om byta ut till denon sc2900

Men om du inte har något nu så kan du leta billig midi-controller i början
    med tanke på tonårsbudget, eller leta billiga cdj's

• partynextdoor
  •  
  • #7 Måndagen den 18 augusti 2014 kl 21:06

jaa, det låter ju fett nice! Synd att jag inte sommarjobba det här året, då hade jag absolut köpt någon billig på blocket. Har sett flera som säljer pioneer för 10-7k max. Men ska ta och hitta någon billig.

DJ Watch

Dj A-baz (34 år)
Stockholms län / Sundbyberg

Topplistor

V21

av DJ Thorbjörn för 2 år sedan

Justin C - Elvin ( Original Mix )

av justin ckmk för 2 år sedan

Sommarlista

av DjFrex för 3 år sedan

Current favorites, June 2015

av Lugg för 3 år sedan